Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysoki poziom oleju.


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś sprawdziłem poziom oleju i na zimnym jest około 1 cm więcej od max. A na ciepłym około 3 cm więcej od max. I dodam że smeirdzi benzyną. Olac to czy mam coś zrobić z olejem typu wyssać albo coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w paliwie do smarowania wtrysków bym się tym nie obawiał (najnowsze konstrukcie silników mają takie patenty). Ale odwrotnie to bynajmniej w Fordzie problem z wtryskami okrutnie leją lub jakaś inna usterka i paliwo przedostaje się do silnika i raczej bym się martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zastanawiam ile kosztuje sprawdzenie kompresji silnika? I nie wie czy w megane II jest możliwe bo nie ma kluczyka tylko guzik i sam odpala.

A dlaczego ma się nie dać sprawdzić kompresji. Wystarczy wykręcić świece, wkręcić manometr i wcisnąć przycisk start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy coś nie uszkodzi. Podobno trzeba wyłączyć wtryskiwacze( nie wiem jak). Trzeba wykręcić wszystkie świece i potem po kolei sprawdzamy ciśnienie? I jak długo będzie kręcił rozrusznik po wyjęciu świece?

 

Dodano: 18 maj 2012 - 22:19

Dzis byłem u mechanika zajmujący naprawa renault , mówiłem mu że słabo rozpędza się, on pojeździł, sprzęgło nie ślizga się i potem pytał mi czy pod maska mam silnik 1.2 mowie mu ze 1.6 16V to mówił że bardzo słabo rozpędza się. Wynik kompresji:

1 cyl. 11 bar

2 cyl. 10 bar

3 cyl. 10 bar

4 cyl. 11 bar

 

Nie wiem czy dobre wyniki?

 

I mechanik poddał się bo nie wiedział co mu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to ciśnienie sprężania jest jak dla zajechanego silnika :)

Nic dziwnego, że czuć w oleju benzynę, prawdopodobnie ścieka ona po ściankach i dostaje się przez nieszczelne pierścienie do oleju.

Wychodzi na to, ze do wymiany są pierścienie na tłokach, do potwierdzenia przez wykonanie próby olejowej.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...jak sprawdzić czy odma dmucha jak kompresor? A ile powinno być? Skoro piszesz że te wartości ciśnienie sprężania jest jak dla zajechanego silnika. Bo w książce pisze koło 9.8 bar? i ile by kosztowałoby taki remont?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprężania można policzyć orientacyjnie ze wzoru P*0,125 (pomiar na ciepłym silniku).

Stopień sprężania tego silnika, to P=9,8, więc ciśnienie powinno wynosić co najmniej 9,8*0,125=1,225 MPa=12,25 bar.

Podjedź do mechanika, żeby zrobił próbę olejową i wtedy się upewnisz co jest grane z silnikiem.

 

http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Pytanie czy opłaca remontować? czy lepiej sprzedać auto i kupić inne?

 

Dodano: 19 maj 2012 - 14:45

Sprawdziłem odma tak jakby bardzo słabo dmucha. Czy mogę wlać 5 ml oleju przez otwór świec zapłonowych, zakręcić świece zapłonowe i potem odpalić silnik? I odkryłem ze jedna cewka zapłonowa(sagem) daje iskry z blokiem silnika. I takie małe pytanie bo na cewki jest zamalowana mała kropka żółta to oznacza ze są fabryczne czy że był wymieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co Tobie da wlanie oleju do cylindrów ? Ma to sens przy sprawdzaniu kompresji (próba olejowa), ale w normalnym użytkowaniu jest niepożądane.

Jak cewka ma przebicie na blok, to działa nieprawidłowo. Proponuję najpierw wyczyścić cewkę i gniazdo świecy. Jeżeli to nie pomoże, cewka raczej kwalifikuje się do wymiany.

odma tak jakby bardzo słabo dmucha

Im mniej dmucha, tym lepiej. Ogólnie jak dmucha, oznacza to przedmuch do komory wału korbowego. A to możliwe jest praktycznie w 2 przypadkach:

1. Przedmuch przez uszczelkę głowicy (w 99% jest to przedmuch do układu chłodzenia).

2. Przedmuch przez pierścienie na tłokach.

Dodać do tego słabą kompresję i wszystko wskazuje na punkt drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw porządnie pomierz kompresję, zgodnie z instrukcją z tamtej strony, łącznie z próbą olejową i bez.

Jeżeli na jednej cewce jest przebicie, to silnik też będzie kiepsko chodził i słabo przyśpieszał, usterka cewki powinna wyjść na CLIPie.

Zmień mechanika, bo jak ten nie zauważył przebicia na cewkach, ani nie skomentował niskiego ciśnienia, to chyba kiepsko się zna na Renaultach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mechanik mówił ze nie trzeba wymienić cewki gdy pracują prawidłowo. I mówił ze kompresja dobra tylko można martwic jakby miał 9,5?

Będę musiał wymienić cewkę gdy na ciepłym silniku na postoju trochę trzecie silnikiem czy całym autem.

 

Pytanie ile kosztuje pierścienie dobrej firmy i jakiej firmy i ile by kosztowałoby pierścienie łącznie z wymianą? Bo w ASO oryginalny jedna kosztuje 200 zl. I prawdopodobnie wymienię olej na 0W40 bo potrzebni miał 0W30 wiec mniej chronił silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt pierścieni, to początek. Aby je wymienić, trzeba rozebrać cały silnik. Robocizna niestety kosztuje krocie.

Kompresja 9.5 bara, to jest już wrak, a nie silnik. Przy takiej kompresji praktycznie już nie ma zapłonu.

I na prawdę zmień mechanika. Jeżeli dla niego przebicie na cewce jest normalne, to omijaj go szerokim łukiem. Jesteś pewien, że przebicie jest na cewce, a nie jest pęknięty izolator na świecy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!