FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: wymiana akumulatora - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Megane I phI
wymiana akumulatora

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   czapel 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-styczeń 07
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 04 styczeń 2007 - 10:38

Witam wszystkim.
Mam Renault Megane 1.6 z 1996 roku. Musze zmienić akumulator. Mam takie pytanie: Czy moge zrobić to sam? Chodzi mi o to, czy po przełożeniu akumulaotra nie rozkoduje mi się immobilajser, czy będę musiał wpisywać jakiś kod aby odpalić samochód, czy będę musiał programować stacje w radiu, itp.
Bardzo proszę o pomoc.
Dziękuje i pozdrawiam.
Czapel
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 04 styczeń 2007 - 10:49

Pewnie, że możesz robić to sam ale jak jedziesz kupić akumulator to zazwyczaj wymiana jest już wliczona w cenę ;-) u mnie przy wymianie gościu jeszcze sparwdził ładowanie - oczyścił klemy i zapsikał odpowiednim specyfikiem ;-) Wszystko wliczone w cenę :!:
Przyznam, że wolałem kupić u elektryka bo i tak miał taniej niż w sklepie :!:
Nie powinno nic się rozkodować - ja kiedyś maiłem odłączony 5 godz. i nic nie zginęło :!:
Wymiana zazwyczaj max. 5 minut z odkręcaniem i czyszczenie klem :mrgreen:
Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Danielossss 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-wrzesień 06
  • Skąd:OLKUR
  • Silnik:K4M700
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 04 styczeń 2007 - 10:50

Z immo nic się nie powinno dziać. Natomiast co do radia to zależy jakie masz, jak fabryczne to poprosi prawdopodobnie o kod, stacje powinny zostać, ale wyzerują się ustawienia dźwięku. Tak jest bynajmniej w moim Philipsie.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   czapel 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-styczeń 07
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 05 styczeń 2007 - 16:55

Dzięki wielkie za informacje.

Mam jeszcze pytanko odnośnie radia. Mam fabryczne radio Renault PHILIPS, ale nie mam do niego żadnego kodu. Jak go kupowałem to gościu nic nie wspominał, że do radia jest jakiś kod. Czy te ustawienia dźwięku to coś poważnego, o co wogóle w tym chodzi? Gdzie ewentualnie moge uzyskać kod do swojego radia?
Z dóry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Czapel
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Easy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-styczeń 07
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:K4J
  • Przebieg (tys.km):155

Napisano 05 styczeń 2007 - 17:17

Jesli radio bylo fabrycznie zamontowane w samochodzie od nowosci, to kod powinni podac Ci w ASO po podaniu bodajrze VIN-u.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   andr3 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 29-styczeń 07
  • Skąd:Radomsko
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 31 styczeń 2007 - 20:14

A czy trzeba wypinac akumulator w celu naładowania...? :mrgreen:
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Danielossss 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-wrzesień 06
  • Skąd:OLKUR
  • Silnik:K4M700
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 31 styczeń 2007 - 20:18

andr3 napisał:

A czy trzeba wypinac akumulator w celu naładowania...? :mrgreen:

Koniecznie.
To w celach bezpieczeństwa, prostowniki nie podają całkiem stałego prądu (tzw. piki), a elektronika trochę jest na to czuła.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   DrNO 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-wrzesień 06
  • Skąd:Kraków
  • Auto:MeganeII 1.5dCi SportWay 3d
  • Silnik:K9K722@100,5KM/220,5Nm
  • Przebieg (tys.km):92

Napisano 01 luty 2007 - 00:39

na 1000% trzeba go odpiac od elektryki auta (zdjac obie klemy) a ze wzgledow praktycznych i bezpieczenstwa tez go wyjac. aku przy ladowaniu lubi ciepelko np lazienki :mrgreen:
avatar tymczasowy
nowy: LOADING...
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 01 luty 2007 - 08:47

Ale piwnica w domku czy garaż też wystarczy ;-) No i trza zaglądnąć do niego co jakiś czas - tak na wszelakij pazornyj słuciaj. Nie zapomnij o ustawieniu odpowiednigo prądu ładowania :!:
Dołączona grafika
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 01 luty 2007 - 12:23

andr3 napisał:

A czy trzeba wypinac akumulator w celu naładowania...? :mrgreen:


Nie trzeba.
Teraz kupujemy akumulatory juz naładowane.
Jeżeli czesto jezdzimy autem to alternator zawsze skutecznie sam doładuje akumulator.
Jeżeli już musisz doładować akumulator prostownikiem, to mozesz go podpiąć nie odłączając go od auta. Elektrykę auta włącza sie kluczykiem i jezeli zapłon nie jest włączony to prąd nigdzie nie płynie. Musisz tylko pamiętać, żeby był pełny stan elektrolitu w akumulatorze, i że lepiej jest podładowywać go dłużej mniejszym prądem, niż odwrotnie.
Wymianę akumulatora mozesz z powodzeniem wykonac samemu bez obawy o rozkodowanie czegokolwiek. No może za wyjątkiem pamięci radia.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Danielossss 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-wrzesień 06
  • Skąd:OLKUR
  • Silnik:K4M700
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 01 luty 2007 - 12:37

Zbyt dużo powstaje w tym temacie zabobonów więc wklejam z instrukcji:

Załączone pliki


0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 01 luty 2007 - 13:11

janksz napisał:

Jeżeli już musisz doładować akumulator prostownikiem, to mozesz go podpiąć nie odłączając go od auta. Elektrykę auta włącza sie kluczykiem i jezeli zapłon nie jest włączony to prąd nigdzie nie płynie.


Oj kolego widzę mało się znasz na elektryce a na elektronice zupełnie. Dobrze, że jeszcze się nie dowiedziałeś co może zrobić prostownik podłączony w aucie w przypadku przebicia uzwojenia :!:
Dla własnego i auta, bezpieczeństwa lepiej odłączyć i wyjąć akumulator :mrgreen:

janksz napisał:

Nie trzeba.
Teraz kupujemy akumulatory juz naładowane.

Jak kupujesz naładowany aku to normalne, że nie trzeba go ładować ani wyjmować więc nie rozumiem po co to napisałeś - przynajmniej dla mnie to oczywiste. Choć jak długo stał w sklepie to warto go podładować na dzień dobry.

janksz napisał:

Jeżeli czesto jezdzimy autem to alternator zawsze skutecznie sam doładuje akumulator.


To nie świadczy o tym, że akumulator naładujesz podczas jazdy.

Możesz często jeździć, ale na krótkich odcinkach i wtedy za CHINY ludowe go nie doładujesz. Wiadomo najwięcej pobiera w momencie rozruchu.
dużo jeżdżę niekoniecznie = długo jadę Mogę cały dzionek jeździć a autko odpalać 2 razy np co 5 min. (choćby listonosz co śmiga od domu do domu) Oj jak on dużo jeździ - cały dzionek ;-) :) Dobra czas skończyć te przydługawe wywody bo to niewiele w temacie co do wymiany tylko o ładowaniu :!:
Dołączona grafika
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 01 luty 2007 - 14:25

Prezes napisał:

przypadku przebicia uzwojenia


Jak masz przebicie uzwojenia /nie wiem w jakim urządzeniu/, to napraw to. Ja pisze o aucie sprawnym w 100%.


Prezes napisał:

(choćby listonosz co śmiga od domu do domu) Oj jak on dużo jeździ - cały dzionek


Dlatego listonosze codziennie wieczorem wyjmuja akumulatory do doładowania :mrgreen: :)


Prezes napisał:

Jak kupujesz naładowany aku to normalne, że nie trzeba go ładować ani wyjmować więc nie rozumiem po co to napisałeś



Pisałem o wymianie akumulatora, a nie o wyjmowaniu czy wkładaniu czegokolwiek. Trzeba czytać uważnie.


Zgadzam sie z teorią, że jeżeli ktoś zaprzestaje eksploatacji auta np. na okres zimy, to może odłącza akumulator i przechowywac go w ciepłym miejscu. Choć i to nie jest konieczne. Podstawową zasadą jest aby akumulator był zawsze naładowany. Akumulator rozładowany zasiarcza sie i traci swoją skuteczność.

Akumulator należy BEZWZGLĘDNIE odłaczyć wykonując prace spawalnicze na aucie lub przy wiekszych naprawach, aby uniknąć przypadkowych spięć.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 01 luty 2007 - 15:22

janksz napisał:

Najprostszym sposobem pomiaru stanu naladowania jest aerometr. Mozna go jeeszcze nieraz kupić w sklepach motoryzacyjnych.


Znam prostszy i nie trzeba akumulatora rozkręcać (koreczków) - wystrczy zwykły multimetr.
A drogi kolego Aerometr służy do czegoś innego - tu fizyka się kłania ;-)
podeprę się definicją : AEROMETR - przyrząd do pomiaru gęstości cieczy (w tym wypadku elektrolitu); Jak działa to inna dość prosta bajka.
No i dodam, że jeszcze trzeba znać gęstość jaka ma być jak jest naładowany - dopiero wtedy można ocenić stan naładowania ;-)
I raczej proszę, już skończmy ten temat.
Dołączona grafika
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 01 luty 2007 - 16:37

Prezes napisał:

AEROMETR - przyrząd do pomiaru gęstości cieczy (w tym wypadku elektrolitu);


Masz racje. Dlatego zedytowałem swój post.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Temat jest zamknięty

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Załączniki Przelacznik ogrzewania tylnej szyby - wymiana Oświetlenie - Megane I, Scenic I Majszunio 
  • 11 Odpowiedzi
  • 8423 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Wymiana Radia Car Audio (nagłośnienie, nawigacja) lajcik28 
  • 2 Odpowiedzi
  • 8773 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Pasek rozrządu-wymiana.. 1.6 benz. Pabloo 
  • 3 Odpowiedzi
  • 6361 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka