Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapalaniem Megane 1.9 DTI


Piotr B.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie może tylko wystarczy kupić zaworek zwrotny koszt 22zł i założyć między filtrem i pompą . Miałem ten sam problem silnik 1.9 dti i teraz jes ok .Zaworek zwrotny w pompie chyba droższy no i spec musi też być,a tak tylko parę złotych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Znalazłem odpowiedz na moje kłopoty z uruchomieniem silnika. Okaząło sie że "padł" mi śilnik. Brak kompresji i zdechła turbina. Przebieg 187 tyś. Ze starego auta została tylko buda. Silnik i skrzynia wymienione. Pozdro :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ..i Panie jeśli chodzi o odpalanie to szukaj-cie, ja przeczytałem "doktorat" kol. tomlasz -a str. 1i poprawiło się faktycznie po wymianie rozrządu powinien być ustawiony tzw. zapłon chyba fachowa nazwa to( wstępna faza wtrysku).Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To i ja się dołączę. Filtry, oringi, uszczelki zmienione. Zaworki zwrotne wstawione i nadal źle odpala (po dłuższym ok. 9-10 godz. postoju). Pewnie szukałbym dalej, ale przyszły mrozy (duże) i Szczeniaczek postał sobie prawie miesiąc bez odpalania. Gdy się trochę ociepliło próbowałem uruchomić i po kolejnym razie akumulator wyzionął swe resztki. Sąsiad z ochotą podłączył swojego Nissana na kable i działa! "Nie zdążyłem przekręcić kluczyka" i Szczeniaczek ładnie, równiutko przemówił, aż sąsiad zdziwiony pytał czy już odpalił. Akumulatora nie wyjmowałem do ładowania, bo miałem dłuższą trasę (ponad 3 godz. jazdy) to się naładował. Następnego dnia wchodzę do Szczeniaczka tyk - pali równiutko , z pracy tyk i pali. Następnego dnia rano już nie na tyk, ale ładnie zapalił. Z pracy już gorzej - musiałem trochę pokręcić. Dwa dni później rano tragedia - ledwo odpalił. Sadziłem, że akumulator ma już dość (pięcioletni). Kupiłem nówkę 77Ah 760A rozruchu, ale problemy z odpalaniem niestety pozostały. Zastanawia mię tylko fakt dobrego odpalania przez dwa dni, a później znów źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to coś pomoże kolegom że jak ustawiłem sobie ten"zapłon" to było ok do czasu wielkiego mrozu i potem coś się stało .zapalanie za 7,8 10 razem mechanik obstawiał ako bo jak podpiął swoje auto to zapaliła Renatka,ale ja jak to w naturze mam upierdliwy jestem i na ako żal kasy,więc do innego i mówię mu proszę rozrusznik rozebrac bo trochę dziwnie kręci ,ciężko ma.No i okazało się że faktycznie szczotek to prawie brak,przekładnia sucha jak Sahara .po naprawie kręci prawie jak młynek do kawy :) i pali bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Jestem tu nowy, wczoraj założyłem wątek o tym samym temacie i mi go zamknięto więc postanowiłem spróbować ponownie i podpiąć się tutaj ;-) . Mam w swoim Scenicu również problem z odpalaniem ale odwrotny tzn. auto po dłuższym (kilkugodzinnym) postoju pali bez zarzutu i wszystko jest ok do momentu zgaszenia, później niestety trzeba znów odczekać żeby pojeździć. Wczoraj czyściłem silnik(właściwie głównie plastykową obudowę, pojemniki na płyny i przewody ) takim płynem na bazie benzyny ale wszystko robiłem bardzo delikatnie ściereczką nie lałem go wodą, czyżby to miało wpływ :)

 

[ Dodano: 2010-05-03, 12:50 ]

ps. obejrzałem filtr paliwa i jest on nie rozbieralny tzn. nie da się wymienić wkładu, poza tym nie ma tej gruszki do napompowania paliwa. Czy to norma w 1.9 DCI?

 

[ Dodano: 2010-05-04, 18:32 ]

problem rozwiązany: pompa paliwa i wszystkie świece do wymiany

pompa 180, świece 150 + robocizna i rower idzie w odstawkę

Dzięki panowie za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Widzę że temat nadal aktualny. ;)

Koledzy nic nie kombinujcie z autkami. Po prostu odczytajcie błędy na jakimś komputerku i się zastosuje do nich. Ja walczyłem ze swoim autem parę ładnych miesięcy bez większego efektu aż w końcu doszedłem.

Zrobiłem całkowity odczyt błędów w aucie wszystko pokasowałem: wyszedł czujnik wału, pierścień transpondera ( Pierścień na stacyjce odczytujący kod immobilizera z kluczyka), porządnie obejrzałem auto i okazało się że jeden przewód od świecy żarowej był przecięty i skręcony tylko.

 

- Wymieniłem czujnik położenia wału,

- Zlutowałem kabelek

 

Auto zapala jak odmienione. Ostatnia zima mrozy ponad 20 st. C auto zapalało za pierwszym razem. Błąd: pierścień transpondera nie ruszałem cały czas jest zapisany ale auto zapala beż żadnych problemów. Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2010-06-20, 16:47 ]

Tak kolego Włocławianin, normalne że niema gruszki bo ten silnik powinien mieć wstępną pompę paliwa w zbiorniku tak jak auta benzynowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik powinien mieć wstępną pompę paliwa w zbiorniku tak jak auta benzynowe.

dCi nie ma pompy paliwa w zbiorniku, tylko za prawym przednim kołem.

Poza tym, jak zdejmiesz wtyczki ze świec żarowych to tez powinien odpalić, czujnik położenia wału pewnie powodował u Ciebie problem.

DTI i dCi to dość proste silniki, wystarczy średnia ich znajomośc i wiadomo co im dolega ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już rozwiązałem swój problem z odpalaniem... :-)

Jak autko postało kilka godzin, to był problem z odpaleniem.

Jak silnik był ciepły samochód odpalał dobrze.

 

Odpalanie przed naprawą...

http://www.youtube.com/watch?v=b4Ewv3AWUa4

Po naprawie...

 

Sprawdziliśmy i przed znalezieniem przyczyny a po przeczytaniu forum trzeba było :

- założyć zaworek zwrotny (cofanie się paliwa) - nowa gruszka, ale to nie to

- wyczyścić egr - było trochę mazi (błędy podawanego do komputera o ilości powietrza) ,

ale to nie pomogło;

- czujnik położenia wału (złe impulsy do komputera odnośnie położenia wału, lub nawet

ich brak)- oczyszczenie i sprawdzenie rezystancji, również to nie to

- sprawdzenie wszystkich świec żarowych i sterownika (słabo lub całkowity brak nagrzania

komór spalania)- okazało się że wszystkie są ok..

- wyregulować pompę (mikroregulacja - dokładne ustawienie początku wtrysku) - i to był

strzał w 10... ;-)

 

Zaczęło się od wymiany paska rozrządu. Po wymianie autko minimalnie gorzej odpalało.

Na początku odpalał troszkę gorzej.

Jak silnik był ciepły, odpalał od razu. Jak postała to zaczynały się kłopoty z odpalaniem.

Po dłuższym okresie czasu było coraz gorzej.

Doszło do tego , że Reni zapalała za 2,3,4 razem. l

Wychodzi na to, że po każdej wymianie paska rozrządu trzeba dokonać mikroregulacji pompy. Po tej regulacji jest miodzio - sami widzicie różnice.

Podane tu czynności nie są jedynymi, które mogą prowadzić do kłopotów z odpalaniem

A mogą to być jeszcze:

uszkodzona pompa paliwa - słabe ciśnienie podawane na wtryski

uszkodzone wtryski - złe ciśnienie otwarcia wtrysków ("wtryski leją lub podają za małą dawkę")

słaby stopień sprężania w cylindrach

uszkodzony rozrusznik - za wolne obroty przy odpalaniu, lub zakłócenia w pracy czujnika położenia wału

 

Jeśli problemy z odpalaniem występują, gdy pasek rozrządu nie był ruszany, najprawdopodobniej przyczyną tego stanu rzeczy jest któraś z wcześniej przez nas sprawdzanych rzeczy...

 

Więc, jak widzicie przyczyn może być dużo, jednak w momencie wymiany paska rozrządu zawsze żądajcie regulacji pompy!!!!

Życzę miłego dochodzenia do tego co jest z waszymi autkami nie tak.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie problem jest chyba jeszcze "ciekawszy" :0. Jakiś czas temu (1,5 miesiąca) problem z zapalaniem nasilił się do tego stopnia, że musiałem nakręcić się jak głupi żeby to g.. zapalić, a jak już zapaliło to potrafiło nie równo wkręcać się na obroty (jakby nie wszystkie gary odpaliły na raz). Wizyta w warsztacie skończyła się tym, że podejrzewali uszczelkę od filtra (podwinęła się, a filtr był wymieniany jakieś dwa tygodnie wcześniej). Wymienili filtr z uszczelka jeszcze raz, a problem pozostał. Podjechałem do ASO, komputer zero błędów, wszystko w normie. Po rozmowie z serwisem raczej wykluczyli pompę, wtryski (ponieważ problem przez parę dni jest, po czym go nie ma i znów się pojawia, problemu nie ma na ciepłym silniku). Obstawiali sterownik świec, wymieniony na nowy i problem pozostał. W tym momencie nie mam zielonego pojęcia co z tym robić dalej. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówcie co chcecie, ale moim zdaniem gdzieś jest nieszczelność w przewodach paliwowych i paliwo się cofa, lub dostaje się gdzieś lewe powietrze. Mogą to być przewody paliwowe gdzieś przy filtrze, może uszczelka pod wtryskiwaczem, coś w tym stylu.

A już tradycyjnie czujnik położenia wału do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!