Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapalaniem Megane 1.9 DTI


Piotr B.

Rekomendowane odpowiedzi

ścisnąć parę razy tzn. podpompować aż gruszka zrobi się twarda. Przy okazji obserwuj czy w wężyku (jeżeli masz przezroczysty) nie pojawiają się bąbelki powietrza a jak tak to układ jest do odpowietrzenia. Jak odpali za pierwszym to znaczy że za mało było paliwa które wróciło do baku)

 

Witam!

Kolego lepper. Jak się prawidłowo odpowietrza?

Miałem taką sytuację.

Slinik codziennie zapalał mi za pierwszym razem lecz jak już się rozgrzał to nie zawsze chciał zapalić od razu. Potrafił za 2, 3 czy piątym razem. Kiedy już odpalił pojawiała się chmura białego dymu.

Wymieniłem właśnie filtr paliwa (purflux C443 - 1,9dti - ale tu uwaga są dwa rodzaje filtórw), i uszczelki jakie tam były. Podpompowałem grszką aż zrobiła się twarda. Odpaliłem silnik...za pierwszym razem i... dalej naciskałem gruchę aby powietrze przeszło.

Teraz pali mi za pierwszym razem ale...widzę jeszcze powietrze, które wraca od spodu do gruchy i troszkę przedostaje się dalej do pompy.

Pojechałem do mechanika aby mi odpowietrzył a on, że tego już się nie odpowietrza. Oczywiście ja mu nie wierzę.

Stąd moje pytanie. Jak prawidłowo odpowietrzyć?

I drugie pytanie.

Jak ściągnąć z filtra paliwa lub z pompy wężyk paliwa? One są wgrzane na takie łączówki, na których jest nawet strzałeczka ale nijak nie potrafię tego ściągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam krzykad

Jeśli masz układ paliwowy BOSCHA to na pokrywce filtra naprzeciwko tej wtyczki elektrycznej jest taka śrubka plastikowa. Pompujesz paliwo aż gruszka zrobi sie twarda cały czas trzymasz ją ściśniętą i odkręcasz tą śrubkę ( odpowietrznik ), zakręcasz pompujesz trzymasz i odkręcasz. Tak cały czas powtarzasz tą czynność aż przestanie lecieć powietrze będziesz to widział bo będzie leciało płynnie samo paliwo tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że dalej jest odpowietrznik na pompie paliwowej i za filtrem też trzeba się powietrza z układu wyzbyć.

Tu jest opis wymiany filtra i odpowietrzania układu http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=57610...ighlight=#57610

post-5486-1218660698_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa sama sie odpowietrzy automatycznie przy uruchamianiu auta.

 

Świece są na pewno dobre bo niecały rok temu były wymieniane i w między czasie jeszcze sprawdzane raz, a poza tym czasami nawet przy 30 st. C potrafił zapalić za drugim razem. Ale już na 98% znalazłem przyczynę moich problemów z odpalaniem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/view...ighlight=#57610

korzystałem z tego linku wczoraj i o ile pamiętam była tylko jedna śruba do przykręcania filtra. Spróbuję jeszcze raz. Dzięki lepper za obrazek! Idę do wozu :)

edit

Zrobiłem fotki jak to jest u mnie:

pierwszy to filtr paliwa

http://www.voila.pl/276/h3jq8/?1

i pompa

http://www.voila.pl/276/h3jq8/?2

http://www.voila.pl/276/h3jq8/?3

 

Nie poradziłem sobie ze ściagnięciem wężyków. Nie było też śrubki do odpowietrzania.

Jak napompowałem gruszka (aż była twarda) to paliwo szło bez pęcherzyków powietrza natomiast jak zaczałem pompować już na chodzacym silniku to pojawiły się pęcherzyki powietrza. Proszę o pomysła jak się dobrać do odpowietrzania? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes nie ma sprawy. Dam znać. Narazie szukam kogoś kto by to zrobił.

 

krzykad to co i pokazał lepper_pl to jest najprawdopodobniej pompa LUCASA a ty masz układ paliwowy BOSCHA. Ja nigdy nie odpowietrzałem pompy tylko sam filtr. Jak filtr odpowietrzyć pisałem już wcześniej, a na tym zdjęciu masz zaznaczoną śrubkę do tej czynności.

Powodzenia :)

 

[ Dodano: 2008-08-18, 17:34 ]

Odpowietrznik filtra paliwa.

 

[ Dodano: 2008-08-18, 17:39 ]

Sory ale nie mogę dodać zdjęcia nie wiem czemu. To jest ta śrubka w pokrywce filtra po lewej stronie. Ją sie odkręca i dokręca palcami tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ta śrubka w pokrywce filtra po lewej stronie. Ją sie odkręca i dokręca palcami tylko.

Ale pomimo tego, powinno być tak dokręcone, by było szczelne.

krzykad, Pracujący silnik (pompa) może przez takie małe nieszczelności pobierać sobie (zasysać) powietrze, które potem widzisz w przewodzie paliwowym. Nieszczelność może także być na pozostałych łączeniach, na uszczelce pod pokrywą filtra, - dokręcić tego TORXA z góry, lub wymienić uszczelki, albo na złączce pomiędzy gruszką i obudową filtra. Tam także jest uszczelka gumowa- Oring.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ostatniego postu po wymianie filtra paliwa i oringów (są dwa, jeden pod pokrywę filtra drugi pod widoczną śrubką z torksem), incydentalnie odpalał za 3-4 razem. Wczoraj byłem u kolejnego mechanika, ktróry potwierdził, że nie muszę odpowietrzać ponieważ ten układ sam się już odpowietrzył i nie widać powietrza w rurkach paliwa. Chciałem zademonstrować jak to ciężko mu odpalić kiedy jest gorący i... palił na dotyk!

Obojętenie czy przekręciłem kluczyk od razu czy poczekałem chwilę aż kontrolki zgasną. Palił super.

Wcale mnie to nie marwi ale poobserwuję ten filterek bo być może właśnie na tych gumach (tak jak pisze gojgien :)), pojawiło się rozczelnienie i łapał "lewe" powietrze.

Panowie zaraz poszukam w instrukcji meganki ale może ktoś już wie co to za dwa przewody wychodzą z filtra paliwa? Jak ściągałem pokrywę to skupiłem sie na filtrze i nie zwróciłem uwagi co tam jest pod spodem dekla. Może to jakiś podgrzewacz paliwa?

jeszcze raz to samo zdjęcie:

http://www.voila.pl/276/h3jq8/index.php?get=1&f=1

Jaką mam pompę dopisze jak sprawdzę jeszcze raz bo na moim zdjęciu słabo widać a ja mam sklerozę :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć david. Prawdę piszesz. Moja pompa paliwa jest Boscha :)

 

Teraz sprawa podgrzewacza w filtrze. Chciałem zmierzyć rezystancję ale miernik nic nie pokazuje. Więc jeśli jest w pokrywie element grzejny to...albo jest zepsuty albo załącza się kiedy temperatura spadnie poniżej X stopni.

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się napięcie zasilania na wtyczce więc układ jest przygotowany do działania.

David jak możesz a masz taki sam filtr paliwa zmierz czy masz jakąś rezystancję.

Jak Twój problem? Już się rozwiązuje? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!