Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegląd okresowy w ASO


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W kwietniu kupiłem (auto używane kupione w Renault) Megane III Grandtour 1.5 dci, rocznik 2009.

W momencie zakupu przebieg był: 101500 km. Osobiście, nie jeżdżę zbyt dużo i rocznie robie około 10 tys. km.

Komputer pokładowy informuje o przeglądzie za 5 miesięcy lub 20.000 km. Czy to oznacza, że na przegląd powinienem pojechać, gdy przejadę 20 tys. km, czyli w moim przypadku mniej więcej za dwa lata czy też bezwzględnie za 5 miesięcy?

Ile taki przegląd w Renault może kosztować? Czy w sytuacji, gdy auto jest już po gwarancji jest sens robić te przeglądy w ASO?

 

Dodam, że pasek rozrządu był już wymieniony w tym samochodzie. Przeglądy robione były regularnie przez poprzednika o czym świadczą wpisy w książce przeglądów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz informację, że do przeglądu zostało 5 miesięcy lub 20 tys. km, a jeździsz mało to patrz na miesiące. Komputer analizuje ilość przejeżdżanych km i upływ czasu od ostatniego przeglądu na podstawie tego prognozuje kiedy powinnienneś wykonac przegląd. Co do ceny to musiałbyś sprawdzić w książce serwisowej co powinno byc wykonane w ramach przeglądu ale musisz sie liczyć z wydatkiem ok 700-1000 zł (w ASO).

Nie musisz robić w ASO wtedy cena powinna być niższa. Poszukaj jednak jakiegoś rozsądnego warsztatu jednak nie kieruj sie tylko niską ceną usługi.

Edytowane przez robpab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, podepnę się pod temat.

Czeka mnie przegląd po 60.000km, będę go wykonywał w serwisie zajmującym się samochodami Renault pogwarancyjnie - nie jest to ASO.

W skład przeglądu wchodzi wymiana płynów eksploatacyjnych + filtry, uszczelki oleju + olej Elf i wiadomo sprawdzenie auta pod wzgl amortyzacji itp.

Zaproponowano mi koszt takiego przeglądu w cenie 600zł. czy to dobra cena?

Dodatkowo planuję wymieniać prawdopodobnie klocki:

- przód oryginalne 220zł/kpl - usługa wymiany 50zł

- tył oryginalne 130 zł/kpl - usługa wymiany 60zł

Warto iść w oryginalne klocki, czy polecacie inną markę?

Będę pewnie miał również do wymiany amortyzatory z przodu - KYB w cenie około 250zł/szt. (nie spytałem tylko o koszt usługi).

Czy zwrócić na coś jeszcze uwagę?

Pozdrawiam,

Piotr

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez rzadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600zł razem z materiałami (olej, filtry itp.)? Powiedzmy, że cena jest na średnim poziomie. Koszt w ASO (zależnie od lokalizacji) to min. 200zł więcej (ale przynajmniej masz legalnego Clipa).

Co do klocków hamulcowych to sprawdź czy aktualnie w ASO nie mają jakieś akcji promocyjnej typu -25% na klocki. Jak najbardziej można iść w oryginały (no chyba, że hałasują) ale jeśli masz dobre zamienniki to też nic nie stoi na przeszkodzie.

Niestety w kwestii amorków nie pomogę, moje są za nowe :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer pokładowy informuje o przeglądzie za 5 miesięcy lub 20.000 km.

A co jest w książce przeglądów na ten temat. Wprawdzie mam już prawie zabytek, ale u mnie stało przegląd co 20 000 km i tego się trzymam. W ASO na przeglądzie przypomnieli mi natomiast o wymianie rozrządu po 5 latach, a ja w książce przeglądów nie zwróciłem uwagi na ten zapis zrobiony małym druczkiem, tylko na ten po 120 000 km zrobiony normalnym drukiem. Przejechane miałem wtedy coś koło 70 000km.

Czy w sytuacji, gdy auto jest już po gwarancji jest sens robić te przeglądy w ASO?

Ja przeglądy meganki i corolli mimo, że już dawno po gwarancji robię w ASO, oczywiście w tym do którego nie mam zastrzeżeń. Oni przegladają (w tym wymiana olejów) i mówią co jest co jest już do roboty, a z czym się mam liczyć w najbliższej przyszłości, a ja decyduję robie to u nich lub w innym warsztacie poza ASO. Poważniejsze rzeczy robię w ASO, jak na razie tylko dwie wymiany rozrządu i dwa razy klocki z przodu, bo już ich nie było sensu zakładać z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy wam proponawali przegląd auta z wymianą oleju przed 5 tysiącami przebiegu?

Miałem wczoraj taki telefon z ASO, że niby zalecają wymianę w tym okresie. Auto ma 3 miesiące i 4 tysiace przebiegu.

Jest sens robić taki przegląd i wydawać 400 zł na filtry i olej (taką cenę mi podano).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem olej i filtr oleju po 1700 km. Mam auto z turbiną i wolę dmuchać na zimne...

Co do jednej z odpowiedzi, że cyt: "Komputer analizuje ilość przejeżdżanych km i upływ czasu od ostatniego przeglądu na podstawie tego prognozuje kiedy powinnienneś wykonac przegląd" to uważam, że to nie prawda... To nie VW... Po prostu od 30 tyś km odejmowane są kolejno przejechane km, a od 24 miesięcy równo co miesiąc odejmowany jest 1 miesiąc. Zależy co będzie szybciej - przejechane 30 tyś km czy 2 lata robi się przegląd. Np jeśli w ciągu dwóch lat przejedziesz np 5000 km to i tak komputer pokaże,że masz jechać na przegląd. Jeśli np w ciągu jednego miesiąca przejedziesz 30 tyś km to komputer również Ci zasygnalizuje przegląd. NIE MA tutaj żadnej prognozy. W autach klasy premium komputer sprawdza zużycie oleju itp i tam to jest faktycznie prognozowanie...

 

Nie wiem gdzie to masz zapisane, bo ja takiej "uwagi" nie widzę... Wiem jedno, że jak w grudniu zeszłego roku wymieniałem olej i filtr oleju (po 12 miesiącach jazdy) komputer nie został zresetowany w ASO i nie wykrył, że mam nowy olej. Gdyby tak było to powinno się znowu pojawić, że do wymiany następnej jest albo 30 tyś km albo 24 miesiące. Obecnie mam ponownie pojawić się po 8 miesiącach czyli w grudniu tego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norbert_p komputer nie sprawdza jakości oleju tylko prognozuje na podstawie stylu jazdy :)

 

Z materiałów prasowych Renault:

"OCS: Oil Control System, układ obsługiwany przez blok elektroniczny silnika pozwalający na wydłużenie przebiegów między przeglądami, korzystny dla klientów w przypadku nietypowego użytkowania samochodu. Przy obliczaniu przebiegu do przeglądu jest uwzględniania prędkość samochodu i ilość obrotów silnika."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norbert_p,

Masz się pojawić po 30. tysiącach, bo tak przewiduje producent, żeby po tym czasie dokonać tzw. przegląd. I to pokazuje zapis w komputerze. Przecież wg zaleceń fabryki nie obejmuje on tylko wymiany oleju. Więc to, że wymienili ci olej wcześniej nie ma nic do rzeczy. Jak się pojawisz po dwóch latach lub 30. tysiącach to znowu wymienią ci olej. Teraz tylko dodatkowo zasponsorowałeś ASO. Na tym forum już była dyskusja o wymienie oleju po krótkim okresie od zakupu. Że niby silnik się dociera, że są jakieś opiłki, osady itp. To wszystko mity i żadne poważne ASO wcale nie zaleca wymiany oleju przed terminami przewidzianymi przez producenta. Natomiast komputer na pewno analizuje sposób użytkowania samochodu i może pokazać, że przegląd trzeba wykonać wcześniej. Poprzednio miałem megane II i od momentu zakupu jeżdziłem tylko na bardzo krótkich odcinkach, często i tylko po mieście. Komputer pokazał mi, że mam wykonać przegląd po 7 500 km, mimo że wtedy normanie zalecamo po 15 000 km. Teraz jeżdżę na dłuższych odcinkach (kilkanaście km) i spokojnie pojechałem na przegląd jak przykazał producent po 30 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

odnośnie przeglądów to ja osobiście pierwszy olej wymieniłem po 2600km. Żaden sprzedawca w Renault sam od siebie tego nie zaproponuje lecz jeśli klient zapyta i powie że chce to wykonać zazwyczaj odpowiedz jest taka iż producent nie przewiduje ale mechanicy zalecają. Co do interwału 30kkm to czysty chwyt marketingowy dla klientów flotowych którzy cenią długie okresy między przeglądowe bo to dla nich oszczędność. Jak wiemy floty to główni odbiorcy samochodów. Ponieważ mam 1,5 dCi i jak "przycisnąłem" serwisanta to sam przyznał że dla tych silników 15kkm to dobry okres na wymianę oleju dłuższa jazda to "ryzyko". Serwisanci do sprawy podchodzą ostrożnie bo klienci na każdym kroku szukają prób naciągania ich na wydatki w przypadku sugerowania skrócenia okresu pomiędzy wymianami. Nie ma co ukrywać iż w silnikach z turbo olej w dużej mierze ma odbierać ciepło i smarować.

 

co do kontroli jakości oleju - u mnie w książce jest tylko zmiana o kontroli poziomu przez komputer

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Atomic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!