Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bicie, drganie przednich kół przy skręcie w l


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!

Kupiłem Renault Megane 1.6 1998r, przejechane 124tyś km, mam problem z zawieszeniem a mianowicie: podczes jazdy z prędkością powyżej ok. 60km/h podczas wchodzenia w ostrzejszy zakręt w lewą stronę w przednim zawieszeniu a mianowicie z prawej strony zaczyna coś drgać, są to "uderzenia" tak jak bym prawym kołem najechał na kostkę brukową a po wyprostowaniu kół (wyjściu z zakrętu) zjechał z niej i wszystko ucicha.

Pozatym chciał bym dodać iż te drgania pojawiają się także kiedy zjeżdżam z góry to w momencie kiedy auto ma osiągnąć normaly poziom to w tym momencie też coś zadrga z prawej przedniej strony. Bicia te nie przenoszą się tak bardzo na kierownicę tzn. że nie szarpie mi kierownicą.

Muszę dodać iż pozatym coś stuka na dziurach w zawieszeniu ale to jóż są metaliczne odgłosy i coś szumi.

Wymieniłem: sworznie, łożyska i dalej coś stuka, szumi, i to co mnie najbardziej denerwuje to te drgania przy skręcie w lewo z prawej strony.

Czy może to być np. geometria kół?

Byłęm u mechanika, powiedział że zawieszenie jest ok, te szumt to opony więc przełożyłem je na chwilę do tyłu i nic nie dało chodź są innego rodzaju, a z tym biciem przy skręcie w lewo to jóż nie mam pojęcia co to może być.

Nie wiem czy wiązać stukanie metaliczne na dziurach z tym drganiem z prawej strony przy wchodzeniu w zakręt??

Może miał ktoś podobny problem. proszę o pomoc.

Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolek, nie jestem specjalistą ale nie wydaje mi się, że to będzie przegub gdyż z tego co się orientowałem jak coś jest nie tak z przegubem to ponoć lubi trzaskać przy skręconych kołach nie zależnie od prędkości.

Dzięki za odpowiedź

Pozdrawiem.

 

[ Dodano: 2007-10-07, 19:13 ]

gojgien, Witam. Dzięki za radę no właśnie też tak trochę myślałem o łożyskach nad kulumną Mc Persona. Pisząc o Mc Personie masz na myśli to bicie na zakręcie czy może opisane stukanie na nierównościach??

Ps. ładnego masz Scenica, widzę że masz idento w środku jak u mnie w Megance.

Dzięki za odpowiedź.

 

[ Dodano: 2007-10-07, 19:17 ]

Robak,

Dzięki też sprawdze drążek stabilizatora.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak, myslę, ze wybicie stabilizatora znalazł by nawet początkujący mechanik

cytat: ...Byłęm u mechanika, powiedział że zawieszenie jest ok..... Ponadto w czasie jazdy przy skręcie w lewo buda przechyla się na prawą stonę i wlaśnie "niesie" prawa kolumna. Przy wybitym łozysku nad kolumną moze występowac takie bicie jak w opisie "jazda po kostce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, Witam! Z tego co się orientowałem to przegub jak się kończy to strzela metalicznie nie zależnie od prędkości a u mnie te drgania nie są metaliczne i pojawiają się przy pewnej prędkości i na zakręcie tylko w lewo.

Dzięki za radę muszę to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, na tak a co powiesz na to co napisł gojgien, "Ponadto w czasie jazdy przy skręcie w lewo buda przechyla się na prawą stonę i wlaśnie "niesie" prawa kolumna. Przy wybitym łozysku nad kolumną moze występowac takie bicie jak w opisie "jazda po kostce" ;-) Przegub to chyba strzelał by nie zależnie od przechylania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniełem napisać iż wymieniałem jeszcze gumowe osłonki na przegubach gdyż jedna ale z lewej strony mi pękła (zauważyłem smar na nadkolu) więc profilaktycznie wymieniłem z obu stron -- bronius, mechanik by nie zauważył, że jest coś z przegubem nie tak ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem smar na nadkolu
no przegub bez smaru się lekko przytarł i ma luzik i ten luzik powoduję, że przy pewnym położeniu wpada on w wibracje na skutek złego wyważenia

 

weź pod uwagę z jaką prędkością kręci się półoś - minimalne różnice w wyważeniu przy dużej prędkości obrotowej dają się już odczuć a nie są zauważalne

 

porównaj np. z wyważaniem kół - nie robi się tego na oko tylko na specjalnej maszynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy skręcie w lewo to stawiałbym na prawy przegub...

a smar był na lewym nadkolu, ponadto to bicie, drganie jest raczej z prawej strony.

 

Zgadza się z tym wyważaniem masz rację ale dalej podważa tą teorię to iż ten przegub był z lewej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!