Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie przekaźnika w skrzynce nad lewym nadkolem


Rekomendowane odpowiedzi

Nel,sprawdziłem że:

1. przed włożeniem kluczyka jest napięcie 12,5 V na styku 30.

2. podłączyłem żarówkę na stykach 85 i 86 (to chyba B1 i B2 na Twoim rysunku)- efekt: po przekręceniu kluczyka o 1/4 obrotu żarówka świeci słabo przez około sekundę i gaśnie.

3. po przekręceniu kluczyka o 1/4 obrotu pojawiają się także napięcia: 12,16 V na złączu 30 (patrz schemat), 7,08V na nr 85, 11,98 V na nr 86.

Na złączach 87a i 87 brak napięcia.

Na tablicy przy przekręcaniu kluczyka zapala się także kontrolka z zygzakiem (druga od prawej) i gaśnie z opóźnieniem (patrz załącznik).

Dodatkowo zacząłem sprawdzać bezpieczniki przy akumulatorze. Nie chciałem ich ruszać bo rok temu byłem w ASO i elektryk powiedział, że wszystko tam ponaprawiał i posprawdzał styki. No ale chciałem sprawdzić czy któryś bezpiecznik nie walnął. Po wyjęciu akumulatora i rozebraniu otworzeniu skrzynki moim oczom ukazała sie całkowita masakra. Bród, smród i ubóstwo. &(*&(*&@#$@(#$ elektryk nawet tam nie zajrzał. Bezpieczniki: 30A, 60A i mają tak przeżarte nóżki, że jedna została w listwie a druga na obudowie (patrząc od prawego reflektora to pierwszy drugi). Bezpiecznik 40A (trzeci od reflektora -pomarańczowy- nóżka po stroni masy zjedzona do połowy przez korozję.

Jak widać, dopóki nie wymienię całej listwy i bezpieczników to nie mam co iść dalej.

Teoretycznie mogę chyba jeszcze sprawdzić tą pompę paliwa nieszczęsną.

poniżej narysowałem schemat jak u mnie wygląda położenie styków bo nie wiem, czy Twój Nej jest pasujący do mojego - lub nie umiem go przeczytać.

post-40039-0-83662800-1339272549_thumb.jpg

post-40039-0-81808400-1339274853_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 30 +12V ma być zawsze bez względu na położenie stacyjki.Na 86 +12V po stacyjce (nie zanikać póki stacyjka jest włączona).Na 85 masa z komputera przez 1 sekundę po przekręceniu stacyjki.Skoro uważasz że żarówka świeci słabo to dodatkowo do żaróweczki podłącz miernik i sprawdź jakie jest napięcie w czasie gdy świeci żaróweczka.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rozebrałem , przeczyściłem i zamontowałem na miejsce skrzynkę.

Po podpięciu akumulatora i zdominowania alarmu wlazłem do auta i przekręciłem kluczyk w stacyjce.

Zrobiłem się zdziwiony jak nigdy dotąd. Nie dość że nadalk mam terkotanie z przekaźnika nad lewym nadkolem to dodatkowo na obrotomierzu i prędkościomierzu dzieją się cuda. Oba zegary tańczą sobie na dolnych wskazaniach. U góry żadna dioda się nie zaświeca jak poprzednio (spirala mrugała).

Co padło? Może źle wyczyściłem listwę bezpieczników? Udało mi sie rozebrać ją na części pierwsze ale te blaszki które są w środku były już trochę przegrzane i nie wiem czy po rozgięciu i przetarciu papierem dobrze je pościskałem.

Zapomniałem zabrać ze sobą miernika. Może przez naprawę rozłączyłem inny bezpiecznik ( z tych naprawianych). To mogę łatwo sprawdzić kolejno je wyjmując.

Wyczytałem, że falowanie zegarów spowodowane jest złym kontaktem na masie do komputera (na elektroda-pl).

OK. Wniosek nr 1: nie wierzcie w płyny oczyszczające i usuwające nalot na stykach. W środku jest taki gruz, że muszę przerobić całą skrzynkę bezpieczników na jakieś inne o tych samych parametrach.

Kilka konektorów połamało się podczas instalacji bezpieczników.

Generalnie nie ma sensu tego naprawiać czy kupować nowe tylko przerobić całe połączenia bezpiecznikowe i wepchnąć z powrotem do skrzynki. I wyjdzie taniej.

Przeróbka na bezpieczniki typu MaxiVal z gniazdami wyniesie 1/6 ceny nowej skrzynki. Bezpieczniki po 2 złote a gniazda po około 8. Razek około 60 zł. Nowa skrzynka z serwisu 350 zeta.

 

I'll be back ...

 

Dodano: 08 lip 2012 - 20:39

Odbudowałęm całą skrzynkę bezpieczników. Elektryka dostała jakby drugie życie, SZOK. Taki banał a tyle rzeczy ratuje.

post-40039-0-78512400-1341771780_thumb.jpg post-40039-0-96341600-1341771769_thumb.jpg post-40039-0-10140100-1341771761_thumb.jpg

Wszystko kosztowało 71 zeta: bezpieczniki MaxiVal i obudowy plus konektory oczkowe i kabel 8 mm^2.

Co dobre to obudowy można ze sobę łączyć na zatrzaski. Tak właśnie zrobiłem.

Po zamontowaniu i przekręceniu kluczyka o 90 stopni w stacyjce mam nadal objawy:

- terkotanie przekaźnika,

- migotanie czujnika zużycia hamulców (brednia bo nie podłączony),

- bardzo szybkie ledwo widoczne migotanie lampki:

 

post-40039-0-38208700-1341772754_thumb.jpg

Wyłączyłem stacyjkę. Otworzyłem tylne siedzenie i sprawdziłem czy pompa jakoś hałasuje po ponownym przekręceniu kluczyka o 90 stopni. Zero odzewu.

Sprawdziłem czy kabel jest na miejscu i dociśnięty. Kiedy rozłączyłem wtyczkę od pompy to po kolejnym przekręceniu stacyjki terkotanie przekaźnika ustało.

Komputer migocze, bo może go niedokładnie docisnełem/ oczyściłem jak go odłączyłem. Sprawdzę to potem.

Co dalej? Podpiąć akumulator bezpośrednio do pompy? Może rzeczywiście jest jakieś zwarcie w pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj rozłączyć kostkę od stacyjki i połączyć przewody w kostce tak jak by była włączona stacyjka.Czyli przewód w którym jest zawsze prąd z chyba żółtym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się bawi w papugę.

Nel, możesz trochę więcej napisać? Nie za bardzo wiem gdzie się ta kostka.

I jaki cel ma takie działanie? Co w ten sposób sprawdzę i jakie mają być objawy ewentualne?

Jest sens tak sie bawić? Jak coś rozwalę to będzie bieda.

Może lepiej sprawdzić na aku samą pompę jak ktoś przedtem pisał. W razie co to nowy silnik pompy tylko 70 zeta na Alledrogo.

Przepraszam za wątpliwości ale niezbyt się czuje (jak saper, huhuhu) jak piszesz "chyba żółtym" :mrgreen:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory przewodów są umowne i oznaczają w każdym aucie to samo (są wyjątki, ale Renault się do nich nie zalicza). Żółty oznacza + po zapłonie (brak zasilania po wyjęciu kluczyka), czerwony oznacza + niezależnie od kluczyka (i zapłonu), czarny oznacza masę. Kolory te się nie powtarzają, a jak się powtarzają, oznaczają to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstą przyczyną takich objawów jak u ciebie jest nadpalenie styków w kostce stacyjki.Łącząc przewody w kostce omijasz stacyjkę i jeżeli będzie wszystko działać prawidłowo to znaczy że masz problem z kostką stacyjki.Którą się wymienia osobno.

post-3001-0-81926800-1341867695_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej sprawdzić na aku samą pompę jak ktoś przedtem pisał. W razie co to nowy silnik pompy tylko 70 zeta na Alledrogo.

Może lepiej zamiast pisać to kolejny raz na forum po prostu sprawdzisz pompę podpinając na krótko, przynajmniej wykluczysz, albo potwierdzisz jedna z przyczyn... :mrgreen:

Jest sens tak sie bawić? Jak coś rozwale to będzie bieda.

Przecież nikt Ci nie proponuje takiej zabawy jako formy rozrywki, albo chcesz zrobić sam -taniej, albo nie widzisz sensu/nie czujesz się na siłach, oddajesz magikom i płacisz.

Ja bym się bawił. Powodzenia. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!