Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
drinkmaster

Megane I phI Stuki w silniku

Recommended Posts

drinkmaster    1

Witam wszystkich. Mam pytanie do posiadaczy meganek 1.4 8v. Coś mi stuka w silniku, dźwięk jak by od strony rozrządu ale tam wszystko bez żadnego luzu. pukanie pojawia się od 1500 do 2500 obr. mechanik stwierdził że to zawory ale to nie jest jak dla nie dźwięk luzu zaworowego. Ostatnio nawet zmniejszyłem mu luz wylotu na 0,20 i nadal to samo. jak na mój słuch to pukanie dochodzi bardziej od góry lub środka silnika ale nie jestem pewnien. Czy to może być panewka lub sworzeń na tłoku? Pukanie jak by ktoś malutkim młoteczkiem uderzał w blok. I jakie są obiawy luźnej panewki lub sworznia?

Edited by drinkmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kreciq    72

Też mi tak pukało. I też miałem obawy o panewki, zawory miałem wyregulowane. Ale rozkręciłem i posprawdzałem luzy zaworowe. Wyszło, że jednak nie były wyregulowane. Na jednym zaworze wylotowym miałem o 0.05 mm za duży luz. Po zmniejszeniu luzu nic już nie puka (poza wtryskami gazu).

Jak chcesz się upewnić, co do panewek, obejrzyj filmiki na YT. Tam na niektórych filmikach ładnie jest słychać oraz moment, w którym panewki pukają.

masz np. klepanie sworznia.

masz np. stukanie panewki. Edited by Kreciq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł123    0

Mam megi 1.6 16v z 2001.U mnie też usłuszałem podobny stukot i dopiero przy wymianie rozrządu okazało się że urwana była łapa silnika,ta górna od strony rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
drinkmaster    1

Pierwszy filmik raczej odpada drugi chyba też, bo jak dodaje gazu to nic nie stuka przy dużych obrotach to nic nie słychać. A może zrobić tak wszystkie zawory tylko na jedno odpalenie ustawić na min np 0,5 max do 0,10 i posłuchać jeżeli ucichnie to problem rozwiązany jeśli nie to duł poleciał. Dla pewności sprawdziłem rozrząd i rolke z pompą to rolka kwalifikowała się do wymiany to wymieniłem i pompa już luźno chodziła z małym luzem więc też wymieniłem ze starego silnika, bo tam były zmieniane. A co do łapy to cały silnik umieszczony jest na poduszkach i nie dawno wymieniłem jedną uszkodzoną reszta się jeszcze trzyma. Właśnie wruciłem z roboty i jak wolno jade to słychać to pukanie ale jak przyśpieszam to niknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kreciq    72

Możesz na próbę ustawić takie małe przerwy. Ale najpierw sprawdź luz zaworowy na każdym zaworze. Może się okazać, że część jest rozregulowana.

Pamiętaj tylko, że na takich małych szczelinach nie możesz jeździć, nawet jak pukanie ucichnie...

Ja u siebie dolotowe ustawiam na 0.10, wylotowe na 0.20 mm. Jak dam większe przerwy, silnik zaczyna pukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
drinkmaster    1

Wczoraj ustawiłem przerwy minimalne na zaworach i niestety to stukanie nadal było obecne. Tak się wsłuchałem i albo od strony rozrządu, koła pasowego lub gdzieś w okolicy kolektora wylotowego stuka. Jak by się dało miskę ściągnąć bez wyciągania silnika to już dawno bym do panewek zajrzał. Ale jeśli to nie one ani sworzeń na tłoku to była by robota na darmo wyjmowanie silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kreciq    72

Można zdjąć miskę bez wyjmowania silnika. Trzeba go tylko podwiesić na wysięgniku lub czymś podobnym. Później tylko odkręcić sanki (heh, żeby tylko się je tak łatwo odkręcało, przeważnie zrywają się śruby) i miska gotowa do odkręcenia.

Tak mi jeszcze przyszło do głowy... Może jest luz na wałku od dźwigienek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
drinkmaster    1

To też sporo roboty i ryzyka z tymi śrubami. O tym samym pomyślałem czy wałek rozrządu może wydawać stukoty jak dostanie min luzu? Dodam że silnik chodzi od remontu tak samo dobrze bez problemowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kreciq    72

Może stukać od wałka, a dokładnie to od luźnego konika na nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
drinkmaster    1

Raczej odpada, bo klawiaturę ściągałem ostatnio i nie ma na niej 0 luzu. Dodam że próbowałem z 2 klawiaturą ze starej głowicy i to samo. Zastanawiam się czy po zdjęciu klawiatury i paska rozrządu żeby wałek luźno chodził to czy luz jak by był to będzie wyczuwalny na wałku?. Podejrzewam że na szarpanie ręką to go nie wyczuję. Poczekam na urlop w robocie i siądę przy nim i zaczne wszystko sprawdzać. Podrzucajcie jeszcze pomysły co posprawdzać.

Edited by drinkmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kreciq    72

Luzy na konikach łatwo sprawdzić. Na zamkniętym zaworze dociskasz (palcem) do wałka rozrządu część ślizgową konika, a drugą stronę (tą, co dociska zawór) podnosisz góra-dół. Jak wyczujesz luz, może to być przyczyną stukania.

Również sprężyny zaworowe mogą już nie domagać, ale to akurat byłoby słychać bardziej ze wzrostem obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
drinkmaster    1

Nie próbowałem tego. Jutro z ciekawości sprawdze tak jak piszesz. Miejmy nadzieję że to to.

 

Dodano: 19 cze 2012 - 12:57

Sprawdziłem jeszcze raz klawiaturę i wałek i nie ma żadnych luzów co by powodowały te stukoty. Zakupiłem na allegro stetoskop samochodowy i jak mi przyjdzie spróbuje zlokalizować stukot kawałek po kawałku.

 

Dodano: 26 cze 2012 - 15:26

Panowie pytanie mam takie. Czy wał korbowy z silnika 1.4 16v jest taki sam jak w 1.4 8v e7j? Okazało się że mam luzy na panewkach i wał do szlifu. Koszt do 200 zł. A na allegro są w niezłych stanach ale do 16v do 8v nie ma nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

i wał do szlifu

To jest standardowa procedura, chyba, że za chwilę chcesz ponownie rozbierać silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
drinkmaster    1

Byłem dziś w warsztacie gdzie robią szlify wałów. Gościo powiedział szlif wału w granicy 800 zeta aż mnie zatkało. Wiem że na korbach wał był w idealnym stanie tylko na głównych panewkach był zjedzony ale mówił, że przywieźć i sami ocenią. Ale spasuję w wydawaniu takiej kasy 2 raz w silnik poprzedni remont ok 700 i teraz za wał. I dla tego pytałem się czy ten wał z 1.4 16v się nada do 8v. plus nowe panewki. Jak tak to go kupie, bo gościo mi fotki wysłał i jest naprawde ok. A chcę od poniedziałku wziąść się za silnik, bo urlop mi się zaczyna.

 

Dodano: 11 lip 2012 - 17:51

Przestałem się bawić w szukanie niewiadomej w tym silniku. Kupiłem 1.6 i po małych przeróbkach chodzi jak złoto. I inna jazda nie muszę się martwić o brak mocy. Temat zakończony pozdro dla wszystkich posiadaczy megane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×