Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak mi chodzi po głowie, że może zamiast zaspawać rurkę tak jak ma to zrobione mrarek, to może ją wyjąć i "zakołkować" miejsca gdzie jest podłączona.

Na stronie :

http://www.aditech.net.pl/index.php/kategoria/zaslepki-egr

 

...jest wiele gotowych zaślepek, ale do DCI nie ma żadnej, bo podobno nie było do tej pory zainteresowania takimi zaślepkami.

Gdyby dobrze narysować jak maja wyglądać te zaślepki, to ten producent zaślepek by takie mógł robić ze stali kwasoodpornej.

Wtedy każdy by mógł je sobie założyć samemu.

Dobry pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ją wyjąć i "zakołkować" miejsca gdzie jest podłączona.

Zrobiłem w ten sposób, że zakołkowałem samą karbowaną rurkę, w razie czego można kołek wyjąć.

Trudniej byłoby zakołkować otwór w kolektorze ze względu na jego większą rozszerzalność cieplną. Trzeba dobrać kawałeczek wałka o średnicy ok. 2cm i 1 cm grubości (wymiary orientacyjne) i wbić to w rurkę od egr. Największy problem sprawia zamocowanie tej rurki do kolektora wydechowego. Tam idzie specjalna opaska zaciskowa i ciężko ją zacisnąć nie posiadając specjalnego narzędzia. I dostęp jest tragiczny.

Po zaślepieniu wydaje mi się, że silnik jakby głośniej pracuje, zwłaszcza na wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku silnika 106KM z tego co widzę, to jest to możliwe pomiędzy żeliwnym kolankiem i chłodnica spalin po lekkim rozkalibrowaniu otworów w mocowaniu żeliwnego kolanka. Niespełna, a może nawet milimetrowa zaślepka nie powinna być trudna do wpasowania nawet bez powiększania otworów.

post-2372-0-99789400-1387842598_thumb.jpg

Jest jeszcze opcja wstawić zaślepkę pod rurkę wylotową z kolektora spalin, jeśli na karbowanej rurce nie ma kołnierza, który siedzi w otworze i go uszczelnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Z tego co tu widać to zaślepienia w tej wersji jest stosunkowo proste. W słabszych wersjach 1,5 dci karbowana rurka nie ma kołnierzy do przykręcenia zarówno do kolektora jak i do egra. Z obu stron jest zaciśnięta specjalną opaską. Jedyne wyjście to jej zaspawanie lub zakołkowanie. Żadna zaślepka od 1,9 dci nie pasuje do 1,5 dci ze względu na całkiem odmienny sposób doprowadzenia spalin. I w związku z tym na rynku nie ma zaślepek do 1,5 dci w wersji 82-101 KM, przynajmniej ja nie spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!