Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciepły silnik, zimna chłodnica


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po przejechaniu paru kilometrów, wskazówka temperatury zaczyna się podnosić ponad norme. Przewody od układu chłodzenia są ciepłe jedynie na dole przewód jest zimny. Silnik jest rozgrzany a chłodnica jest zimna. Nowy jest termostat, wymieniane były wszystkie uszczelki w silniku w tym pod głowicą. Mechanik odłączył termostat i już troche chłodnica się nagrzewa. Problem pojawił się jak przyszły do nas duże mrozy. Wcześniej nie było takiego problemu. Pytanie, czy to może mieć coś wspolnego z pompą wody która nie daje obiegu do chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie działa. Problem zaczyna się jak jest założony termostat i cała chłodnica jest zimna. Na dole wąż jest zimny. Przy zdjętym termostacie jest większe ciśnienie i chłodnica się nagrzewa. Wskazówka temperatury płynu czasami skacze do normalnego poziomu a czasami zejdzie poniżej. Myślałem o pompie wody albo gdzieś zapchana jest chłodnica. Bez termostatu nie ma sensu jeździć w te mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pojawił się jak przyszły do nas duże mrozy

Kolego a jaka jest temperatura zamarzania płynu który masz w obiegu? Możesz mieć przymarznięta chłodnicę i dlatego nie ma obiegu. Jeżeli przy wyjętym termostacie chłodnica się nagrzewa i ciepłe (mniej więcej jednakowo) są obydwa węże doprowadzające to trzeba sprawdzić termostat czy się otwiera ukąpany we wrzącej wodzie. Po grzebaniu przy termostacie trzeba też odpowietrzyć układ, bo to może być powodem, że dobry termostat nie ma ochoty się otworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura płynu jest do minus 20. Na wschodzie było najmniej -15. Termostat jest nowy , otwiera się przy wrzątku. Układ jest cały odpowietrzony. Dziś mechanik ma zdjąć chłodnice i przeczyścić ją, może tam coś siedzi i zapchało ją. Tylko dlaczego chłodnica się nagrzewa jak jest wyłożony termostat? Czy to zależy że jest większe ciśnienie na chłodnice i może to odblokować układ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego chłodnica się nagrzewa jak jest wyłożony termostat? Czy to zależy że jest większe ciśnienie na chłodnice i może to odblokować układ?

Ciśnienie pompa daje takie samo. O tym gdzie i ile płynie medium (płynu) decydują opory przepływu. Generalnie opory dużego obiegu (przez chłodnicę) powinny być mniejsze niż małego obiegu (blok silnika, nagrzewnica). W tym wypadku raczej coś blokuje otwarcie termostatu w miejscu jego montażu. Według mnie chłodnica jest drożna, bo przy niedrożnej nie ma przez nią przepływu i wyjęcie termostatu nic tu nie pomoże. Po wyjęciu termostatu spada tylko nieznacznie opór przepływu (gdy termostat ma możliwość otwarcia się) i przepływ troszeczkę się zwiększa. Tutaj termostat blokuje przepływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!