FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Problem z zapalaniem Megane 1.9 DTI - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości


  • 14 stron +
  • « Pierwsza
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Problem z zapalaniem Megane 1.9 DTI

#145 Użytkownik nie jest zalogowany   margolciaas 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-kwiecień 08
  • Skąd:Polska
  • Silnik:diesel 1.9 dTI
  • Przebieg (tys.km):183000

Napisano 27 marzec 2009 - 10:14

Witam panów. Widzę że każdy z was ma problem z odpaleniem auta gdy jest zimno lub autko długo stało. A ja mam troszkę podobny problem tylko że odwrotny,moja renia pali bez problemów gdy jest mróz ale gdy temp.powietrza przekroczy 5stopi na plusie mam problem z odpaleniem. Zaczyna mi migać kontrolka układu sterowania paliwem i wtryskami.Podczas jazdy niekiedy też się zapala i miga najczęściej po wysprzęgleniu i gdy obroty spadną poniżej 10tyś ale nie wpływa to na pracę silnika,pracuje normalnie, nie dławi się nie gaśnie i nie dymi przy dodaniu gazu Byłem już na komputerze nic nie wykazał. Jestem przekonany że chodzi o jakąś pierdołę elektroniczną. Ale nie mam pojęcia jaką i paru mechaników również. :cry:
margolciaas
0

Sprawdź:

Giełda:


Części samochodowe


Samochody używane


 

#146 Użytkownik nie jest zalogowany   Plonio 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-listopad 07
  • Skąd:Tomaszów Lub
  • Silnik:1.9 dti F9Q744
  • Przebieg (tys.km):165000

Napisano 11 kwiecień 2009 - 15:16

Już wcześniej pisałem o moich kłopotach z uruchomieniem samochodu. Po kilku miesiącach efekt napraw jest taki, że renia od grudnia 2008 roku stoi pod płotem :cry: Ja wożę sie VW. Auto mam od nowości! Dobrze jeździło i nigdy mnie nie zawiało, ale to juz minęło. Od 2 lat zapala za 3-4 razem zostawiając churę dymu !!!!!!!!!!!!!! do tego nie ma "pary" Sprawdziłem wszystko!!! dosłownie wszytko i nic. Wszystko działa poprawnie. Elektronika, czujniki, wtryszkiwacze, pompa wtryskowa, przewody paliwowe, komprecja wszystko sprawdzone po 2-3 razy, działa OK ale nie odpala za pierwszym razem. Nikt nie wie czemu. W ramach desperacji zostawiłem auto w serwisie na 2 dni!!!Powiedziałem im, że auto było już bardzo dokładnie sprawdzane. Powiedzieli, że naprawią. Oddali auto przeprosili i powiedzieli, że nie wiedzią co jest !!!!!!!!! Kasy tez nie chcieli. Jeden pacownik powiadział prywatnie, że może by naprawili ale wartość naprawy przekroczy wartość samochodu. Musieliby wymieniać części na nowe na wyczucie. Wszyscy mechanicy zbaranieli i nie chcą juz mnie widzieć. Tak z ciekawości chcę to naprawić żeby wiedzieć co źle działa. Wygląda na to, że sprzedam auto jako uszkodzone. Tak bywa. Wiem, że przez kompa się nie zreperuje ale jest mi przykro że nie moge jej naprawić. Mam Megane dti 80 nr silnika F9QQ744 z 2002 roku.
0

#147 Użytkownik nie jest zalogowany   piotr1043 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-czerwiec 08
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Renault Megane Clasic IphII
  • Silnik:1.9 DTI 80kM
  • Przebieg (tys.km):168

Napisano 13 maj 2009 - 19:25

Witam wszystkich. Od zeszłego roku jestem posiadaczem Reni 1,9 dTi (80 kM) Tak jak wy mam od jakiegoś czasu problem z odpaleniem gdy samochód postoi parę godzin (przejechane 145000 kM). Po przeczytaniu wszystkich postów sprawdziłem - świece żarowe ok, - grzeją (prąd 15A) sprawdzone przekaźniki - o.k , odczekuje dłużej po zgaśnięciu żarówki od świec i nic - dalej problem z odpaleniem po dłuższym postoju (jak jest rozgrzany pali na dotyk ) Sprawdziłem paliwo i gruszkę. Ku mojemu zdziwieniu po podpopmpowaniu gruszką auto odpala za pierwszym razem i wszystko jasne. Mam tylko pytanie - co jest powodem cofającego się paliwa? Zawór uniemożliwiający cofniecie się ropy jest tylko w gruszce, czy jest też w pompie? Jeżeli jest tylko w gruszce to się nie dziwię - zamontowana jest przed filtrem (bo inaczej być nie może) i moim zdaniem po przejechaniu tylu kilometrów może się tam zgromadzić syf (setki litrów przepłynęło przez nią). Jeżeli istotnie jest tak jak mówię, że jest tylko zawór w gruszce to powinno być napisane w instrukcji przeglądów - wymienić gruszkę po np. 100000 km. Prosiłbym o odpowiedź czy w pompie też jest zawór uniemożliwiający cofanie się ropy do zbiornika? Czy sama budowa pompy uniemożliwia cofanie się ropy i w tym wypadku jest do regeneracji (uszczelnienie)? Z góry dziękuję za odpowiedź.
0

#148 Użytkownik nie jest zalogowany   lepper_pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-grudzień 07
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Auto:Grand Scenic II
  • Silnik:1.6 16V K7M 734
  • Przebieg (tys.km):212000

Napisano 15 maj 2009 - 08:03

a może opcja :D
ja znalazłem coś takiego: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=12640...pompa+wtryskowa
pozdrawiam
0

#149 Użytkownik nie jest zalogowany   robpab 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 08
  • Skąd:Bełchatów
  • Auto:MIII Dynamique
  • Silnik:1,4 TCe
  • Przebieg (tys.km):51

Napisano 15 maj 2009 - 11:15

piotr1043, jeśli cofa ci się paliwo to załóż zaworek zwrotny między gruszką i pompą, koszt niewielki a powinno pomóc.
Megane III HB,
Clio III phII GT + Dezent V
0

#150 Użytkownik nie jest zalogowany   wujas 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:radom
  • Silnik:1,9 dti f9q 736
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 czerwiec 2009 - 21:27

kolego piotr 1043 zobacz czy czasami powietrze się nie dostaje do filtra paliwa przez jedna z tych szybkozłączek. Ja mam taki temat że po nocy słabo odpala. Powód taki że pomiędzy gruszką a wlotem paliwa do filtra przez tą szybkozłączkę dostaje się powietrze. Gdy ją troszkę poprzekrecam lewo, prawo ,góta ,dół to widać jak powietrze wlatuje.
Może wie ktoś czy można te złączki gdzieś kupić, pomijając serwis oczywiście. Dzwoniłem do zdzierców i cały przewód trzeba kupić i ok.250pln.

[ Dodano: 2009-06-05, 20:09 ]
czy to normalne zjawisko żeby paliwo dochodzące do pompki ręcznej (gruszki) leciało z pęcherzami powietrza?


Problem z rannym odpaleniem rozwiązany - no prawie rozwiązany (dlatego bo powietrze w przewodzie między gruszka a filtrem pojawia się juz po chwili gdy zgaszę silnik ale to nie wpływa na odpalenie i żadnego dławienia przy rannym odpaleniu nie ma).
Wymieniłem oringi w dolotowej szybkozłączce, ale nie to było przyczyną.
Coś mnie tknęło aby dobrać sie do gruszki i ją rozebrać. I rozebrałem. I sie okazało że wewnątrz był straszny syf i jakiś czarny szlam i to nie pozwalało aby zaworki się zamykały do końca. Wyczyściłem, wymyłem, poskładałem i działa. Teraz rano jak odpalam to od razu równo pracuje i nic nie przerywa jak to było wcześniej. Wcześniej auto rano odpalało od razu ale szarpało tak jakby chodziło na 3 gary i trzeba było chwilę zaczekać aż powietrze przeleci, teraz jest ok.
Mam jeszcze zamiar wymienić te małe oringi przy odpowietrznikach ale nie można ich dokupić, raczej trzeba będzie je dorobić. Ale to już kosmetyka.
0

#151 Użytkownik nie jest zalogowany   waldec 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 07
  • Skąd:kcynia
  • Silnik:1.9dti 98km
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 04 lipiec 2009 - 18:06

Witam panowie może tylko wystarczy kupić zaworek zwrotny koszt 22zł i założyć między filtrem i pompą . Miałem ten sam problem silnik 1.9 dti i teraz jes ok .Zaworek zwrotny w pompie chyba droższy no i spec musi też być,a tak tylko parę złotych
waldec
0

#152 Użytkownik nie jest zalogowany   Plonio 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-listopad 07
  • Skąd:Tomaszów Lub
  • Silnik:1.9 dti F9Q744
  • Przebieg (tys.km):165000

Napisano 21 grudzień 2009 - 21:44

Znalazłem odpowiedz na moje kłopoty z uruchomieniem silnika. Okaząło sie że "padł" mi śilnik. Brak kompresji i zdechła turbina. Przebieg 187 tyś. Ze starego auta została tylko buda. Silnik i skrzynia wymienione. Pozdro :) :)
0

#153 Użytkownik nie jest zalogowany   Grzesiek Lca 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-wrzesień 08
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1.9dTi
  • Przebieg (tys.km):98

Napisano 25 grudzień 2009 - 00:33

No to pewnie zabolało... Ja w końcu muszę u siebie zobaczyć co się dzieje,bo też rano mam problem jak wszyscy,a aktualny oryginalny przebieg mam 110tys
0

#154 Użytkownik nie jest zalogowany   waldec 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 07
  • Skąd:kcynia
  • Silnik:1.9dti 98km
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 27 grudzień 2009 - 17:31

Panowie ..i Panie jeśli chodzi o odpalanie to szukaj-cie, ja przeczytałem "doktorat" kol. tomlasz -a str. 1i poprawiło się faktycznie po wymianie rozrządu powinien być ustawiony tzw. zapłon chyba fachowa nazwa to( wstępna faza wtrysku).Pozdrawiam
waldec
0

#155 Użytkownik nie jest zalogowany   tomasidlo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 26-listopad 08
  • Skąd:podlaskie
  • Auto:Megane Scenic
  • Silnik:1,9dTi F9Q734
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 11 luty 2010 - 12:07

To i ja się dołączę. Filtry, oringi, uszczelki zmienione. Zaworki zwrotne wstawione i nadal źle odpala (po dłuższym ok. 9-10 godz. postoju). Pewnie szukałbym dalej, ale przyszły mrozy (duże) i Szczeniaczek postał sobie prawie miesiąc bez odpalania. Gdy się trochę ociepliło próbowałem uruchomić i po kolejnym razie akumulator wyzionął swe resztki. Sąsiad z ochotą podłączył swojego Nissana na kable i działa! "Nie zdążyłem przekręcić kluczyka" i Szczeniaczek ładnie, równiutko przemówił, aż sąsiad zdziwiony pytał czy już odpalił. Akumulatora nie wyjmowałem do ładowania, bo miałem dłuższą trasę (ponad 3 godz. jazdy) to się naładował. Następnego dnia wchodzę do Szczeniaczka tyk - pali równiutko , z pracy tyk i pali. Następnego dnia rano już nie na tyk, ale ładnie zapalił. Z pracy już gorzej - musiałem trochę pokręcić. Dwa dni później rano tragedia - ledwo odpalił. Sadziłem, że akumulator ma już dość (pięcioletni). Kupiłem nówkę 77Ah 760A rozruchu, ale problemy z odpalaniem niestety pozostały. Zastanawia mię tylko fakt dobrego odpalania przez dwa dni, a później znów źle.
0

#156 Użytkownik nie jest zalogowany   waldec 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-maj 07
  • Skąd:kcynia
  • Silnik:1.9dti 98km
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 17 luty 2010 - 17:31

Może to coś pomoże kolegom że jak ustawiłem sobie ten"zapłon" to było ok do czasu wielkiego mrozu i potem coś się stało .zapalanie za 7,8 10 razem mechanik obstawiał ako bo jak podpiął swoje auto to zapaliła Renatka,ale ja jak to w naturze mam upierdliwy jestem i na ako żal kasy,więc do innego i mówię mu proszę rozrusznik rozebrac bo trochę dziwnie kręci ,ciężko ma.No i okazało się że faktycznie szczotek to prawie brak,przekładnia sucha jak Sahara .po naprawie kręci prawie jak młynek do kawy :) i pali bez problemu
waldec
0

#157 Użytkownik nie jest zalogowany   Włocławianin 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-maj 10
  • Skąd:Włocławek
  • Auto:Renault Scenic
  • Silnik:1.9dci
  • Przebieg (tys.km):179

Napisano 03 maj 2010 - 10:07

Witam
Jestem tu nowy, wczoraj założyłem wątek o tym samym temacie i mi go zamknięto więc postanowiłem spróbować ponownie i podpiąć się tutaj ;-) . Mam w swoim Scenicu również problem z odpalaniem ale odwrotny tzn. auto po dłuższym (kilkugodzinnym) postoju pali bez zarzutu i wszystko jest ok do momentu zgaszenia, później niestety trzeba znów odczekać żeby pojeździć. Wczoraj czyściłem silnik(właściwie głównie plastykową obudowę, pojemniki na płyny i przewody ) takim płynem na bazie benzyny ale wszystko robiłem bardzo delikatnie ściereczką nie lałem go wodą, czyżby to miało wpływ :)

[ Dodano: 2010-05-03, 12:50 ]
ps. obejrzałem filtr paliwa i jest on nie rozbieralny tzn. nie da się wymienić wkładu, poza tym nie ma tej gruszki do napompowania paliwa. Czy to norma w 1.9 DCI?

[ Dodano: 2010-05-04, 18:32 ]
problem rozwiązany: pompa paliwa i wszystkie świece do wymiany
pompa 180, świece 150 + robocizna i rower idzie w odstawkę
Dzięki panowie za pomoc :)
0

#158 Użytkownik nie jest zalogowany   david 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-październik 07
  • Skąd:Bielawa
  • Silnik:1.9 dTi
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 20 czerwiec 2010 - 15:43

Witam,
Widzę że temat nadal aktualny. ;)
Koledzy nic nie kombinujcie z autkami. Po prostu odczytajcie błędy na jakimś komputerku i się zastosuje do nich. Ja walczyłem ze swoim autem parę ładnych miesięcy bez większego efektu aż w końcu doszedłem.
Zrobiłem całkowity odczyt błędów w aucie wszystko pokasowałem: wyszedł czujnik wału, pierścień transpondera ( Pierścień na stacyjce odczytujący kod immobilizera z kluczyka), porządnie obejrzałem auto i okazało się że jeden przewód od świecy żarowej był przecięty i skręcony tylko.

- Wymieniłem czujnik położenia wału,
- Zlutowałem kabelek

Auto zapala jak odmienione. Ostatnia zima mrozy ponad 20 st. C auto zapalało za pierwszym razem. Błąd: pierścień transpondera nie ruszałem cały czas jest zapisany ale auto zapala beż żadnych problemów. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-06-20, 16:47 ]
Tak kolego Włocławianin, normalne że niema gruszki bo ten silnik powinien mieć wstępną pompę paliwa w zbiorniku tak jak auta benzynowe.
0

#159 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 20 czerwiec 2010 - 16:51

david napisał:

ten silnik powinien mieć wstępną pompę paliwa w zbiorniku tak jak auta benzynowe.

dCi nie ma pompy paliwa w zbiorniku, tylko za prawym przednim kołem.
Poza tym, jak zdejmiesz wtyczki ze świec żarowych to tez powinien odpalić, czujnik położenia wału pewnie powodował u Ciebie problem.
DTI i dCi to dość proste silniki, wystarczy średnia ich znajomośc i wiadomo co im dolega ;)
Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

Udostępnij ten temat:


  • 14 stron +
  • « Pierwsza
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
*Brak nowych odpowiedzi Zakup Megane II Zakup - Megane II Gość__* 
  • -1 Odpowiedzi
  • 2017 wyświetleń
  • --
  • przez Gość__* 
Zamknięty Instrukcja do megane 1997 rok Forum Ogólne jarek.m2 
  • 8 Odpowiedzi
  • 24286 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. jakie fabr Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Mistic 
  • 12 Odpowiedzi
  • 12072 wyświetleń

Zobacz również:


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer