Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konwersja skrzyni - 5 do 6 biegow


Archibald

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos moze wykonal konwersje 5 biegowej skrzyni w 1.5 dci do 6 biegowej z tego samego silnika?

Zastanawiam sie czy w nowszych modelach blok nie zostal zmodyfikowany do innych otworow nowej skrzyni (czy moze otwory sa uniwersalne), oraz jakie czesci sa do wymiany ( Wybierak i linki sa pewnie do wymiany, ale sprzeglo/ docisk, polosie itd.)

Bylbym wdzieczny za wskazowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

ale ciagle sie cos psuje.

Subiektywne odczucie, a moim zdaniem głupoty wypisujesz....

Co do podmiany, to przy 6 biegowej skrzyni w silnikach 1,5 "III generacji" o mocy 105 KM, są stosowane inne tarcze sprzęgłowe i koła zamachowe dwumasowe.

Niestety nie mam pojęcia czy ich obudowy podpasują do starszych bloków silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli komuś chce się w to bawić musi mieć cały zestaw z jednego dawcy a nie kompletować osobno(np. "pletwy" do cięgien linek zmiany biegów są różne w scenicu i megacne przy tej samej skrzyni i biegi nie wchodzą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciagle sie cos psuje.

Ja mam MII PhI i mam całkowicie inne zdanie, jak dbasz tak masz.

 

A co do głównego tematu; Sam kiedyś zastanawiałem się nad 6-cio biegową skrzynią w moim aucie. Po rozmowie z szefem serwisu w Gliwicach okazało się, że śmiało można to zrobić, ale.......

Dużo problemów jest z tym, bo nie tylko części trzeba zmienić, ale też poprzestawiać różne ustawienia w kompie itd. Koszt takiej operacji(bez części) to ok.2 tyś. zł. Ja odpuściłem, bo koszty nie adekwatne moim zdaniem do ewentualnych zysków.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subiektywne odczucie, a moim zdaniem głupoty wypisujesz....

Dla posiadacza Renault pewnie tak. Mialem sporo innych aut i nie mialem nigdy uprzedzen do zadnych ani milosci do innych. Po roku posiadania Renault wole sie nie martwic czy jak opuszcze szybe przed deszczem to sie zamknie (walczylem z kierowcy, a dwa dni temu prulem instalacje pasazera), albo czy jak zona siadzie to bedzie suchy fotel bo szyberdach cieknie (rama uszczelniona, ale przeciez szyba sie luzuje lekko i potrafi sie zagiac uszczelka i cieknie na fotel). A moze kiedy znow wyskoczy kontrolka AirBagu (wczoraj zalozylem nowy crash sensor, bo stary zasniedzial).

A moze problem z otwierajaca sie szyba w Megane w czasie deszczu albo komputer ktory nagle stwierdza ze nie rozpoznaje karty? Na szczescie nie mialem cyrkow z karta, ale przekonala mnie opowiesc chlopaka, ktory z zona i mala corka przylecial z Polski o 1 w nocy w styczniu i nie mogl wejsc do Laguny, bo sie rozprogramowala po 2 tygodniach postoju. Po przebojach z UCH i ich powodzie potrafie w to uwierzyc.

Kazde auto ktore mialem posiadalo jakies wady czy usterki, ale zadno tak powaznych czy tak uprzykrzajacych zycie.

Moglbym wypisac liste tego co sie zepsulo do porownania z tym za co sie przeklina te auta, ale to posiadacza Renault i tak nie przekona. Mialem okolo 15 aut do tej pory i Renault jest najbardziej usterkowe...

Bylem otwarty na ta marke i zawsze twierdzilem, ze to tylko opinia ktora zostala z przed 30 lat, ale 12 miesiecy wystarczylo i zmienilem zdanie.

 

Co do podmiany, to przy 6 biegowej skrzyni w silnikach 1,5 "III generacji" o mocy 105 KM, są stosowane inne tarcze sprzęgłowe i koła zamachowe dwumasowe.

Niestety nie mam pojęcia czy ich obudowy podpasują do starszych bloków silnika....

To wszystko wiedzialem, tylko o o budowe i polosie sie pytalem.

 

Ja mam MII PhI i mam całkowicie inne zdanie, jak dbasz tak masz.

Tak, tylko, ze Renault wymaga specjalnej troski, ktora w rok kosztowala mnie prawie 2 razy wiecej niz troska o jakiekolwiek inne auto jakie mialem.

 

A co do głównego tematu; Sam kiedyś zastanawiałem się nad 6-cio biegową skrzynią w moim aucie. Po rozmowie z szefem serwisu w Gliwicach okazało się, że śmiało można to zrobić, ale.......

Dużo problemów jest z tym, bo nie tylko części trzeba zmienić, ale też poprzestawiać różne ustawienia w kompie itd. Koszt takiej operacji(bez części) to ok.2 tyś. zł. Ja odpuściłem, bo koszty nie adekwatne moim zdaniem do ewentualnych zysków.

Pozdrawiam.

To zalezy gdzie szukasz czesci.

Ja policzylem kase i zostawilem auto ktore wymaga juz zrobienia zawieszenie (210 tys km), ale przez 2.5 roku musialem jedynie wymienic rozrusznik. Zadnych cyrkow z elektronika.

Edytowane przez Archibald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!