Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik cały zalany olejem.


pawel400

Rekomendowane odpowiedzi

Samo K4M nic nie mówi, ogólnie są to silniki 16-zaworowe, które w trakcie produkcji były modyfikowane.

Chyba masz K4M760

1) odłączasz akumulator, pamiętaj o kodzie do radia i ponownym przyuczeniu szyb

2) zdejmujesz wtyczki i odkręcasz cewki

2) odłączasz przepustnicę (nr 1)

 

przepustnica1.jpg

 

3) odkręcasz mocowanie przepustnicy. Te zaczernione śruby.

 

przepustnica.jpg

 

Ta rurka 3 jest zamocowana szybkozłączką, trzeba ścisnąć palcami te skrzydełka po bokach i rurka schodzi

4) odkręcasz plastikowy kolektor. (13)

kolektor.jpg

5) odkręcasz odstojnik oleju (17)

odstojnikozo.jpg

 

Przed odkręceniem proponuję górę pokrywy zaworów dobrze wytrzeć. Możliwe, że zauważysz wyciek oleju.

Jeżeli wyciek jest na pokrywie odstojnika to musisz go odkręcić, dokładnie wytrzeć, usunąć stare uszczelnienie, to samo trzeba zrobić z powierzchnią pokrywy zaworów w miejscu gdzie styka się z pokrywą odstojnika.

Uważaj żeby resztki uszczelnienie nie wpadły do silnika.

Następnie, miejsca na które będziesz nakładał silikon należy jeszcze raz dokładnie wytrzeć czystą szmatką i odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną.

Na pokrywę odstojnika, nanosisz silikon.

 

odstojniksos.jpg

Głowica jest aluminiowa, więc dokręcasz z siłą 1,3 daNm

 

odstojnikcrc.jpg

 

Zakładasz plastikowy kolektor przykręcasz go zgodnie ze schematem z siłą, 9 Nm.

kolektorara.jpg

I skręcasz resztę, odwrotnie jak rozbierałeś.

Przewiduję, że powinno to zająć ok godzinę, z przerwą na dymka i piwko ;)

Nie powiem jakich dokładnie kluczy trzeba użyć, tzn. jakiego rozmiaru bo nie pamiętam.

Potrzebne klucze:

- komplet kluczy metrycznych oczkowo-płaskich

- komplet kluczy nasadowych metrycznych z pokrętką, szybciej się odkręca i zakręca śruby

- komplet nasadek typu TORX E10-E16, Chyba konkretna nasadka to E10, ale nie jestem pewien

- klucze imbusowe TORX, raczej mocne, bo jak są zapieczone śruby przy cewkach to łatwo je połamać. ;)

Jeżeli chodzi o silikon, kup tubkę silikonu wysokotemperaturowego, kosztuje jakiś 13-15 zł, kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym, najlepiej zapytaj, sprzedawca powinien doradzić.

Oczywiście, nie odpowiadam za szkody, robisz to na własną odpowiedzialność.

Pamiętaj, że głowica jest aluminiowa, więc bardzo łatwo uszkodzić gwinty.

Po podłączeniu akumulatora, należy wpisać kod do radia (jeżeli taki jest) i przyuczyć szyby. Opisane jest to na forum w innych tematach.

 

Dopowiem tylko, że praktycznie we wszystkich silnikach K4M jest podobnie, istnieją jednak różnice w umiejscowieniu, niektórych elementów oraz inne momenty dokręcania śrub, ale nieznaczne.

 

PS

Mam nadzieję że niczego nie pominąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, uszczelki są.

beztytkek.jpg

To jest góra mojego silnika, u Ciebie przepustnica jest z prawej strony kolektora.

Ale uszczelki są w tym samym miejscu. Do kupienia w ASO.

Możesz uszczelnić silikonem, ale myślę, że uszczelki będą na tyle elastyczne że nie trzeba ich będzie wymieniać.

Większą uwagę zwróć przy montażu przepustnicy, tam lubi się rozszczelnić. Nie zaklej tego czasem silikonem, bo potem będzie problem przy ponownym rozbieraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak już pisałem w innym poście, do uszczelnienia dekla zaworów w megi nie używa się zwykłego silikonu(uszczelki silikonowej lecz specjalneko środa Loctite 518.

Tylko tego rodzaju srodek zapewnia szczelność na długo.Zwykła uszczelka silikonowa jest po prostu za miękka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła uszczelka silikonowa jest po prostu za miękka.

Może tak, może nie. Trzy lata temu robiłem głowicę, pokrywa zaworów, pokrywa odstojnika oleju i profilaktycznie zaślepki wałków rozrządu zostały uszczelnione silikonem wysokotemperaturowym do uszczelniania tego typu połączeń.

Sylikon kupiłem osobiście, zgodnie ze wskazaniem mechanika, w sklepie motoryzacyjnym za jakieś 15-20 zł.

Od tego czasu auto przejechało już trochę, nie widać żeby gdzieś ciekło.

Loctide słynie z różnego typu specyfików, ale dostępne są na rynku też inne, tańsze, niekoniecznie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączę się. W majówkę robiłem uszczelnienie odstojnika w mojej megi. Mam fotorelację jak to robiłem. Chcę zamiescić. I tu pytanie do moderatorów. Jeśli nic takiego nie znajduje się na forum to gdzie to wrzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

@P_r_z_e_m_o, dysponujesz może takim schematem do Scenica II ph I 1.9 dci 120 KM? Szukałem w sieci, ale nie mogę znaleźć bardziej szczegółowych opisów, a sam chciałbym wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam mam Megane 2 1.6 16 v z 2006 roku.Pojawił mi się olej w okolicach wałka rozrządu , pojechałem do mechanika i stwierdził że do wymiany jest czujnik wałka ponieważ jest nieszczelny i z niego cieknie olej.Został zakupiony nowy czujnik i wymieniony , ale po jakimś czasie znów jest olej w tym czujniku.Moje pytanie jest takie czy mechanik dobrze zdiagnozował że za wyciek jest odpowiedzialny czujnik czy jest nieszczelność na kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

 

A ja mam pytanie bo zdemontowałem ostatnio kolektor żeby wymienić uszczelkę "to tzn. jajko od spodu kolektora" (myślałem że taka jest tam uszczelka. Więc kupiłem taką w Renault). Po zdemontowaniu kolektora niestety nie mam takiego otworu w kształcie "jajka" a jedynie mniejsza okrągła dziura bez (uszczelki?). czy mogę to miejsce uszczelnić sylikonem. ponieważ u mnie z tam najprawdopodobniej przecieka w małych ilościach olej. A jeśli chciałbym ten w przyszłości odkręcić to czy muszę blokować - nie wiem np. rozrządu) Czy po prostu odkręcam śruby i czyszczę ze starego sylikonu, nakładam nowy i przykręcam. dzięki

 

W załączniku przesyłam fotke gdzie to jest.

post-74240-0-86682900-1492535932_thumb.jpg

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że kupiłeś uszczelkę pod kolektor. Tutaj masz więcej o uszczelkach Mój odnośnik

Co do odkręcania to po prostu odkręcasz śrubki i zdejmujesz. Nic nie musisz więcej robić. Co do silikonu to zadecyduj sam. Ja bym poczekał i kupił nową uszczelkę (nr części masz w temacie co Ci podałem) i wymienił. Robota jest mało skomplikowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!