FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Terkotanie przekaźnika w skrzynce nad lewym nadkolem - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Terkotanie przekaźnika w skrzynce nad lewym nadkolem

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Kreciq 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 09
  • Skąd:mazowieckie
  • Auto:Volvo S40 II ph2 Automat
  • Silnik:2.4i 170 KM + LPG
  • Przebieg (tys.km):63

Napisano 09 czerwiec 2012 - 21:40

Najpierw zajmij się tymi bezpiecznikami.
Było Megane, jest Volvo S40
1

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 10 czerwiec 2012 - 17:30

Na 30 +12V ma być zawsze bez względu na położenie stacyjki.Na 86 +12V po stacyjce (nie zanikać póki stacyjka jest włączona).Na 85 masa z komputera przez 1 sekundę po przekręceniu stacyjki.Skoro uważasz że żarówka świeci słabo to dodatkowo do żaróweczki podłącz miernik i sprawdź jakie jest napięcie w czasie gdy świeci żaróweczka.
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
1

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   _gamerider_ 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-grudzień 11
  • Skąd:3 skała od słońca
  • Auto:Megane I 1996 BA0F
  • Silnik:1,6 K7M 702 8v
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 08 lipiec 2012 - 19:39

Rozebrałem , przeczyściłem i zamontowałem na miejsce skrzynkę.
Po podpięciu akumulatora i zdominowania alarmu wlazłem do auta i przekręciłem kluczyk w stacyjce.
Zrobiłem się zdziwiony jak nigdy dotąd. Nie dość że nadalk mam terkotanie z przekaźnika nad lewym nadkolem to dodatkowo na obrotomierzu i prędkościomierzu dzieją się cuda. Oba zegary tańczą sobie na dolnych wskazaniach. U góry żadna dioda się nie zaświeca jak poprzednio (spirala mrugała).
Co padło? Może źle wyczyściłem listwę bezpieczników? Udało mi sie rozebrać ją na części pierwsze ale te blaszki które są w środku były już trochę przegrzane i nie wiem czy po rozgięciu i przetarciu papierem dobrze je pościskałem.
Zapomniałem zabrać ze sobą miernika. Może przez naprawę rozłączyłem inny bezpiecznik ( z tych naprawianych). To mogę łatwo sprawdzić kolejno je wyjmując.
Wyczytałem, że falowanie zegarów spowodowane jest złym kontaktem na masie do komputera (na elektroda-pl).
OK. Wniosek nr 1: nie wierzcie w płyny oczyszczające i usuwające nalot na stykach. W środku jest taki gruz, że muszę przerobić całą skrzynkę bezpieczników na jakieś inne o tych samych parametrach.
Kilka konektorów połamało się podczas instalacji bezpieczników.
Generalnie nie ma sensu tego naprawiać czy kupować nowe tylko przerobić całe połączenia bezpiecznikowe i wepchnąć z powrotem do skrzynki. I wyjdzie taniej.
Przeróbka na bezpieczniki typu MaxiVal z gniazdami wyniesie 1/6 ceny nowej skrzynki. Bezpieczniki po 2 złote a gniazda po około 8. Razek około 60 zł. Nowa skrzynka z serwisu 350 zeta.

I'll be back ...

Dodano: 08 lip 2012 - 20:39
Odbudowałęm całą skrzynkę bezpieczników. Elektryka dostała jakby drugie życie, SZOK. Taki banał a tyle rzeczy ratuje.
Załączony plik  003.JPG (42,51 KB)
Ilość pobrań: 20 Załączony plik  002.JPG (49,32 KB)
Ilość pobrań: 15 Załączony plik  001.JPG (40,49 KB)
Ilość pobrań: 12
Wszystko kosztowało 71 zeta: bezpieczniki MaxiVal i obudowy plus konektory oczkowe i kabel 8 mm^2.
Co dobre to obudowy można ze sobę łączyć na zatrzaski. Tak właśnie zrobiłem.
Po zamontowaniu i przekręceniu kluczyka o 90 stopni w stacyjce mam nadal objawy:
- terkotanie przekaźnika,
- migotanie czujnika zużycia hamulców (brednia bo nie podłączony),
- bardzo szybkie ledwo widoczne migotanie lampki:

Załączony plik  kontolka.jpg (13,3 KB)
Ilość pobrań: 3
Wyłączyłem stacyjkę. Otworzyłem tylne siedzenie i sprawdziłem czy pompa jakoś hałasuje po ponownym przekręceniu kluczyka o 90 stopni. Zero odzewu.
Sprawdziłem czy kabel jest na miejscu i dociśnięty. Kiedy rozłączyłem wtyczkę od pompy to po kolejnym przekręceniu stacyjki terkotanie przekaźnika ustało.
Komputer migocze, bo może go niedokładnie docisnełem/ oczyściłem jak go odłączyłem. Sprawdzę to potem.
Co dalej? Podpiąć akumulator bezpośrednio do pompy? Może rzeczywiście jest jakieś zwarcie w pompie?
0

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   pasek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-grudzień 11
  • Skąd:Kęsowo
  • Auto:Peugeot 406
  • Silnik:1.8 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km):180 000

Napisano 08 lipiec 2012 - 19:44

Wyświetl postUżytkownik _gamerider_ dnia 08 lipiec 2012 - 19:39 napisał

Kiedy rozłączyłem wtyczkę od pompy to po kolejnym przekręceniu stacyjki terkotanie przekaźnika ustało.
Chyba sam sobie odpowiedziałeś :mrgreen:
0

#21 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 08 lipiec 2012 - 22:33

Spróbuj rozłączyć kostkę od stacyjki i połączyć przewody w kostce tak jak by była włączona stacyjka.Czyli przewód w którym jest zawsze prąd z chyba żółtym.
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   _gamerider_ 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-grudzień 11
  • Skąd:3 skała od słońca
  • Auto:Megane I 1996 BA0F
  • Silnik:1,6 K7M 702 8v
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 09 lipiec 2012 - 19:39

Wyświetl postUżytkownik Nel dnia 08 lipiec 2012 - 22:33 napisał

Ktoś się bawi w papugę.

Nel, możesz trochę więcej napisać? Nie za bardzo wiem gdzie się ta kostka.
I jaki cel ma takie działanie? Co w ten sposób sprawdzę i jakie mają być objawy ewentualne?
Jest sens tak sie bawić? Jak coś rozwalę to będzie bieda.
Może lepiej sprawdzić na aku samą pompę jak ktoś przedtem pisał. W razie co to nowy silnik pompy tylko 70 zeta na Alledrogo.
Przepraszam za wątpliwości ale niezbyt się czuje (jak saper, huhuhu) jak piszesz "chyba żółtym" :mrgreen:
Dołączona grafika

Regulamin
pkt. 5.13 -Prezes
0

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   pasek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-grudzień 11
  • Skąd:Kęsowo
  • Auto:Peugeot 406
  • Silnik:1.8 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km):180 000

Napisano 09 lipiec 2012 - 19:47

Kostkę znajdziesz pod plastikiem kierownicy (ten przy rączce regulacji kiery na 3 torxy)
0

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   Kreciq 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 09
  • Skąd:mazowieckie
  • Auto:Volvo S40 II ph2 Automat
  • Silnik:2.4i 170 KM + LPG
  • Przebieg (tys.km):63

Napisano 09 lipiec 2012 - 19:52

Kolory przewodów są umowne i oznaczają w każdym aucie to samo (są wyjątki, ale Renault się do nich nie zalicza). Żółty oznacza + po zapłonie (brak zasilania po wyjęciu kluczyka), czerwony oznacza + niezależnie od kluczyka (i zapłonu), czarny oznacza masę. Kolory te się nie powtarzają, a jak się powtarzają, oznaczają to samo.
Było Megane, jest Volvo S40
0

#25 Użytkownik nie jest zalogowany   _gamerider_ 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-grudzień 11
  • Skąd:3 skała od słońca
  • Auto:Megane I 1996 BA0F
  • Silnik:1,6 K7M 702 8v
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 09 lipiec 2012 - 20:36

No ale dalej nie wiem co w ten sposób sprawdzę?
0

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 09 lipiec 2012 - 22:01

Częstą przyczyną takich objawów jak u ciebie jest nadpalenie styków w kostce stacyjki.Łącząc przewody w kostce omijasz stacyjkę i jeżeli będzie wszystko działać prawidłowo to znaczy że masz problem z kostką stacyjki.Którą się wymienia osobno.

Załączone pliki


Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
1

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   Kambol 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-sierpień 11
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane I phII '99 Classic RT
  • Silnik:1,4 16V K4J
  • Przebieg (tys.km):250

Napisano 09 lipiec 2012 - 22:15

Wyświetl postUżytkownik _gamerider_ dnia 09 lipiec 2012 - 19:39 napisał

Może lepiej sprawdzić na aku samą pompę jak ktoś przedtem pisał. W razie co to nowy silnik pompy tylko 70 zeta na Alledrogo.

Może lepiej zamiast pisać to kolejny raz na forum po prostu sprawdzisz pompę podpinając na krótko, przynajmniej wykluczysz, albo potwierdzisz jedna z przyczyn... :mrgreen:

Wyświetl postUżytkownik _gamerider_ dnia 09 lipiec 2012 - 19:39 napisał

Jest sens tak sie bawić? Jak coś rozwale to będzie bieda.

Przecież nikt Ci nie proponuje takiej zabawy jako formy rozrywki, albo chcesz zrobić sam -taniej, albo nie widzisz sensu/nie czujesz się na siłach, oddajesz magikom i płacisz.
Ja bym się bawił. Powodzenia. :D
0

#28 Użytkownik nie jest zalogowany   _gamerider_ 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-grudzień 11
  • Skąd:3 skała od słońca
  • Auto:Megane I 1996 BA0F
  • Silnik:1,6 K7M 702 8v
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 09 lipiec 2012 - 22:21

Dzięki Nel.
To które numery lub kolory kabli mam połączyć bo nie wiem? Sory za banalne pytanie.
0

#29 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 10 lipiec 2012 - 18:55

Przecież zaznaczyłem na rysunku 1 z 4
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   pasek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-grudzień 11
  • Skąd:Kęsowo
  • Auto:Peugeot 406
  • Silnik:1.8 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km):180 000

Napisano 10 lipiec 2012 - 19:05

A jeśli już rozmawiamy o stacyjce to jak to naprawić
Moja stacyjka i jej działanie
0

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 10 lipiec 2012 - 19:09

kostka stacyjki do wymiany.
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

Udostępnij ten temat:


  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer