Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie silnik z 10sek po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Starałem się czytać o tym problemie lecz jak narazie nie za specjalnie znalazłem to czego szukam.

Megane II 2003r 1.6 16v hatchback benzyna

 

Miałem problem z odpalaniem, tzn. auto gasło zaraz po odpaleniu ( tracił obroty i gasł ). Uporałem się z tym po wymianie filtra paliwa. Lecz pozostał jeszcze jeden problem którego za bardzo nigdzie nie widziałem by był opisany dlatego też piszę. Jak odpalę samochód to po około 10 sek. gaśnie ( nie skaćza obroty ani nic, po prostu gaśnie ). Tak jakbym sam go zgasił, czyli w sekundę. Gaśnie tak nawet z 5-6 razy. Na ciepłym silniku nie ma już tego objawu. Kiedyś przeczyściłem przepustnice i problem zniknął, lecz ostatnio znów się pojawił i tym razem przeczyszczenie przepustnicy nic nie pomogło. Wymieniłem czujnik położenia wału ( tylko że na używany ). Problem jak był tak jest więc albo ten czujnik też jest skopany albo to po prostu nie jego zasługa. Świecie z miesiąc temu wymieniłem. To gaśnięcie wygląda jakby nagle coś odcinało paliwo czy coś. Jeśli np. odpalę samochód i od razu ruszę w trasę to auto nie gaśnie ( o ile jestem na biegu no i po prostu gazuje ). Pompka paliwa pracuje ( słychać ją ), filtr paliwa wymieniony jak już wyżej napisałem. Jest to uciążliwe o tyle iż wydaję mi się że w końcu akumulator padnie od tego ciągłego odpalania. Akumulator nowy ( kupiony z 5 miesięcy temu ). Dużo czytałem o tym KZFR ( chyba dobrze napisałem ). Zdarzyło się iż miałem ten zgrzyt przy odpalaniu auto ( ale to z 2-3 razy ). No i z tego co czytam to to KZFR bardziej służy od tego pierwszego odpalania, a ja z tym problemu już nie mam. Tylko z gaśnięciem po odpaleniu na biegu jałowym. Był kiedyś podpinany pod kompa i pokazało czujnik położenia wału no i ten nieszczęsny KZFR, ale natrafiłem się na przypadki gdzie ludzie też tak mieli ( z tym błędem ) i po wymianie tego KZFR problem i tak zostawał. Dlatego staram się unikać wymiany tego koła ( bo dość droga sprawa z tym ). A może wcale nie pomóc. Mam nadzieję iż zrozumiale opisałem swój problem.

Czekam na odpowiedzi z Państwa strony, może mi coś poradzicie :)

 

P.S Byłem właśnie odpalić samochód i problem z gaśnięciem po odpaleniu znów się pojawił tak więc filtr paliwa nie pomógł.

Więc jestem z dwoma problemami.

1. Gaśnie od razu po odpaleniu ( czyli coś z czym najwięcej jest tematów na forum)

2. Gaśnie po jakimś czasie kilkakrotnie ( tak jakbym sam go zgasił )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam możliwości w tym momencie sprawdzić, lecz jeśli nie włączy się wiatrak to znaczy że czujnik do wymiany ? i jak jest z nazwą tego czujnika dokładnie ? bo jak wpisałem na moto allegro " czujnik temperatury silnika " to nie za specjalnie mi powyskakiwało tego do meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie też gasł gdy odpaliłem po ok.10s. Jak przygazowałem zaraz po odpaleniu to nie gasł. Po pewnym czasie problem sam sie rozwiązał - teraz już z rok nie gaśnie. Jak gasł to doszedłem do tego, że gaśnie w chwili jak zadziała zawór KZFR. Sprawdz czy tak jest u Ciebie. Śmiało wykręć zawód podepnij go do kostki, zatkaj szmatą otwór w silniku (nic i tak nie leci). Odpal i patrz na zawór czy w chwili gdy gaśnie sie przesunie w środku tłok. Oczywiście powodem gaśnięcia nie był zawór bo był wykręcony, tylko silnik gasł w chwili gdy elektronika przesunęła zawód (może na sprawnym silniku nie powinien sie po tych 10s przesuwać - nie wiem nie sprawdzałem). Ja podejrzewałem (raczej na 90%) czujnik położenia wałka rozrządu (ty piszesz, że wymieniłeś czujnik wału korbowego), ale choroba sama przeszła więc jak działa to nic nie robię :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wiatrak się nie załączą przy odpalaniu.

Zacznę od tego co zrobiłem do tej pory a dalej opiszę kolejny problem

Wyczyściłem :

-Wszystkie styki do których miałem podejście

-Czujnik położenia wału korbowego ( zauważyłem ze elektromagnes był czarny, a jako że mam dwa te czujniki to zaryzykowałem i go przeczyściłem, aż lśnił)

-Czujnik położenia wałka rozrządu ( był cały w oleju )

-Przepustnicę

 

Wymieniłem :

-Świece

-Filtr paliwa

-Czujnik położenia wału korbowego ( tylko że na używany )

Nic niestety nie pomogło a zauważyłem kolejny problem + o jednym sobie przypomniałem który może was na coś naprowadzi :)

Otóż ostatnio jak ruszyłem ( na zimnym silniku ) zauważyłem iż auto straciło na mocy i troszkę je szarpało przy dodawaniu gazu ). A kolejny problem mam od kupna samochodu tylko iż o nim zapomniałem napisać. Otóż jak stoję np. w korku ( nie ważne czy zimny czy ciepły silnik ) na biegu jałowym to auto całe drga ( tj. szarpie/ trzęsie silnikiem). Wtedy daje mu troszkę gazu by wskoczył na inne obroty i problem znika, ale jak ruszę do przodu i znów stanę to znów się tak dzieje ( dość rzadko tak się dzieje, ale jednak się dzieje i jest to denerwujące ). A może ma to coś wspólnego z głównym problemem ?

 

Mireczek01Jaki zawór masz na myśli ? Chodzi Ci o przepustnicę ? mam ja wykręcić i trzymać w jednej ręce a drugą ręką zatkać otwór do silnika i patrzeć czy tłok się przesuwa ? czy w ogóle to nie o to chodzi ? Pytam gdyż nie bardzo rozumiem o jaki ten zawór Ci chodzi ( mało co wiem na temat KZFR )

Mam nadzieję iż uda się wam mi jakoś pomóc gdyż naprawdę nie mam pieniędzy by wszystko wymieniać :) A czytałem już że nie jedna osoba powymieniała prawie wszystko a okazało się że to była jakaś błahostka.

A była by możliwość iż rozrząd ktoś źle zrobił ? Rozrządu nie wymieniałem bo wymienił go facet 10tyś km przed moim kupnem.

Serdecznie was pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydało by się kogoś z CLIP-em odwiedzić, bo wydaje mi się że problem leży właśnie w przepustnicy.

 

Jak wiesz w jaki sposób zdemontować przepustnicę, spróbuj podjechać na jakiś szrot (polecam Koralowa 32) i spróbuj podmienić przepustnicę.

Drgania mogą być spowodowane zużytymi poduszkami zawieszenia silnika, ale najpierw zlikwiduj problem z obrotami, może to być ze sobą powiązane. A właśnie!

Zaobserwuj i napisz jak zachowują się silnika, przy zapłonie, po nagrzaniu, przy wysprzęglaniu, hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Clip-em to masz na myśli po prostu podłączenie pod kompa ? Jeśli tak to już kiedyś miałem go podłączanego i wykazało KZFR i czujnik położenia wału korbowego. Tylko tyle że nie mam pewności czy był to jakiś fachowiec czy ktoś kto tylko umiał podłączyć auto pod kompa. Polecono mi fachowca od renault do którego mam zamiar się wybrać właśnie po niedzieli w celu podłączenia do kompa więc może coś wykaże :).

Jeśli chodzi o przepustnice to co może być w niej problemem ? Silniczek krokowy który jest w niej wbudowany ? czy po prostu sama przepustnica ? Bo jak się patrzyłem na koszt owej przepustnicy na allegro to aż mnie zatkało, 300-400 zł za używaną... Myślałem własnie nad silnikiem krokowym ( bo on chyba odpowiada za obroty) no ale właśnie jest ten problem że jest razem z przepustnicą :/

Napisałeś bym zlikwidował problem z obrotami, tylko teraz nie wiem czy miałeś na myśli to co wyżej napisałem czy coś innego ?

Za parę godzin szykuję mi się dłuższa jazda więc opiszę zachowanie silnika, przynajmniej postaram się :) Ale z tego co kojarzę to wydaję mi się iż nie pracuje on równo.. Chyba za każdym razem jak ruszałem to trochę tak jakby go szarpało. Oczywiście są to przypuszczenia iż tak się dzieje. Wieczorkiem napiszę dokładnie jak się ma sprawa z zachowaniem silnika.

Czy przy wymianie poduszek trzeba wyciągać cały silnik ? czy jednak nie jest to aż tak skomplikowane. Pytam bo w starym aucie ( mondeo mk2 ) wiem że nie trzeba było wyciągać całego silnika lecz tylko trochę go unieść czy coś takiego

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjeciu masz zawór:

dsc07459xhx.jpg

natomiast tutaj jest czujnik położenia wałka rozrządu.

dsc07460.jpg

Mi po zejściu z obrotów też się czasami trząsł, ale przeważnie poprostu gasł.

Według mnie mechanik co Ci sprawdzał CLIPem źle odczytał nazwę czujnika i nie chodziło o czujnik wału, tylko powiązany z KZFR czujnik położenia wałka rzorządu.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to już wiem gdzie jest ten czujnik KZFR,później się do niego dobiorę :) A jeśli chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu to już go wyczyściłem ( napisałem w poprzednim poście :) ). Muszę teraz opisać relacje z przejażdżki. Otóż przy ruszaniu czuć że silnik nie pracuje równo. Jak jadę na piątym biegu bez dodawania gazu a obroty dojdą do około 1400 to silnik zaczyna szarpać ( trochę za wcześnie wg mnie ) więc uznał bym to także za objaw. Więcej nie zauważyłem jeśli chodzi o pracę silnika. Za to zauważyłem kolejny problem. Otóż jeżdżę z opcją pokazującą ile w danym momencie auto pali. Wiem że zapewne to dokładnie nie pokazuję ale po raz pierwszy dziś było coś nie tak. Otóż na biegu bez dodawania gazu pokazywał mi że auto spala 2.9-3.0 L/100km :| Parę razy mi tylko tak błędnie pokazało, lecz wolę o tym napisać bo może w czymś to pomoże. Zawsze miałem pokazane 0 L/100km jak jechałem na biegu bez gazu.

 

P.S po zapłonie obroty wchodzą na 750 i trochę skaczą ( nie zawsze )

Pozdrawiam

Edytowane przez wzmz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie czujnika wałka nic nie da, to jest czujnik halla, który mierzy pole magnetyczne - brud który nie jest metalem nie ma dla niego znaczenia. Nie upieram się, że masz to samo co ja, ale może masz znajomego i pożycz ten czujnik.

Co do spalania, zależy od biegu i prędkości. Może okazywać spalanie ok 2l, gdy puścisz gaz na wysokim biegu i prędkośc samochodu zrówna się z prędkością obrotów silnika na biegu jałowym. Przeważnie jest to z górki ponieważ wtedy ciężar samochodu jest niewielki. Poprostu samochód jedzie np. na piątce z górki na biegu jałowym bez dodania gazu z prędkością powyżej 30k/h.

ps: w pierwszym zdaniu chodziło Ci o czujnik KZFR, czy zawór?

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, tak więc by dowiedzieć się czy to wina czujnika położenia wałka rozrządu po prostu trzeba by było go wymienić.

Przepraszam za pomyłkę, chodziło mi o zawór :)

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jadę na piątym biegu bez dodawania gazu a obroty dojdą do około 1400 to silnik zaczyna szarpać ( trochę za wcześnie wg mnie ) więc uznał bym to także za objaw.

Jaja se robisz?

Masz silnik benzynowy nie diesla. Przy takich obrotach, jak je będziesz utrzymywać zawsze będzie szarpać, na każdym biegu! Masz silnik 16V, który lubi wysokie obroty. Max moment obrotowy ma bodaj przy 4750 rpm. Poszukaj gdzieś na forum są wykresy momentu obrotowego i mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się źle przypatrzyłem tym obrotom bo wiem że wcześniej mi nie szarpał przy pewnej prędkości a teraz skacze... No chyba że po prostu mi się wydaję... Następnym razem uważniej się przyjrzę tym obrotom. A jeśli faktycznie jest wszystko ok to przepraszam za wpadkę..

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!