Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wtryskiwacze 1,9 dti


granulka

Rekomendowane odpowiedzi

Mam scenic 1,9 dti z końca 1999 roku. jeżdżąc nim widziałem, że auto praktycznie zawsze kopci strużką dymu, a przy mocnym wciskaniu gazu przy ostrym starcie pozostawał chmurkę dymu. Na zimnej pracy też kopcił takim jakby niedopalonym olejem napędowym jak stary autosan. Ponieważ jest to mój drugi scenic, wiedziałem ,że coś jest nie tak, zwłaszcza, że spalanie tego nowszego było wyższe od starego (ten stary kopcił bardzo minimalnie).

Spalanie. W moim poprzednim scenicu można było bez trudu osiągnąc w trasie 4,6 l przy prędkości ok 100 km/h. W omawianym scenicu, spalanie na takim samym odcinku pomiarowym (trasa) wynosiło 5,0-5,2 l/100 km, a w mieście różnica ta była jeszcze większa między starym, a omawianym tu scenikiemm.

Przebieg. Jeśli chodzi o przebieg auta to jest mi bliżej nie znany - ja zrobiłem nim 60 tys. a przede mną ktoś to nie wiem, lecz mnożąc 7 lat x 30 tys. km = 210 + moje 60 = 270 tys km.

Poszukując przyczyny kopcenia zacząłem od sprawdzenia przez mechanika EGR, który został ostatecznie zaślepiony i odłączony został od niego wężyk. Dymienie zmniejszyło się, lecz nieznacznie. Postanowiłem zaryzykować i dałem do sprawdzenia wtryski. W tym silniku (dti) są dwusprężynowe wtryskiwacze Bosch o nr 0432193611 i -610 dla wtrysku sterującego. Serwis (http://www.dieselservice.com.pl/) regeneracji wtrysków stwierdził, że wszystkie są zużyte i należy je zregenerowć (wymiana końcówek). I tu pytanie o koszt. Całość regeneracji to 1500 zł z robocizną i częściami za 4 wtryski. Do tego dochodzi koszt wyjęcia i montażu wtrysków w silniku.

Po regeneracji firma wystawiła protokół ciśnienia: ciśnienie 1-wsze ok 19,6 MPa, ciśneinie 2-gie ok. 39,1 MPa

Zachowanie silnika po regeneracji: lepszy rozruch na zimno (na pstrykniecie - wcześniej miał chwile zawahania).

Spalanie po regeneracji. Na tym samym odcinku pomiarowym (trasa) 4,7 l/100 km.

Reasumując:

- wtryski dwusprężynowe też się zużywają;

- spalanie spadło, ale ekonomicznie nie jest to uzasadnione;

- regeneracja nie jest tania wbrew temu co piszą firmy regenerujące (100 zł/wtrysk - zachęta).

Edytowane przez granulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!