Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, takie rozwiązanie przyszło mi do głowy i mam nawet kawałem takiego "materiału", który by się do tego nadał, ale ciekaw byłem czy ktoś to może w inny sposób rozwiązał ten problem.

Niebawem wybieram się na urlop i nie chcę przed droga prowadzić eksperymentów, jak wrócę i będę na miejscu to pokombinuję i ewentualną foto recenzję wrzucę na forum.

 

tylko że ja nie demontowałem całego układu tak jak to zrobił meszuzel, tylko odkręciłem sam zawór EGR i go obkręciłem o 120 stopni.

 

Ja demontowałem całość bo chciałem/musiałem wyczyścić cały EGR, ale faktycznie wystarczy wykręcić tylko zawór.

Ale czy przykręcałeś na jedną śrubę, czy też coś kombinowałeś żeby było chociaż na dwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali Ci się " Serwis " kolego kacper69 , jak odkręciłeś EGR 2 lata temu i go obkręciłeś o 120 stopni???

 

Nic mi się nie "pali" wszystko działa OK, zawór się otwiera i zamyka, tylko spalin nie puszcza.

 

Jakoś udało mi się to przykręcić na 2 śruby, jedna oryginalna, druga nieoryginalna z większą podkładką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Trochę odgrzeje temat, właśnie jestem po zaślepieniu zaworu zaślepką od kolegi @tafmet. Faktycznie jest problem z dostępem i zapięciem dołączonej do zestawu opaski. Przyglądając się dopasowanej do 1.9 opaski skręcanej, zrobiłem z użyciem starej,odpiętej opaski coś na wzór tej z 1.9, uciąłem w zaznaczonych miejscach i przyczepiłem do opaski skręcanej cienkim drutem ( np spinacz biurowy ) montaż 2 min :) zrobiłem 200km i trzyma jak nowa :)

 

post-14919-0-03117500-1482346484_thumb.jpg post-14919-0-49599800-1482346797_thumb.jpg

 

jeśli ,,odleci,, dam znać ;)

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze inny sposób na EGRa .Rozpoławiamy go na część elektryczną i mechaniczną .Z częśći elektrycznej zeszlifujemy bolec co z niego wychodzi .Skręcamy część elektryczna pracuje ale bolec nie sięga części mechanicznej i nie otwiera jej ,cały czas pozostaje zamknięta .Jeżdzę już tak 2 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marekwodniak - genialne w swojej prostocie :-) Prawdopodobnie to samo można zrobić w 1,9 z zaworami starego typu.

Chociaż ja wolę sposób z zaślepieniem wlotu do zaworu, wtedy syf w żaden sposób nie ma możliwości, żeby dostać się do dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania, że lepiej przekręcić o te 120 stopni, ewentualnie kupić zaślepkę. Zeszlifowanie bolca to stała ingerencja i nieodwracalna, no chyba, że znów jakimiś chałupniczymi metodami.

 

Duże piwo dla kolegi timomar. Mi ta opaska zapięła się dość szybko, ale nie wpadłem na tak proste i wygodne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaślepka skręcona opaskową ,,protezą,, trzyma :) silnik faktycznie, z rury jak nie diesel-zero dymka, brak turbo dziury tylko...no właśnie wydaje mi się że strasznie ,,tępo,, pracuje, jest wyraźnie głośniejszy, dziwnie ,,szumi???,,. Myślałem że musi się ,,dostosować,, do nowej sytuacji lecz po 800km nic się nie zmieniło, dodatkowo na wolnych obrotach auto wyraźnie drży.

Dwa dni po zaślepce zmieniałem uszczelki na dolocie EGR.

post-14919-0-37201300-1484083214_thumb.jpg

i zauważyłem że było w nim sporo oleju ( czyszczony na ,,błysk,, przy okazji zaślepienia )

Czy w/w objawy mogą mieć związek z kończącą się turbiną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to nie był nalot na ściankach, przy uszczelkach olej stał, można powiedzieć że jak na dwa dni pracy po oczyszczeniu rury z osadów to chyba dużo, tym bardziej że od jakiegoś czasu regularnie muszę dolewać olej.Do czasu czyszczenia i zaślepienia EGR nie zwracałem na to uwagi, silnik chodził cicho, fakt że kopcił i musiałem robić dolewki ale kultura pracy była ok.

Jeśli zdążę po pracy to podjadę do mechanika na CLIP-a może ten coś podpowie.

 

Dodano: 13 sty 2017 - 19:33

Niestety, mój mechanik zachorował - ale.. silnik się uspokoił, spalanie ,,siada,,. Może to syndrom ,,dostosowania,, Przy okazji czyszczenia i zaślepienia EGR wymieniałem podkładki pod dwoma wtryskami ( puszczały kompresję ). Trochę przejechałem na zapchanym EGR i puszczających wtryskach , może faktycznie - jak ktoś pisał wtryski w Delphi dostosowują się same :)

 

A no Turbo i tak wymieniam w poniedziałek :)

Edytowane przez timomar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ale kombinujecie...

Najprościej jest obrócić zawór o 120 stopni , zawór działa , a nic nie przepuszcza. :)

Podobno w 1,5 dci używany jest jeden rodzaj zaworu, więc dla k9k 722 (82KM) ten sposób też będzie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!