FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Blokada wałków rozrzadu 1.4 16V oraz 1.6 16V - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 5 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Blokada wałków rozrzadu 1.4 16V oraz 1.6 16V

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   zdunman 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-sierpień 07
  • Skąd:Żyrardów
  • Auto:Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B
  • Silnik:1.6 16V K4MA700 2001\2002r.
  • Przebieg (tys.km):228

Napisano 10 październik 2007 - 13:18

Witam, przymierzam sie do wymiany rozrządu w silniku 1.6 16V K4M, niestety koszty blokady rozrządu są rzędu 160zł (jest to połowa samego rozrządu bez pompy), w związku z tym mam pytanie, czy ktoś dysponuję wymiarami w/w blokady oraz wymiarami trzpienia, który wkręca sie w blok silnika w celu zablokowania wału na pierwszym cylindrze w GMP. Szukałem wymiarów, opisów, zdjęć w internecie, ale niestety nic, długo długo nic, a na końcu nic nie znalazłem ;)

Będę wdzięczny za pomoc i sądzę, że nie tylko ja.

!! Szerokości !!
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

Ostatnie artykuły


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 10 październik 2007 - 23:19

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1622&...1d&start=60
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   zdunman 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-sierpień 07
  • Skąd:Żyrardów
  • Auto:Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B
  • Silnik:1.6 16V K4MA700 2001\2002r.
  • Przebieg (tys.km):228

Napisano 11 październik 2007 - 09:03

Lewy, dzięki, ten post czytałem, wiem, że jeżeli chodzi o blokadę samych wałków rozrządu to większego problemu nie ma, natomiast mi bardziej chodzi o długość samego trzpienia do blokady wału.

[ Dodano: 2007-10-14, 21:45 ]
Jutro wrzucę wymiary blokady wałków rozrządu. Może komuś się przyda.

[ Dodano: 2007-10-15, 12:15 ]
Na obrazku podane wymiary są w "mm", ja Swoją blokadę tylko do sprawdzenia czy wałki rozrządu są w jednej linii wykonałem ze sklejki o grubości 5mm, taka jest szczelina na wałkach, jednak wybrany przez mnie materiał okazał sie zbyt podatny na wygięcia, więc przymocowałem go do kątownika za pomocą ścisków.

Jak będę wymieniał rozrząd wtedy powstanie solidniejszy sprzęt i wymiary tez będą dokładniejsze. Prawdopodobnie zostanie użyty kątownik. Sądzę ze za maks 2 miesiące coś sie pojawi ;-)

Załączone pliki


PILNIE SZUKAM PRACY. Oracle, bazy danych, SAS, hyperion essbase
Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B 20012002 Hatchback (Uniden PRO 520XL, Sirio ML-145)
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Mariuszek97 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-październik 07
  • Skąd:Grójec
  • Silnik:1.6 16V K4M-700
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 20 październik 2007 - 17:10

A ma ktos może wymiary kołka blokującego wał korbowy,nigdzie nie moge tego znalezc,a jak wiadomo nie ma klina na wale,bez tego ani rusz.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   zdunman 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-sierpień 07
  • Skąd:Żyrardów
  • Auto:Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B
  • Silnik:1.6 16V K4MA700 2001\2002r.
  • Przebieg (tys.km):228

Napisano 20 październik 2007 - 21:20

Chcesz go tylko zablokować, żeby sie nie ruszał przy wymianie rozrządu - jeśli tak to wkręcasz śrubę w blok silnika. Jeśli chcesz zablokować żeby ściągnąć kółko to trzeba by było zablokować na "kole zamachowym", np. włożyć śrubokręt. Ale też chętnie skorzystam jakby ktoś miał wymiary oryginalnej blokady. Nawet ładnie przerysuje w AutoCadzie ;-P
PILNIE SZUKAM PRACY. Oracle, bazy danych, SAS, hyperion essbase
Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B 20012002 Hatchback (Uniden PRO 520XL, Sirio ML-145)
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Mariuszek97 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-październik 07
  • Skąd:Grójec
  • Silnik:1.6 16V K4M-700
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 21 październik 2007 - 12:35

Kólko nie ma klina wystarczy ze odkrecisz srube i caly rozrząd sie przesuwa,w blok wkrecasz kolek który ma okreslona dlugosc,o niego zapiera sie wał korbowy, znajduje sie on dokładnie w GMP,na oko tego nie ustawisz,bo silnik bedzie nierówno pracował.a do tego rozrząd jest juz zdjety,z walkami nie ma problemu bo kawalek płaskownika o gr.5mm to sie wszedzie znajdzie.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   zdunman 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-sierpień 07
  • Skąd:Żyrardów
  • Auto:Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B
  • Silnik:1.6 16V K4MA700 2001\2002r.
  • Przebieg (tys.km):228

Napisano 21 październik 2007 - 14:58

Mariuszek97, nikt nie twierdzi ze ma klin ;-) . O długość kołka - trzpienia wkręcanego w blok pytałem się trochę wyżej.
PILNIE SZUKAM PRACY. Oracle, bazy danych, SAS, hyperion essbase
Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B 20012002 Hatchback (Uniden PRO 520XL, Sirio ML-145)
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Mariuszek97 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-październik 07
  • Skąd:Grójec
  • Silnik:1.6 16V K4M-700
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 21 październik 2007 - 15:42

No dobrze,byłem dziś na giełdzie i znalazłem taką blokadke do rozrządu,koszt to 270zl,ale pozwolilem sobie zmierzyc długośc tego kołka,w srednicy ma ok.8mm,gwint wiadomo taki jak na srubie co siedzi w bloku bodajże 10x1,5,a co najważniejsze długosc równe 70mm,żeby nie było zmyłek to nie jest długosc calej blokady tylko od(niewiem jak to napisac) to co jest wkręcone do bloku.W razie niejasności pisac.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   zdunman 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-sierpień 07
  • Skąd:Żyrardów
  • Auto:Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B
  • Silnik:1.6 16V K4MA700 2001\2002r.
  • Przebieg (tys.km):228

Napisano 21 październik 2007 - 16:31

na aledrogo 100zł taniej kosztuje ta blokada. Jeśli długość 70mm, to w klikaj sie w link, który podał Lewy. W zestawie są dwa trzpienie blokujące, myślisz, że ten który mierzyłeś jest do 1.6 16V ? Tylko po wkręceniu tego trzpienia, nie można za pomocą takiej blokady ściągać kółka z korbowodu.
PILNIE SZUKAM PRACY. Oracle, bazy danych, SAS, hyperion essbase
Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B 20012002 Hatchback (Uniden PRO 520XL, Sirio ML-145)
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Mariuszek97 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-październik 07
  • Skąd:Grójec
  • Silnik:1.6 16V K4M-700
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 22 październik 2007 - 07:26

No tak dokładnie co jest w tamtym poście, niewiem dlaczego tego nie zauwazylem,z góry dzieki,to napewno ta blokada,bo w komplecie blokad były 3 kołki,2 wsuwane nie zadługie i jeden wkrecany ten o długości 70mm.Ja tę blokade oglądałem na giełdzie w słomczynie.Moze dlatego tyle kosztowala.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   bargar 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 20-czerwiec 07
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Megane I phII
  • Silnik:1,4 16v
  • Przebieg (tys.km):210

Napisano 22 październik 2007 - 11:39

Witam
Podałem swojego czasu nieprawdziwą informację. Wyjaśniam więc, żę do silnika 1,4 i 1,6 trzpień blokujący wał jest identyczny! Dokładnie taki jak opisany w temacie który podał Wam Lewy. Ten drugi wałek jest do silników 1,8 i 2,0. Jednak analizująć zdjęcie kiepskiej rozdzielczości wydaje się że i ten drugi ma 70 mm a różni się średnicą i gwintem. Zamieszczam poniżęj opis wymiany rozrządu dołączony do "profesjonalnych" blokad, razem z rysunkami. Niektóre już były ale chyba warto zebrać to razem dla wyjaśnienia wątpliwości. Na pewno będą pomocne przy samodzielnej wymianie rozrządu.
" Blokada rozrządu Renault 1.4; 1.6; 1.8; 2.0 16V po 98r
Atr. Nr. 905 100 00
Do silników Renault model K4J/K4M i F4P/F4R

Zestaw (rys. 1) przyrządów do wymiany rozrządu Art. Nr 905 100 00 zawiera:
- płytka do blokowania wałków rozrządu (1)
- trzpień do blokowania wału korbowego (2)
- trzpień do blokowania wału korbowego (3)
Instrukcja obsługi
Płytka ustalająca położenie wałków rozrządu jest przeznaczona zarówno do silników K4J/K4M jak i F4P/F4R i umieszcza się ją w rowkach w tylnej części wałków rozrządu (rys. 2)
UWAGA: Aby móc założyć płytkę blokującą, należy najpierw wyjąć zatyczki uszczelniające w tylnej części wałków rozrządu.
Trzpień blokujący wału korbowego (2) stosuje się do silników K4J/K4M natomiast trzpień (3) do silników F4P/F4R.
Ustawianie i blokada silnika wymiana paska rozrządu
Zdjąć pasek napędowy dodatkowych podzespołów silnika.
Konieczne będzie podparcie silnika i demontaż prawej poduszkisilnika.
Wyjąć zatyczki uszczelniające w tylnej części wałków rozrządu.
Obrócić silnikiem do położenia nastawy rozrządu i zwrócić uwagę, czy rowki na końcu wałków rozrządu są wyregulowane w poziomie.
UWAGA: Rowki powinny znajdować się poniżej linii powierzchni głowicy cylindrów (rys. 3).
Ustawianie i blokada silnika wymiana paska rozrządu Trzpienie blokujące wału korbowego (1) i (2).
Wprowadzić odpowiedni trzpień blokujący wału korbowego.
Trzpień (1) ma zastosowanie w silnikach 1.4 i 1.6 typu K4J/K4M wyjąć zaślepkę z bloku silnika (przy kole zamachowym) i wkręcić trzpień (1) (rys.4).
UWAGA: Upewnić się, czy ramię wykorbienia wału korbowego opiera się o trzpień.
Trzpień blokujący (2) ma zastosowanie w silnikach F4P/F4R. Włożony trzpień wchodzi do wrębu w wale korbowym (rys. 5). UWAGA: Upewnić się, szpilka znalazła się we wrębie w wale
korbowym.a nie w otworze w ramieniu wykorbienia
wału korbowego.
Zablokować koło zamachowe przy pomocy odpowiedniego przyrządu blokującego (dostępny dodatkowo), poluzować śrubę koła pasowego wału korbowego i wyjąć koło pasowe wału korbowego (rys. 6).
WAŻNE: NIE NALEŻY używać trzpieni blokujących wał korbowy do utrzymywania ustawiania wału korbowego w jego położeniu podczas luzowania lub dokręcania śruby koła pasowego. Trzpienie blokujące służą tylko i wyłącznie do „zapamiętania" (utrzymywania) pozycji rozrządu.
Mając wał korbowy „zablokowany" w swym położeniu, skontrolować, czy rowki na końcach wałków rozrządu są wyregulowane w poziomie. Założyć płytkę (1) - rys.2 , mocując ją do silnika.
Poluzować napinacz i wyjąć go razem z rolką prowadzącą i paskiem rozrządu.
OSTRZEŻENIE: Uważać, aby koło zębate wału korbowego nie wysunęło się z wału korbowego.
Zakładanie nowego paska rozrządu
Mając założoną płytkę (1) i utrzymując wałki rozrządu w ich położeniach trzpieniem (2) lub (3) „blokującymi" wał korbowy, zatożyć nową rolkę prowadzącą i koło pasowe napinacza. Kołeł napinacza ma znaleźć się w rowku w głowicy cylindrów (rys. 7).
WAŻNE: Aby nie dopuścić do ślizgania się elementów podczas składania ich, bardzo ważne jest, aby odtłuścić otwór i powierzchnię styku koła zębatego wału korbowego oraz koniec wału korbowego.
Nowy pasek rozrządu zakłada się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, począwszy od wału korbowego. Ma być napięty po stronie przeciwnej do napinacza.
Napinanie wstępne
Obrócić napinaczem w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara dopóki:
- w przypadku modelu K4J/K4M - ruchoma wskazówka nie dojdzie do swego położenia krańcowego (7- 8 mm za wskazówka nieruchomą),
- w przypadku modelu F4P/F4R nie zrównają się kreski na napinaczu.
Dociągnąć nakrętkę napinacza.
UWAGA: obrócić silnikiem, aby wyrównać naciąg paska. Jednak dobrze jest, gdy się potrafi określić punkt, w którym silnik powraca do położenia tuż przed położeniem wyregulowanego rozrządu, w czym może pomóc włożenie trzpienia wału korbowego.
Dlatego należy zaznaczyć farba lub kredą położenie 12 godziny
zegarowej kół łańcuchowych wałka rozrządu i umieścić
odpowiadający im znak na głowicy cylindrów bezpośrednio pod nimi.
Zablokować koło zamachowe w tym położeniu i wyjąć płytkę blokującą wałek rozrządu oraz szpilkę blokującą wał korbowy.
Dociągnąć śrubę koła pasowego wału korbowego i zdjąć narzędzie blokujące koło zamachowe.
Obrócić dwa razy silnikiem w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, aby powrócić do punktu tuż przed położeniem wyregulowanego rozrządu (posłużyć się poprzednio naniesionymi znakami na kołach wałków rozrządu).
Włożyć odpowiednią szpilkę blokującą wał korbowy (1) lub (2),a następnie ostrożnie obrócić silnikiem do położenia
wyregulowanego rozrządu, w czym może pomóc włożenie trzpienia wału korbowego jak opisano powyżej.
Sprawdzić, czy rowki w wałku rozrządu są wyregulowane w poziomie i znajdują się poniżej linii krawędzi powierzchni głowicy cylindrów i założyć płytkę nastawczą wałka rozrządu (1) sprawdzając, czy da się ją złatwością wsunąć.
Końcowe położenia napinacza
Wprzypadku modelu K4J/K4M - obracać napinaczem w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara dopóki obydwie wskazówki niezrównająsięzesobą(rys. 10).
W przypadku modelu F4P/F4R skontrolować, czy znaki na napinaczu nadal są zrównane (rys. 9). Jeżeli nie, powtórzyć procedurę napinania. Usunąć wszystkie narzędzia do regulacji rozrządu. "

Załączone pliki


7

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   zdunman 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-sierpień 07
  • Skąd:Żyrardów
  • Auto:Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B
  • Silnik:1.6 16V K4MA700 2001\2002r.
  • Przebieg (tys.km):228

Napisano 22 październik 2007 - 11:52

bargar, szacunek dla Ciebie.
PILNIE SZUKAM PRACY. Oracle, bazy danych, SAS, hyperion essbase
Mégane I PHII, 1.6 16V LPG, K4MA700 BA0B 20012002 Hatchback (Uniden PRO 520XL, Sirio ML-145)
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   colln 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-październik 07
  • Skąd:Italia/Polska
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1.6 16V (K4M) + LPG Sekwenkcja
  • Przebieg (tys.km):200000

Napisano 30 październik 2007 - 14:57

Możecie mi podpowiedzieć gdzie w łódzkim wymienić pasek rozrządu - ostatnim razem miałem kpl wymieniany teraz kupiłem sam pasek Continetal za 80zł. W ASO chcą 300 zł za samą wymianę + 50 za zaślepki wałków.
Dobry na wszystko środek - ze spirytusem miodek
Scenic Kaleido od nowości z salonu oraz Mercedes W220 S klasa+LPG i Mercedes B klasa CDI
Volvo XC90 Bi-turbo +LPG
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   PTASZNIK 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-czerwiec 07
  • Skąd:ŁÓDŹ
  • Silnik:2.L TURBO
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 listopad 2007 - 09:02

witam nie polecam samej wymiany paska poniewaz napedza on pompe wody oraz rolki po zalozeniu nowego paska i naciagnieciu za chwile wymienisz pompe wody oraz wszyskie rolki a kasa do zaplaty podwojna pozdrawiam :-)
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   colln 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-październik 07
  • Skąd:Italia/Polska
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1.6 16V (K4M) + LPG Sekwenkcja
  • Przebieg (tys.km):200000

Napisano 06 listopad 2007 - 21:08

PTASZNIK napisał:

za chwile wymienisz pompe wody oraz wszyskie rolki a kasa do zaplaty podwojna pozdrawiam :-)


kurcze weź nie mów bo mnie nastraszysz, tzn że reno tak już ma - takie wrażliwce są
Pasek wymieniłem (tylko pasek) Tylko czemu mówisz, że akurat pompa a nie po prostu napinacz? Co ma pompa do tego - wszak jej wszystko jedno winno być?
Dobry na wszystko środek - ze spirytusem miodek
Scenic Kaleido od nowości z salonu oraz Mercedes W220 S klasa+LPG i Mercedes B klasa CDI
Volvo XC90 Bi-turbo +LPG
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 06 listopad 2007 - 21:13

Nie wszystko jedno bo jest napędzana właśnie tym paskiem. Nowy pasek inaczej może ją napędzać - może powodować jej rozszczelnienie.
Dołączona grafika
0

Udostępnij ten temat:


  • 5 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Ostatnie wpisy w tym temacie

Blokada wałków rozrzadu 1.4 16V oraz 1.6 16V

przez P_r_z_e_m_o  w P_r_z_e_m_o - Blog, na 10 sierpień 2011 - 07:56
[quote name='bargar' date='22 październik 2007 - 11:39 ' timestamp='1193045969' post='36550']
Witam
Podałem swojego czasu nieprawdziwą informację. Wyjaśniam więc, żę do silnika 1,4 i 1,6 trzpień blokujący wał jest identyczny! Dokładnie taki jak opisany w temacie który podał Wam Lewy. Ten...

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting WWW - serwery w Polsce