Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja LPG, wskaźnik paliwa


Woytus

Rekomendowane odpowiedzi

Od 4 dni jestem posiadaczem instalacji gazowej w Mojej Megi III.

Posiadam instalację BRC SEQUENT 24.11

Reduktor: GENIUS

Zbiornik: STAKO 47l (wchodzi około 36l)

Wielozawór: EUROPA2

oraz lublifikator (smarowanie gniazd zaworowych)

 

Na razie wszystko śmiga lepiej niż się spodziewałem. Nie czuje różnicy między gazem a benzyną. Śmiga aż miło. Nawet nie mogę wyczuć kiedy mi się przełączy na gaz, tylko diodka mi o tym sygnalizuje. Ale w sumie pojeżdżę i po jakiś 3k kilometrów napisze sprawozdanie, bo teraz chyba trochę za wcześnie.

Mam jednak mały problem, który jest znany w Renault. Wskaźnik poziomu paliwa mi pokazuje zużycie benzyny. Zapaliła się już rezerwa. Temat już mi poznany i dogłębnie przebadany. Dla próby zatankowałem 5 litrów paliwa i nagle wskaźnik wskoczył na ½.

W MII wystarczyło wprowadzić licznik w SELF TEST albo pobujać autkiem, aby pływak się poruszył. Czy ktoś może się orientuje jak w MIII wprowadzić licznik w tryb testu??

Mam już zamówione inne rozwiązanie i czekam na dostawę- jest to emulator poziomu paliwa, ale do tego czasu może znajdzie się kto, ko zna inny sposób a nie tankowanie benzyny, by wskaźnik paliwa wskazywał poprawnie po uruchomieniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do butli powinno Ci wchodzić około 40l.

Lubryfikator jest całkowicie zbędny,

Trzeba założyć Tank Fopper.

Niestety jesteś jednym z tych, którzy trafili na kiepski zakład montujący BRC.

Jedź do nich niech zainstalują emulator i poprawnie ustawią butlę, bo pewnie stąd mała pojemność.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 razy 80 % pojemności wychodzi 37,6 litr, więc moim zdaniem w normie. Na razie miałem jedno tankowanie do pełna więc zobaczymy jak będzie następnym razem.

Przed terminem instalacji naczytałem się o Lubryfikatorach i tak jak instalacja LPG ma swoich zwolenników jaki i przeciwników. Ja się na to zdecydowałem- zobaczymy jak będzie silnik się sprawował po 2 latach i więcej.

Co do paliwa to zakład informował mnie że mogą być jaja ze wskaźnikiem poziomu paliwa, ale mówili że nie wszystkich francuzów to dotyczy. Za emulator poziomu paliwa wołali 150 zł z montażem. Ja na razie zrezygnowałem i zamówiłem samodzielnie taki emulator za 50,00 PLN. Trochę oszczędności a montaż trudny nie jest.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Megane III jaką i czy w ogóle posiada metodę regulacji luzów zaworów??

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane III ma hydrauliczne kasowanie luzu zaworów, więc tym bardziej się dziwie że dałeś sobie wcisnąć lubryfikację.

Nawet na forum Forda (Durateci podobno nie lubią gazu) okazało się, że to nic nie daje, a tam jest regulacja luzu szklankami.

Zanim kropla płynu doleci do zaworów, to już dawno odparuje, albo zostanie na ściance kolektora.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy emulator daje 100% pewności że zawsze będzie Ci sie poziom paliwa i wskazywał prawidłowo?? Z tego co ja wiem to nie ale moge sie mylić. Gazu do butli wchodzi ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motowanie mulatorów jest bez sensu, gsyz kosztuje 300zł, i tak musisz przejechac jakis odcinek na benzynie żyby wskazywał prawidłowo, co do lublifikatorów w renówce jest to zbędne całkowice, a jesli chcecie stosowac zabezpieczenia gniazd zaworówych proponuje preparat wstrzykiwany bo cicniem do gazu tunap

 

Zajmuje się montażem gazu brc i powiem tak jak się go dobrze ustawi to nieczuc żadnej różnicy miedzy benzyną a gazem

Edytowane przez luksad2200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motowanie mulatorów jest bez sensu, gsyz kosztuje 300zł, i tak musisz przejechac jakis odcinek na benzynie żyby wskazywał prawidłowo,

Ja emulator zakupiłem za 55 zł firmy KMF więc na pewno nie 300 zł a działa on na zasadzie że co uruchomienie wysyła sygnał do komputera aby ponownie sprawdził poziom paliwa. Montaż b. prosty , bo wystarczy podłączyć pod zasilanie i pod sygnałowy kabel do wskaźnika. Lublifikator już jest i zostanie. Ale czy on się przyda czy nie to okaże się za około 80k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ma jakiegoś innego sposobu aby zmusić komputer p. do zrobienia tego samodzielnie w megane ? Mam instalacje od tygodnia i mam ten sam problem aha i tak btw. co się stanie jeśli będę jezdził na lpg a komputer będzie nadal myślał ze na benzynie aż w koncu wejdzie na rezerwę co wtedy ? Jakoś się to może źle skończyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!