Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik cały zalany olejem.


pawel400

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem z moją Megane II ph I 1.6 16v. Silnik jest zalany cały olejem, wygląda na to,że olej gdzieś ucieka na górze silnika, ponieważ olej jest rozlany między cewkami 1 i 2 od lewej (stojąc przodem do samochodu) oraz zalany jest cały czujnik wałka rozrządu. Czy miał ktoś z was taki przypadek, że olej uciekał przez czujnik wałka rozrządu?? czy to jest wyciek z innego miejsca, np. klawiatury? czy wymiana uszczelki pod klawiaturą wymaga zdjecia paska rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cakiem możliwe, że cieknie na uszczelce pod pokrywą zaworów. Najlepiej zdjąć kolektor i przyjżeć się zagadnieniu. Wymiana tej uszczelki nie wymaga demontażu paska rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Pewny jesteś, że wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów nie wymaga ruszania paska? Mechanik mi powiedział, że trzeba ściągać pasek bo ta pokrywa jest jakoś zespolona z czymś tam od rozrządu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że cieknie na uszczelce pod pokrywą zaworów.

Pokrywa ma ze 2 cm wysokości, od górnej krawędzi do rantu opartego na głowicy.

Pod tą osłoną nie ma uszczelki tylko uszczelnia się na sylikon,

Pokrywa jednocześnie trzyma wałki rozrządu, trzeba je zablokować.

To ,że masz olej pod 1 i 2 cewką może być spowodowane rozlaniem oleju przy uzupełnianiu, w co wątpię, bo nie napisał byś tego posta.

Drugą przyczyną jest rozszczelnienie odmy, a właściwie połączenia odpowietrznika silnika lub pokrywy odstojnika oleju.

Trzeba zdjąć plastikowy kolektor dolotowy i wszystko będzie widać.

Możliwe, że olej dostaje się na połączeniu pokrywy z głowicą w miejscach gdzie wkręcone są świece, ale wtedy trzeba ją całą odkręcić i uszczelnić na nowo.

PS

;) i czytamy

TU

TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się nie ma uszczelki, przepraszam za wprowadznie w błąd. Pisałem o 16V a myślałem o 8V, w którym to ostatnio właśnie takową uszczelkę wymieniałem. Ale to zupełnie inna kontrukcja. Tu faktycznie wałki trzyma pokrywa i jest skręcana na pastę lub sylikon. Zacznij od zdjęcia kolektora i wszystko się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem teraz, blokadę wałków rozrządu przykręca się do pokrywy zaworów. Pewnie dało by się jakoś inaczej zablokować wałki, ale ja osobiście po takim "rozkręcaniu" sprawdziłbym ustawienie rozrząd. Obawiam się też czy nie zacznie cieknąć na uszczelniaczach wałków, od strony rozrządu?

Osobiście zacząłbym od zdjęcia kolektora dolotowego i sprawdzeniu czy nie cieknie na przykrywce odstojnika oleju.

Tak samo jak kolega powyżej, jeżeli cieknie na połączeniach gniazd cewek z głowicą, to zastanowił bym się nad jednoczesną wymianą rozrządu.

Nie twierdzę, że dobry mechanik nie będzie umiał zdjąć pokrywę bez zdejmowania paska i ponownego ustawiania rozrządu, że zagwarantuje, że nic się nie stało z rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o Obawiam się, że bez zdjęcia paska rozrządu to nie da rady tego zrobić. Bo trzeba by te wałki zamocować jakoś od lewej strony silnika. A tak to po odkręceniu pokrywy to je pewnie pasek sciągnie i "wstaną". Uwaga! informacja nie jest, że tak powiem potwierdzona. Po prostu popatrzyłem w serwisówce i wałki poprostu sobie leżą na głowicy a od góry trzyma je ta pokrywa. To też wnioskuję, że poprostu napięty na nich pasek ściagnie je w dół i wstaną.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałki poprostu sobie leżą na głowicy a od góry trzyma je ta pokrywa.

Dokładnie tak jest jak piszesz, wiem to z autopsji ;)

Niestety nie pamiętam, czy po zdjęciu osłony wałki się uniosły, ale chyba nie bo pasek miałem zerwany ;)

więc nie miało co ich ściągać. Nie mniej istnieje taka możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przyglądałem się silnikowi jeszcze raz i on jest cały zalany od góry, więc może ten olej leje się z tej "mniejszej" pokrywy zaworów. Czy zdjęcie kolektora i tej pokrywy jest trudne i ryzykowne? Czy można tam coś popsuć? Czy coś może się wysypać z tego? Wydaje mi się, że nie może lać się z pod tej głównej pokrywy zaworów i wałków rozrządu bo szczelina od tej pokrywy jest po boku, a wtedy nie byłoby oleju na górze silnika.

Edytowane przez pawel400
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!