Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacz szyby - zaworek zwrotny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

koledzy problem tak jak w temacie. montował ktoś z was zaworek zwrotny spryskiwacza. chodzi o tylną szybę w kombi. wycieraczka wykonuje kilka ruchów na "sucho" zanim z dyszy popłynie płyn. zastanawiam się nad montażem zaworu, tylko nie do końca wiem gdzie go zamontować aby spełnił swoje zadanie. najprościej wydaje się pod listwą progową tylko czy nie jest to zbyt daleko od pompki.

jak ktoś przerabiał ten temat u siebie proszę o wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem dwa takie klik zamontowałem je zamiast fabrycznych złączek. Na tył założyłem zamiast złączki w nadkolu (na wysokości łączenia dwóch części plastykowej osłony), a do przednich spryskiwaczy jest złączka na tej samej wysokości tylko idzie na wierzchu i jest widoczna po otwarciu maski. Po założeniu płyn leci na szybę chwilę po uruchomieniu pompki, zdecydowanie warto zainwestować te 13 zł i 15 minut na montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczą 2 sztuki (1 na tył i 1 na przód)?

Trzeba ciąć wężyki od spryskiwaczy aby "wpiąć" tam zaworki?

Jaka jest teoria - lepiej wpinać zawoek bliżej pompki czy bliżej spryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w oparciu o opis Rafalk83 dołączam Zdjęcia w którym miejscu znajduje się złączka do spryskiwaczy szyb przednich. Co do zamontowania zaworka do spryskiwacza szyby tylnej, znalazłem troszkę inne rozwiązanie. Wystarczy odczepić zaślepkę w nadkolu prawym i po wsadzeniu dłoni znaleźć wężyk, który znajduje się po prawej stronie. Możemy go przesunąć na tyle (dołączone foto) by go przeciąć i wstawić zaworek. Wydaje się to szyby rozwiązaniem lecz z koniecznością cięcia :) Zaznaczam że sam tego jeszcze nie zrobiłem bo czekam na zaworek. Dla pewności proszę kolegę Rafalka83 o potwierdzenie czy to o ten wężyk na pewno chodzi.

post-42587-0-15602900-1337860291_thumb.jpg

post-42587-0-48965900-1337860304_thumb.jpg

post-42587-0-63835400-1337860425_thumb.jpg

Edytowane przez bombel89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o ten wężyk chodzi. A ten od tylnej szyby ma złączkę na tej samej wysokości co na przód tylko, pod tymi osłonami, jak się nie chce zdejmować osłony (odkręcenie 2 śrubek i wyjęcie 5 zatrzasków) to można skorzystać z rady kolegi bombel89.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super ze o niego. Jak dojdzie zaworek to spróbuje zdjąć te plastiki, boje się jednak połamania zaczepów bo jak dziś próbowałem to jakoś opornie to szło i nie udało mi się. Pozdrawiam i dzięki za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest teoria - lepiej wpinać zawoek bliżej pompki czy bliżej spryskiwaczy?

 

Moim zdaniem zaworek do spryskiwania szyby przedniej powinien być zamontowany bliżej pompki tak, aby jak najwięcej płynu było w wężyku. Tutaj generalnie jest o tyle prościej, że wężyk jest krótszy i pompka szybciej go napełnia. Z tyłu wydaje mi się, że zaworek można zamontować gdzieś z metr od spryskiwacza, aby przed dotarciem ciśnienia chociaż trochę płynu wyleciało z pierwszym ruchem wycieraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że powinien być jak najbliżej pompki. Zaworek ma za zadanie zatrzymanie cofającego się płynu do zbiorniczka. Więc im dalej od dyszy spryskiwacza, tym więcej płynu zostaje w wężyku. Po załączeniu się pompki (gdy zaworek jest na przykład 50cm za nią)"świeży" płyn ze zbiornika pokonuje dystans 50cm do zaworka zwrotnego a od niego przepychany jest dalej płyn z poprzedniego spryskiwania. W moim mniemaniu taka jest zasada jego działania. Jeżeli jestem w błędzie proszę oczywiście o weryfikacje tej definicji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie moim zdaniem nie ma to znaczenia. Zaworek gdziekolwiek by nie był, powoduje że płyn nie cofa się do zbiornika. Dotyczy to płynu zarówno przed jak i za zaworkiem - to chyba oczywiste :) Zatem moim zdaniem jeśli zaworek jest szczelny, to jego umiejscowienie nie powinno mieć znaczenia.

W każdym razie sprawdzę to osobiście jak dojdą zaworki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim mniemaniu taka jest zasada jego działania. Jeżeli jestem w błędzie proszę oczywiście o weryfikacje tej definicji

Wszystko OK jeśli zaworek posiada sprężynkę zamykającą powrót płynu, niezależnie czy działa na klapkę, kulkę, czy tłoczek. Wówczas miejsce montażu jest obojętne.

Jednak jeśli zaworek takowej nie posiada, a jest oparty na zasadzie grawitacji, że to płyn za nim naciska na element zamykający powrót, wówczas powinien być zabudowany w miejscu, gdzie jest pionowy odcinek przewodu. Takie miejsca są dwa, albo przed przelotem z błotnika do środka auta, najlepiej zaraz za pompką, (dotyczy tylnego i przedniego spryskiwacza) albo w słupku od tylnego nadkola do przelotu do klapy. (W słupku z tylu, prawie pionowo strzałą do góry) Tu jednak ma znaczenie wysokość słupa cieczy za zaworkiem, im wyższy tym siła nacisku na element zamykający jest większa, a tym samym szczelniejsze domkniecie, wiec najlepiej zamontować go za przejściem z progu w stronę słupka. Wszystkie miejsca gdzie będzie w poziomie czy też strzałką w dól pomimo zachowania kierunkowości przepływu, będą niewłaściwe, bo tam zaworek grawitacyjny nie zadziała..

Przy zaworkach z elementem sprężystym jest to praktycznie obojętne, jednak należy mieć na uwadze rodzaj tego elementu i sprawdzić czy przypadkiem sprężynka nie wchodzi w reakcję chemiczną ze stosowanym płynem. (rdzewienie, zanik sprężystości)

Tu profilaktycznie też warto wybrać takie miejsca, by w razie czego, stał się zaworkiem zamykanym grawitacyjnie czyli te, wymienione wcześniej.

Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na łatwy dostęp do niego, w razie potrzeby wymiany zaworka na nowy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworki zamontowane (takie same jak z linku użytkownika Grzechow). Przedni jak przedni, dużej różnicy nie zauważyłem, natomiast tylni zamontowany "moją metodą" spisuje się na medal. płyn dociera w mgnieniu oka na szybę. Operacja montażu na wężyku tylnej szyby trwała ok 5 min (wężyk jest dość sztywny i chwilkę trzeba poświecić na założenie zaworku). Teraz czekam na przesyłkę z dyszami mgłowymi na szybę przednią. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!