Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
__Robert__

Scenic I phI Zawory

Recommended Posts

__Robert__    0

Panowie pytanie banalne, nie jestem pewien czy dobrze kumam, otóż powidzcie mi jak wygląda na głowicy przy regulacji zaworów całkowicie otwarty zawór np wylotowy. Proszę o odpowiedx i wyrozumiałość. Dzięki z góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DrNO    6

jest maksymalnie wsuniety do srodka cylindra, sprezynka jest maksymalnie scisnieta. zawory sie otwieraja w dol, jest to spowodowane prostym faktem, ze gdyby sie uchylaly do gory, na zewnatrz cylindra, to w czasie wybuchu mieszanki zawor przestrzelilby maske :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
__Robert__    0

DrNO, dzięki za wyjaśnienie , właśnie tak myślałem, a pytałem dlatego że dzisiaj regulowałem zawory, bardzo łatwo to poszło i szybko. Zaworki wyregulowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aroslaw    0

widze ze takie same silniki wiec pytam :)

 

czy w 1,6 8v sa hydrauliczne popychacze zaworow ??

 

bo mi cos tak leciutko klepie

 

a koles mi powiedzial ze to wlasnie te popychacze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10

W 8V nie ma hydraulicznych popychaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aroslaw    0

mam nadzieje ze regulacja pomoze :)

 

 

 

 

duzo roboty przy tym jest ??

 

calkowity czas z rozebraniem pokrywy ?? bo jeszcze nie mialem okazji rozbierac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bronius    4

zrób to na zimnym silniku np. po całonocnym postoju

Share this post


Link to post
Share on other sites
skrzat1    0

Witam

 

Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na moje pytania.

Posiadam Meganke 1.6 8V z silnikiem K7M.

Jakie powinny byc ustawione luzy na zaworach ssącym i wydechowym dla tego rodzaju silnika? Ja ustawione mam na ssącym 0,20mm a na wydechowym 0,25 mm. Czy te luzy mogą być?

Czy inne luzy ustawia sie jeśli samochód posiada instalacje gazowa i inne jeśli takowej nie ma?

Czy ma znaczenie kolejność regulacji zaworów? Jeśli tak to jaka ona powinna być w moim przypadku?

 

Pozdrawiam

skrzacik

Share this post


Link to post
Share on other sites
bronius    4

powinieneś mieć:

- zawór dolotowy: 0,10 do 0,15 mm

- zawór wylotowy:

- nowy: 0,20 do 0,25 mm

- używany: 0,25 do 0,30 mm

 

zaworja1.jpg

 

Czy inne luzy ustawia sie jeśli samochód posiada instalacje gazowa i inne jeśli takowej nie ma?
nie słyszałem o czymś takim

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano07    0

witam

Ja w swojej Renówce kompletnie nie mogę dojść do ładu z zaworami.Mam silnik 1.4 8V z 1996 roku,zawory pracują bardzo głośno, mimo regulacji i ustawiania 0,1 ssący i 0,15 wydech odczuwalny jest spadek mocy a zawory jak grały tak grają.Dodam że porównywałem pracę zaworów z inną Megamką 1,4 i moja jest głośna.Mam już na liczniku prawie 200tyś km.(o ile nie był cofany).Co można jeszcze zrobić w tym temacie?Jest to jedyna rzecz która mnie złości w tym aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bronius    4

adriano07, w twoim silniku powinno być: 0,1 ssący i 0,25 wydechowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
adriano07    0

zgadza się,luz powinien być 0,1 ssący i 0,25 wydech,ale przy takim ustawieniu mój silnik chodzi jak stary diesel.Ustawiłem więc trochę ciaśniej ssące na ciasne 0,1 a wydechy na 0,15 ale to też nic nie pomogło. :-/ Zauważyłem że na styku zaworu z dźwignią przerwa ta nie jest równa ma 0,25 ale bliżej krawędzi można śmiało włożyć szczelinomierz 0,30,być może są już wyrobione dźwignie zaworów.Szkoda że ta wersja silnika niema hydraulicznej regulacji.[/b]

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrg    1

Witam.Odgrzeje trochę temat.W moim silniku po wymianie rozrządu zaczeło troche popukiwać w okolicach pokrywy zaworów.Mechanik podpowiedział mi że to popychacz hydrauliczny ?!! ktorego mój silnik nie posiada hehehe.Chciałbym się dowiedzieć jaki jest mniej więcej koszt ustawiania zaworów w silniku F3R.Te płytki które są potrzebne trzeba zakupić we wlasnym zakresie czy mechanicy posiadają takie cudeńka.I jeszcze jedno pytanie czy po wymianie rozrządu mogą się ujawniać jakieś luzy na zaworach których wczesniej nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SZYLO    1

Szybkie pytanie ! jeżeli zawory dolotowe sa ustawione na 0,15 a wylotowe na 0,25 i nadal stukają to są do wymiany dźwignie zaworowe ? stukają przy ręcznym poruszaniu dźwignią nie wspomne już przy odpalonym silniku <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Mogą być wyrobione dźwigienki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×