Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...

Witam! Podobnie jak przedmówcy też mam silnik 1.5 dci K9K 722 auto SCENIC II. Odpiąłem poprostu wtyczkę EGR. Można to traktować chyba jako zaślepienie EGR, gdyż zawór w pozycji spoczynkowej jest zamknięty, bynajmniej w tym modelu... W jeździe nie widzę różnicy, może silnik ociupinkę głośniejszy, a może mi się tylko wydaje... W każdym razie żaden nowy błąd mi się nie wyświetlił na desce, ale jak zapuściłem DDT 2000 to przybył błąd DTC ##5194##. Jak się domyślam wskazuje on zapewne na odłączony EGR. Gdyby poza czytaniem tego błędu nic się więcej nie działo, to takie rozwiązanie byłoby najprostsze, bo w każdej chwili można wtyczkę z powrotem podłączyć. Takie teorie czytałem, że bez EGR silnik ma wyższą temperaturę spalania, inni twierdzą że wolniej się nagrzewa. To można by tą wtyczkę przywracać do stanu fabrycznego np. w duże upały lub srogie mrozy.

Sprawa prosta...? No właśnie cyt: "gdyby się więcej nic nie działo"... Jeżeli sygnał z komputera jest typowo wyjściowy to ok, a jeżeli jednak pobiera informację zwrotną z EGR i ma to jakiś wpływ na pozostałe funkcje..? Ja tak właśnie myślę, że ma to wpływ na inne procesy pracy silnika, ale jest nadzieja, że ten wpływ nie musi być zaraz negatywny, a jeśli nawet to może korzyści wynikające z braku funkcji EGR są większe...

Może ktoś coś wie więcej na temat współpracy EGR-a z komputerem?

 

Na marginesie mam jeszcze Mitsubishi Space Star 1.9 did budowa silnika niemal identyczna, a sam EGR dokładnie tak samo zbudowany, można by go pewnie nawet próbować zamienić. W tym aucie też odpiąłem wtyczkę EGR i też nie wyświetla błędu dopiero po podpięciu do PC-ta pokazuje błąd z tłumaczeniem - nieciągłość obwodu EGR, ale jeździ normalnie, lepiej nawet chyba wchodzi na obroty i może głośniejszy, ale tylko ciut :) Pytanie nasuwa mi się oczywiście podobne jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może u Ciebie tak jest, ale jak widzę masz silnik 110 KM, a u mnie siedzi 82 KM i zdaje się, że masz też inaczej zbudowany EGR. Może ktoś tutaj ma wersję 82 KM? To prosiłbym o informację, co dzieje się po odłączeniu wtyczki EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem wszystkie sposoby i ten z odłączeniem samej wtyczki od EGR jest najprostszy. W moim modelu bynajmniej nie powoduje włączenia trybu awaryjnego. (A'propo jak dodać w profilu, że mam 82 KM ?)

 

Ktoś powie - skoro tak - to jeździj i się ciesz! Chciałbym jednak wiedzieć, jak komputer interpretuje ten stan czy nie preparuje jakiejś złej mieszanki... Myślę, że on ten fakt może odczytywać następująco: Aha, nie ma obwodu EGR, więc zawór domyślnie zamknięty, to dostosuję parametry pracy do zaworu EGR jako zamkniętego. I tego właśnie można sobie życzyć, ale z komputerem nie pogadam :) nie spytam co on na to, czy w ogóle go to interesuje, poza tym że w niektórych modelach włącza service. Dlatego tutaj zapytuję, może akurat ktoś zna odpowiedź?

Edytowane przez keco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem po prostu wtyczkę EGR. Można to traktować chyba jako zaślepienie EGR, gdyż zawór w pozycji spoczynkowej jest zamknięty, bynajmniej w tym modelu.

Jest to nieprawda. Najczęściej zawór blokuje się w pozycji otwartej. Zobacz post #10.

Jak EGR nie jest zamknięty dokładnie to auto będzie ;

- mniej żwawe,

- głośniejszy będzie silnik,

- spalanie też może się podnieść.

Za jakiś czas dowiesz się że, EGR to jest główny problem Twojego samochodu; falowania obrotów, kopcenia, mulenia, duszenia się, dymków, chmurek, braku mocy, spadków mocy itd.

Zaślepiać należy sprawny EGR

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może u Ciebie tak jest, ale jak widzę masz silnik 110 KM, a u mnie siedzi 82 KM i zdaje się, że masz też inaczej zbudowany EGR. Może ktoś tutaj ma wersję 82 KM? To prosiłbym o informację, co dzieje się po odłączeniu wtyczki EGR?

Ja mam wersję z 82KM. W moim przypadku po odpięciu wtyczki od EGR samochód przechodzi w tryb awaryjny. Samochód z 2003 roku. Ja w moim przypadku zdecydowałem się na zaślepienie

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza koledzy. Mój EGR jest sprawny czyt. szczelny. Odłączyłem go profilaktycznie dla czystości silnika. Jak ktoś ma uszkodzony (rozszczelniony) EGR to pomoże mu tylko zaślepienie mechaniczne. A elektrycznie da się "zaślepić" (odłączyć) podkreślę sprawny EGR. Jak pisałem sprawdziłem programem DDT2000 i błąd się pokazuje, jednak auto nie przechodzi w stan servisowy i jeździ normalnie. Widzę, że nie dowierzacie to zapraszam do Zamościa, przewiozę z odłączonym EGR-em, przy okazji polecam zwiedzić miasto :)

Ktoś tu wcześniej też tak zrobił i servis pokazał mu się dopiero po jakimś czasie. U mnie na razie jest ok, jak będzie się coś działo to dam niezwłocznie znaki. Myślę, że to może zależeć też od softu, czy auto przechodzi w tryb awaryjny. Moje auto SCENIC II rocznik 2003, to może komputer nie jest jeszcze taki mądry i złośliwy zarazem :)

Załączam zdjęcie takiego EGR jak u mnie, bo są różne rodzaje i też to może w każdym typie inaczej działać.

 

Dodano: 03 lip 2017 - 11:33

Ja mam wersję z 82KM. W moim przypadku po odpięciu wtyczki od EGR samochód przechodzi w tryb awaryjny.

Dzięki za informację! A mógłbyś to uściślić? To znaczy że zapala się tylko SERVICE, czy też pojawia się SERVICE i auto słabiej jedzie w trybie awaryjnym?

post-100138-0-28579400-1499069743_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację! A mógłbyś to uściślić? To znaczy że zapala się tylko SERVICE, czy też pojawia się SERVICE i auto słabiej jedzie w trybie awaryjnym?

Z tego co pamiętam to zapala się w moim przypadku service + injection fault.

Auto od razu jest słabsze przy próbnej jeździe oraz zauważalnie głośniej chodzi na postoju niż z wpiętą wtyczką.

Mimo że EGR miałem sprawny i wyczyszczony postanowiłem go zaślepić.

Obecnie nie zauważam żadnego dymka jak to się zdarzało wcześniej oraz spalanie delikatnie spadło(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz za wyczerpującą odpowiedź! U mnie poza błędem nie widzę zmian w pracy silnika, ale będę to obserwował i dam znaki jakby coś. Mamy co prawda te same silniki, ale inne auta może stąd też wynikają różnice, bo może są inne softy, albo jakieś inne ustrojstwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi opiłkami to dobry temat i wtrąciłem tam swoje 3 grosze, natomiast tutaj pozwólcie koledzy chcę poruszyć jeszcze jedną sprawę, bo wiąże się też w jakiś sposób z EGRem. Pewnie ktoś spyta dlaczego czepiłem się właśnie EGR-u? - Przecież mam sprawny. A to dlatego, że turbina ostatnio mi pogwizduje. Na rurze prowadzącej z turbo do intercoolera - u mnie przebiega właśnie nad EGR-em z taką charakterystyczną puszką - na złączeniu pojawiło mi się trochę oleju, może była źle dokręcona objemka, ale może to turbo więcej wypluwa, bo na trasie to trochę oleju ubywa. Nie wiem czy dobrze główkuję, ale to wszystko przewala się przez układ spalinowy i w tym właśnie ma udział również EGR. Żeby ograniczyć trochę ten syf postanowiłem wyeliminować EGR, tym samym chyba ulżę trochę też turbinie..., a na pewno kolektor będzie mniej się zapychał. Parę lat temu jak dokonałem zakupu czyściłem EGR i rurę EGR-u to około 1/4 przekroju rury była z pewnością zapchana.

I jeszcze jedno miejsce mnie intryguje, które łączy się po części z układem spalinowym. Mianowicie słynna puszka po paście, czyli zaworek od odmy. W jego zapchaniu EGR też może jakoś pomaga...

Chcę więc na razie ograniczyć zapychanie układu przez EGR, w wolniej chwili postaram się przeczyścić EGR z rurą dolotową, czy raczej to jest wylotowa..(?), oczyścić odmę sprawdzić jej zaworek i membranę, bo może tamtędy właśnie pluje, i będę wtedy nasłuchiwał co turbo powie na to, może gwizd przynajmniej nie będzie zbytnio postępował, taką bynajmniej mam nadzieję...

Oczywiście turbo może mieć swoje własne bolączki i o tym w innym dziale poczytam, ale z tym EGR-em chyba nie zaszkodzi zakombinować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!