FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Instalacja LPG, wskaźnik paliwa - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane III phI
Instalacja LPG, wskaźnik paliwa Problemy ze wskaźnikim paliwa

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Woytus 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-marzec 10
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane III Dynamic
  • Silnik:1.6 16V 110KM LPG [K4M]
  • Przebieg (tys.km):133

Napisano 28 luty 2012 - 00:52

Od 4 dni jestem posiadaczem instalacji gazowej w Mojej Megi III.
Posiadam instalację BRC SEQUENT 24.11
Reduktor: GENIUS
Zbiornik: STAKO 47l (wchodzi około 36l)
Wielozawór: EUROPA2
oraz lublifikator (smarowanie gniazd zaworowych)

Na razie wszystko śmiga lepiej niż się spodziewałem. Nie czuje różnicy między gazem a benzyną. Śmiga aż miło. Nawet nie mogę wyczuć kiedy mi się przełączy na gaz, tylko diodka mi o tym sygnalizuje. Ale w sumie pojeżdżę i po jakiś 3k kilometrów napisze sprawozdanie, bo teraz chyba trochę za wcześnie.
Mam jednak mały problem, który jest znany w Renault. Wskaźnik poziomu paliwa mi pokazuje zużycie benzyny. Zapaliła się już rezerwa. Temat już mi poznany i dogłębnie przebadany. Dla próby zatankowałem 5 litrów paliwa i nagle wskaźnik wskoczył na ½.
W MII wystarczyło wprowadzić licznik w SELF TEST albo pobujać autkiem, aby pływak się poruszył. Czy ktoś może się orientuje jak w MIII wprowadzić licznik w tryb testu??
Mam już zamówione inne rozwiązanie i czekam na dostawę- jest to emulator poziomu paliwa, ale do tego czasu może znajdzie się kto, ko zna inny sposób a nie tankowanie benzyny, by wskaźnik paliwa wskazywał poprawnie po uruchomieniu zapłonu.
Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień.POZNAŃ
Dołączona grafikaProblemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad na PW
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 28 luty 2012 - 17:53

Do butli powinno Ci wchodzić około 40l.
Lubryfikator jest całkowicie zbędny,
Trzeba założyć Tank Fopper.
Niestety jesteś jednym z tych, którzy trafili na kiepski zakład montujący BRC.
Jedź do nich niech zainstalują emulator i poprawnie ustawią butlę, bo pewnie stąd mała pojemność.

Użytkownik Pawel edytował ten post 28 luty 2012 - 17:59

:)
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Woytus 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-marzec 10
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane III Dynamic
  • Silnik:1.6 16V 110KM LPG [K4M]
  • Przebieg (tys.km):133

Napisano 29 luty 2012 - 02:17

47 razy 80 % pojemności wychodzi 37,6 litr, więc moim zdaniem w normie. Na razie miałem jedno tankowanie do pełna więc zobaczymy jak będzie następnym razem.
Przed terminem instalacji naczytałem się o Lubryfikatorach i tak jak instalacja LPG ma swoich zwolenników jaki i przeciwników. Ja się na to zdecydowałem- zobaczymy jak będzie silnik się sprawował po 2 latach i więcej.
Co do paliwa to zakład informował mnie że mogą być jaja ze wskaźnikiem poziomu paliwa, ale mówili że nie wszystkich francuzów to dotyczy. Za emulator poziomu paliwa wołali 150 zł z montażem. Ja na razie zrezygnowałem i zamówiłem samodzielnie taki emulator za 50,00 PLN. Trochę oszczędności a montaż trudny nie jest.

Mam jeszcze jedno pytanie. Megane III jaką i czy w ogóle posiada metodę regulacji luzów zaworów??

Użytkownik Woytus edytował ten post 29 luty 2012 - 02:17

Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień.POZNAŃ
Dołączona grafikaProblemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad na PW
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 29 luty 2012 - 17:37

Megane III ma hydrauliczne kasowanie luzu zaworów, więc tym bardziej się dziwie że dałeś sobie wcisnąć lubryfikację.
Nawet na forum Forda (Durateci podobno nie lubią gazu) okazało się, że to nic nie daje, a tam jest regulacja luzu szklankami.
Zanim kropla płynu doleci do zaworów, to już dawno odparuje, albo zostanie na ściance kolektora.

Użytkownik Pawel edytował ten post 29 luty 2012 - 17:37

:)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Woytus 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-marzec 10
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane III Dynamic
  • Silnik:1.6 16V 110KM LPG [K4M]
  • Przebieg (tys.km):133

Napisano 29 luty 2012 - 19:52

No to jestem do tyłu 300 PLN za Lubryfikację i do tego płyt trzeba kupować.
Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień.POZNAŃ
Dołączona grafikaProblemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad na PW
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Marek_07 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-czerwiec 10
  • Skąd:Mysłowice
  • Auto:Megane [IIphI] 5d
  • Silnik:2.0 16v f4r
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 29 luty 2012 - 20:24

ja bym ten smar zdemontował...
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   adbaca 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 11
  • Skąd:Radomsko
  • Auto:Megane II Ph I Sport Privilege
  • Silnik:1.6 16v + LPG Tech
  • Przebieg (tys.km):138

Napisano 01 marzec 2012 - 21:58

a czy emulator daje 100% pewności że zawsze będzie Ci sie poziom paliwa i wskazywał prawidłowo?? Z tego co ja wiem to nie ale moge sie mylić. Gazu do butli wchodzi ok.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   ext 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-maj 10
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane II ph I sedan
  • Silnik:1,6 16V + LPG BRC
  • Przebieg (tys.km):94

Napisano 01 marzec 2012 - 22:16

U mnie emulator kasuje wskazanie benzyny po ponownym uruchomieniu silnika i warunek jest taki, że musi być ponad 1/4 benzyny żeby działał prawidłowo.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Woytus 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-marzec 10
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane III Dynamic
  • Silnik:1.6 16V 110KM LPG [K4M]
  • Przebieg (tys.km):133

Napisano 01 marzec 2012 - 23:14

Jak zainstaluje to sprawdzę i potestuje. Na razie chce znowu pojeździć do rezerwy i sprawdzić co autko zrobi jak będę jeździł na rezerwie cały czas.
Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień.POZNAŃ
Dołączona grafikaProblemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad na PW
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   luksad2200 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-wrzesień 11
  • Skąd:kraków
  • Auto:megane I phII kombl
  • Silnik:1,9 f8q
  • Przebieg (tys.km):155000

Napisano 04 marzec 2012 - 19:56

motowanie mulatorów jest bez sensu, gsyz kosztuje 300zł, i tak musisz przejechac jakis odcinek na benzynie żyby wskazywał prawidłowo, co do lublifikatorów w renówce jest to zbędne całkowice, a jesli chcecie stosowac zabezpieczenia gniazd zaworówych proponuje preparat wstrzykiwany bo cicniem do gazu tunap

Zajmuje się montażem gazu brc i powiem tak jak się go dobrze ustawi to nieczuc żadnej różnicy miedzy benzyną a gazem

Użytkownik luksad2200 edytował ten post 04 marzec 2012 - 19:59

0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Woytus 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-marzec 10
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane III Dynamic
  • Silnik:1.6 16V 110KM LPG [K4M]
  • Przebieg (tys.km):133

Napisano 04 marzec 2012 - 23:22

Wyświetl postUżytkownik luksad2200 dnia 04 marzec 2012 - 19:56 napisał

motowanie mulatorów jest bez sensu, gsyz kosztuje 300zł, i tak musisz przejechac jakis odcinek na benzynie żyby wskazywał prawidłowo,

Ja emulator zakupiłem za 55 zł firmy KMF więc na pewno nie 300 zł a działa on na zasadzie że co uruchomienie wysyła sygnał do komputera aby ponownie sprawdził poziom paliwa. Montaż b. prosty , bo wystarczy podłączyć pod zasilanie i pod sygnałowy kabel do wskaźnika. Lublifikator już jest i zostanie. Ale czy on się przyda czy nie to okaże się za około 80k km.
Diagnostyka urządzeniem CLIP. Odczyt parametrów, kasowanie błędów, adaptacja ustawień.POZNAŃ
Dołączona grafikaProblemy rozwiązuje na forum. Nie udzielam porad na PW
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Sephot 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-wrzesień 11
  • Skąd:Szczecin
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):25

Napisano 25 marzec 2012 - 17:16

Nie ma jakiegoś innego sposobu aby zmusić komputer p. do zrobienia tego samodzielnie w megane ? Mam instalacje od tygodnia i mam ten sam problem aha i tak btw. co się stanie jeśli będę jezdził na lpg a komputer będzie nadal myślał ze na benzynie aż w koncu wejdzie na rezerwę co wtedy ? Jakoś się to może źle skończyć ?
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Pawel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 08
  • Skąd:Konin
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):129

Napisano 26 marzec 2012 - 18:47

Nigdy nie będziesz wiedział ile jest benzyny w baku :lol:
:)
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Ojinau 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-maj 07
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane CC
  • Silnik:xxxx
  • Przebieg (tys.km):xxxx

Napisano 26 marzec 2012 - 21:27

spali ci kiedys pompe paliwa i tyle dobrego z tego bedzie ;d
Nie mam PL klawiatury - firmowy laptop ENG/US!
Jak nie kumasz tego to daj se warna!
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   korogianakis 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-marzec 12
  • Skąd:Stalowa wola
  • Auto:Megane III
  • Silnik:1,6 100KM
  • Przebieg (tys.km):10 000

Napisano 27 marzec 2012 - 23:32

Witam.Ja zamontowałem istalację Elpigaz Stella OBD i wskażnik działa prawidłowo.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka