Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapalaniem Megane 1.9 DTI


Piotr B.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu nekaja mnie problemy z zapalaniem mojej Renowki jak jest zimna albo jak postoi troche dluzej. Bylem juz u niby speca od Renault w Wawie wydalem juz ponad 600 zl i nadal lipa. Najpierw stwierdzil ze paliwo sie cofa ale to nie bylo to, pozniej ze swiece zarowe ktore wymienilem i nadal nic , nastepnie ze przekaznik sterujacy podgrzewaniem swiec, ktory oczywiscie kupilem w serwisie i tez nie pomoglo. Auto jak juz zapali to pozniej zapala za pierwszym razem. Nie wykazuje tez oznak zuzycia bo ani oleju nie bierze ani nie zakopci - pracuje rowno i cicho. Jesli jestescie w stanie cos doradzic, polecic dobrego mechanika w Wawie lub udzielic innych cennych wskazowek to prosze o kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Temat był już parokrotnie przerabiany, ale prócz kilku wskazówek nie było jakiegoś konkretnego rozwiązania.

 

Problem polega na tym, iż po kilkugodzinnym postoju auta (>8h), wystudzeniu się silnika mam problemy z zapalaniem. Musze długo pokręcić zanim załapie.

 

Pisaliście ze pompa może zasysać lewe powietrze – jak mam w 100% to sprawdzić???. Patrzyłem na wężyki dochodzące do filtra paliwa oraz do pompy i pęcherzyków powietrza nie zauważyłem.

 

Jak 100% wykluczyć uszkodzenie czujnika temperatury wody chłodzącej?? Niestety nie mogę znaleźć, na których pinach i jaka powinna być poprawna oporność?? (Znalazłem tylko informacje, ze przy uszkodzeniu tegoż czujnika, podawane są wartości -20stC dla świec i zaworu kąta wtrysku ora -15stC dla zaworu EGR ).

 

Kolejna sprawa….

…Przy ciepłym silniku, w chwili przekręcenia kluczyka słychać charakterystyczne „bzzzzzzzz…” – tak jakby pompa dopompowywała paliwo. Natomiast po dłuższym przestoju tego dźwięku nie ma. Czy to na pewno dźwięk pompy? Jeśli tak to czy nie powinna ona pracować również po dłuższym postoju auta?? Ew. Gdzie szukać przyczyny takiego działania (elektryka – przekaźnik, czy może mechanika – zalać ja mixolem jak ktoś proponował)?

 

No i najważniejsze:

Autko: Megane I

Silnik: F9Q734

Pompa: Bosch

 

Pozdrawiam

FiDeK

 

 

P.S. Pozwolę sobie podpiąć jeszcze pod ten watek pytanie z cyklu „co to jest, do czego to służy?

 

t38626_cos1.jpg

t38627_cos2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi raczej o brak pomocy z reszta pytań z postu, ale to juz nie aktualne.

U mnie problemy z odpalaniem Megi na zimnym silniku rozwiązało odpięcie akumlatora na 15 minut. Po ponownym podlączeniu wszystko chodzi jak w autku z salonu ;)

 

 

--

Pozdrawiam

FiDeK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... witam !

 

dajcie spokój temu wyłacznikowi !

jakby on był wciśnięty, to nie silnik nie odpali wogóle.

 

Jest to czujnik "zapadka", która się aktywuje w momencie wypadku. MA to na celu wyłaczenie silnika i uniemożliwienie jego odpalenia. Teoretycznie czujnik ten, po wypadku, powinno się odblokować po sprawdzeniu wszystkiego, będa pewnym, że nie ma żadnego problemu w obszarze silnika.

 

Co do odpalanie, to mam przede wszystkim jedno pytanie:

 

"czy problemy z zapalaniem pojawiły się po wymianie rozrządu ? ewentualnie innej ingerencji w tym obszarze ???"

 

Miałem kiedyś Scenic-a 1.9 dTi, F9Q 734 i miałem ten sam problem. Doktoryzowałem się strasznie i w końcu sobie z tym poradziłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem nowym użytkownikiem forum i prosze o pomoc.

Mam problem z odpalaniem mojej meganki 1,9 tdi. Wszystko było ok do czasu wymiany rozrządu, filtra paliwa i oleju. Od tego momentu musze nieźle kręcić żeby renata zapaliła, a na dodatek z rury po zapaleniu wydobywa mi się szary dym.

Proszę o pomoc, może ktoś z was miał podobny problem? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Mam problem z odpalaniem mojego Megane Scenie 1,9 DTi (diesel) rok 1999. Rano i zawsze po dłuższym postoju odpala za 4-6 razem. W ciągu dnia jak jeżdżę jest wszystko ok. Od czego mam zacząć? Gdzie szukać? Co to może być? Akumulator jest nowy!

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi!!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!