Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada wałków rozrzadu 1.4 16V oraz 1.6 16V


zdunman

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoły są różne. Ja na przykład nie jestem zwolennikiem stosowania kleju natomiast zalecałbym kupno nowej śruby. Te śruby rozciągają się ale tylko jeden raz (na podobnej zasadzie działają śruby do przykrecania głowicy). Powiem tylko ze ja przy wymianie rozrządu popełniłem błąd montażowy i tą śrubę musiałem dokręcic drugi raz. tyle tylko że za drugim razem już nie dało się dokręcic jej o zadany kąt bo skończył się jej zakres plastyczności. Nie siłowałem się z nią więcej tylko zostawiłem to tak :rolleyes: przejechałem już ponad 20 tysi i odpukać nic się puki co nie wydarzyło :rolleyes: Oczywiście przed montażem koła trzeba je a także przylegającą część wału dokładnie odtłuścić. Przy dokręcaniu śruby wał zapierałem o kołek ustalający gdyż jakoś ciężko mi sobie wyobrazić aby mogło się coś z tego powodu uszkodzić. Ale nikogo do tego oczywiście nie namawiam <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze...

Panowie, rozrząd ustawiony na blokadach, dokręcam śrubę koła pasowego ,wał ani drgnie

Zdejmuję blokady, kręcę kołem 1/4 obr. silnik się klinuje prawdopodobnie o zawory ssące/

 

Zdejmowałem głowicę i wyciągałem wałki, czy powinienem poluzować koła wałków rozrządu przy zakładaniu paska ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam serdecznie

renault scenic2004 1.6 16v ze ze zmienia geometria potrzebuje dokładny schemat montażu rozrządu i ustawienia walu względem wałków rozrządu próbowałem wymienić bez blokad i wszystko się pomieszało teraz blokady wszystkie mam tylko nie wiem od czego zacząć żeby to poskładać tak jak się należy

1 - czy pierwsze ustawić walki rozrządu czy wał ( czym kręcić żeby się nie spotkały tłoki z zaworami )

2 czy koło zmiennych faz się jakoś ustawia

za wszystkie pomocne sugestie i porady dziękuje o pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

colln jak poprzednio miałeś wymieniony komplet to możesz teraz wymienić sam pasek pod warunkiem że napinacz nie ma zużytego łozyska. Sporo ludzi tak robi. Na pewno zaraz odezwą się zwolennicy wymiany wszystkiego co się tylko da "przy okazji" dla pewności. Nie ma żadnej reguły, że twoja stara pompa pożyje krócej od nowej. A już napewno nie zaszkodzi jej nowy pasek. Wymiana oczywiście jest kłopotliwa i kosztowna jeśli trzeba za to płacić. Jeśli robociznę masz własną to łatwiej się pogodzić z ewentualnym ponownym demontarzem rozrządu. Jednak wcale nie musi to nastąpić. Te zaślepki, to jak umiejętnie sie wyjmie to też można założyć spowrotem stare, bez żadnego ryzyka. Ewentualnie można dołożyć trochę silikonu.

dodane 12.11.2007

Jeszcze jeden argument dla wymiany pompy co drugi pasek. Pasek wymieniamy znacznie wcześniej niż zaleca instrukcja. Większość tak robi. Może więc dać chociaż pompie szansę na popracowanie tak długo jak przewidział producent? Myślę, że to rozsądny argument.

Dodam jeszcze jeden argument: serwisy autoryzowane renault zalecają co drugą wymianę rozrządu z pompą wodną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, wszystkich

trochę odgrzebany temat, ale martwi mnie jeszcze jedna rzecz.

Jeżeli chodzi o blokadę wału korbowego, może ktoś się pochwalić swoją, dorobioną blokadą??

Osobiście nie mam dostępu do tokarki i nie mam pomysłu jak zrobić taką blokadę z gwintem. Bez gwintu z kolei obawiam się że będzie miało luz za boki, poza tym potrzeba jakoś ograniczyć długość trzpienia, który wchodzi w blok i zatrzymuje wał korbowy.

A może jest ktoś z okolic Rybnika, Jastrzębia, Gliwic kto byłby wstanie pożyczyć taki wynalazek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie. Odgrzewam i podepnę się pod temat.

Jak że po 19tyś.km od wymiany rozrządu(razem z pompą), rozszczelniła się pompa, zabieram się we własnym zakresie do wymiany całości. Blokady są, jeszcze zakup części i do roboty.

Dziś rozebrałem całość obudowy rozrządu, tak że wszystko było widać, miejsca bardzo skąpo na manewrowanie, wszystko uwalone od płynu chłodzącego.

 

Zastanawia mnie tylko jedno:

 

Dnia 22.03.2012 o 15:53, shawping napisał:

W tej instrukcji do blokad napisane jest żeby nie zdejmować kółka rozrządu z wału korbowego. Przecież jak mam założoną blokade na wale to niby czemu nie mam go wyjąć

 

Przecież trzeba go zdemontować do odtłuszczenia powierzchni styku koła zębatego z wałem?

 

 

Po wymianie rozrządu, zedytuje swojego posta.

Koło zębate trzeba zdemontować, by odtłuścić powierzchnię styku koła zębatego z wałem.

Składanie całości z blokadami jest bardzo przyjemne :).

By sobie zrobić więcej miejsca do roboty, można w  dużym zakresie wajchować silnikiem góra dół.

Pompa która się u mnie rozszczelniła po 19tyś, to hepu.

Edytowane przez edgar184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!