Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapalaniem Megane 1.9 DTI


Piotr B.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Miałem podobny przypadek że rano ciężko mi odpalał i to się złożyło na drugi dzień po wymianie rozrządu.Rozrząd wymieniałem sam powoli i dokładnie więc nie było mowy żebym pomylił nawet o pół zęba.Męczyłem się z tym 5 dni.U mnie najprawdopodobniej był zaśniedziały czujnik położenia walu.Nad czujnikiem jest termostat i właśnie on ciekł prosto na niego i zrobił się biały nalot na nim i wokół, i jakieś jeszcze paproch siadł między nim a kołem zamachowym na .Wyczyściłem to i jeszcze wszystkie wtyczki w koło i auto pali.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, w moim tak samo po postoju całą noc ciężko ma z zapalaniem. Kręci ale dopiero za 3 razem odpala, z odpaleniem leci jasny biały/szary dym z wonią nie przepalonej ropy. Wymieniłem świece i wężyk od cofki bo ciekł mi. Wyczytałem gdzieś nie pamiętam gdzie że trzeba odczekać po zgaśnięciu kontrolki od świeczek 8-10 sek. i zagra, tak zrobiłem i dziś rano odpalił od pierwszego razu bez dymu, co było miłym zaskoczeniem, dodam że w pracy mam także renault ale mastera dci i po zgaszeniu kontrolki od podrzania itp. od razu pali. We wtorek wstawię go do warsztatu i zobaczę co mi powie.

 

EDIT:

Mechanik ustawił wtryski bynajmniej mi tak powiedział. Dodatkowo powiedział, że istnieje możliwość wadliwego rozrusznika. Rozrusznik został zregenerowany. Teraz pali jak szalony, jednak widzę, że jeśli dostanie złej jakości paliwo to ma problem z odpaleniem.

Edytowane przez mrkrzemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Mam problem z Meganka 1.9dTi 2002r. ok. 105tyś przebiegu (przebieg oryginalny). Od jakiegoś czasu samochód ciężko odpala po dłuższym postoju. Mianowicie nie kiedy samochód stoi tydzień i odpali na strzała a niekiedy na drugi dzień trzeba kręcić ze 2 razy aby odpalił. Nie ważne czy bak jest pełen pod korek czy połowa. Wymieniona została gruszka do pompowania paliwa, założony zaworek zwrotny przed pompą paliwa i wymieniony zaworek (ten gdzie paliwo idzie na przelew) przy pompie wtryskowej BOSCH. Świece żarowe wszystkie są nowe mają rok i były sprawdzane są dobre. W internecie przeczytałem sporo tematów o tym odpalaniu i są różne przyczyny tego nie odpalania. Pod komputer był podpięty mechanik mówił, że nie ma żadnych błędów. Podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do około 9,5V co w przypadku obecnych temperatur wydaje się być w porządku. Czujnik położenia wału da radę jakoś sprawdzić bez podłączenie pod komputer np.multimetrem? Dziś odpaliłem auto i zaraz zgasiłem to po 1h postoju odpalił na strzała a silnik był zimny. Nie chciał bym wymieniać wszystkiego po kolei bo przewyższy to pewnie wartość całego samochodu.

Za każda pomoc z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!