Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Adin a może my żeśmy źle odpowietrzyliśmy układ i stąd te dziwne zjawiska ale próbowałem jeszcze raz odpowietrzyć i bez zmian.Zadziwia mnie fakt iż na starym termostacie wszystko było ok po jego wyjęciu i włożeniu spowrotem. Wiec tak jak napisałem wyżej zastanawiam się czy ten nowy termostat nie świruje :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak.. zauważyłem ze gdy auto się nagrzeje, zgaszę je i wyjdę to slychać jak ciśnienie ucieka ze zbiorniczka wyrównawczego. Wymienilem korek na nowy, odpowietrzyłem i jest poprawa. :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Falująca temperatura może być spowodowana tym , że pompa nie jest już wydajna? Moje spostrzeżenie wywnioskowałem z wczorajszej jazdy.Kiedy nagrzałem silnik to zaczął mi falować. A ja z ciekawości zrobiłem redukcję z 5 na 3 i przez jakiś czaś jechalem z obrotami 3,500-4,000 i zauważyłem, że temperatura przestała falować i trzymała się pomiędzy 2 a 3 kreską na srodku. I jak zmniejszyłem obroty to znowu mi zaczęła falować. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zainwestował w środek do czyszczenia układów chłodzenia i przepłukał cały układ. Polecam taki, którym zalewa się układ, jeździ kilka dni i spuszcza, a następnie zalewa się właściwym płynem chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

U mnie problem wygląda następująco. Ruszam samochodem, po ok. 5 kilometrach wskazówka temperatury podnosi się na troszkę ponad trzecią kreskę. Kiedy jadę autem cały czas się tak utrzymuje. Kiedy bardzo zwolnię w czasie skręcania albo jak zatrzymuję się na światłach wskazówka spada na sam dół. Kiedy ruszę, po przejechaniu kilkuset metrów z powrotem wraca ponad trzecią kreskę. Problemu zauważyłem od jesieni kiedy się zrobiło chłodno. Dodam, że mam auto na gaz i kiedy silnik jest zimny to przy dochamowywaniu i wysprzęgleniu silnik gaśnie. Jak się auto zagrzeje to problemu nie ma. To dzieje się kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 0. Ktoś coś doradzi ? czy te oba problemy mogą być ze sobą powiązane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba podejrzany jest tu czujnik temperatury oraz jego kostka. też tak mialam, u mnie jeszcze nie było ssania do tego. objawy ustapiły po wymianie czujnika, rozebraniu kostki, wyczyszczeniu jej i jeszcze spięcie kostki i czujnika trytką dla pewności. spróbuj, a nóż. a z tymi obrotami, jeśli wystepuje losowo, to krokowy może się przycinać lub tez kostka- to taki trop tylko do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy te oba problemy mogą być ze sobą powiązane ?

to znaczy ten

Dodam, że mam auto na gaz i kiedy silnik jest zimny to przy dochamowywaniu i wysprzęgleniu silnik gaśnie. Jak się auto zagrzeje to problemu nie ma. To dzieje się kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 0.

i ten

Kiedy bardzo zwolnię w czasie skręcania albo jak zatrzymuję się na światłach wskazówka spada na sam dół. Kiedy ruszę, po przejechaniu kilkuset metrów z powrotem wraca ponad trzecią kreskę.

nie sądzę.

Ten pierwszy będzie związany z instalacją gazową, prawdopodobnie reduktor wymaga pieszczoty.

Ten drugi wg mnie związany będzie z obwodem czujnika temperatury - prawdopodobnie jest gdzieś słaby styk i przy hamowaniu skręcaniu siła bezwładności powoduję albo przerwę w obwodzie, albo pogorszenie styku (zwiększenie oporu). Po zaniku przyczyny pod wpływem drgań w czasie jazdy następuje powrót do poprzedniego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to problem udało się rozwiązać. Falowanie temperatury na zegarze spowodowany był z awarią czujnika temperatury tak jak pisał kolega wyżej. Jeśli chodzi o problemy z gazem to walnięty był emulator wtrysków. Wystarczyło wymienić i po kłopocie. Problemy zniknęły :)

 

Dzięki za rady !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, mam taki problem, otóż dziwnie skaczę mi wskazówka temperatury silnika, na filmie jest to wszystko przedstawione. Co to może być? Megane I Ph1, silnik 1.6 8V K7M 90KM

Film:

Falowanie nie zawsze występuje.

Pozdrawiam

 

Edit:

Czy to może być czujnik temperatury?

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to może być czujnik temperatury?

Może nie sam czujnik bezpośrednio, prędzej coś z obwodem w który jest wpięty, coś jakby gdzieś luźny (niepewny) styk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz nic się takiego nie dzieje

 

Wczoraj np z włączoną klimatyzacją jechałem i było poniżej 3 kreski wskazanie i to przez dłuższy czas 5-8km a później nagle wskoczyło do góry i już się tak utrzymywało.

Są dwie wtyczki jedna pod drugą tych czujników? bo obok termostatu widziałem dwie wtyczki.

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!