Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] wymiana filtra p.pylkowego kabiny w MII


Rekomendowane odpowiedzi

schowek wykrecalem juz ze dwadziescia razy przy roznych okazjach i nadal od niego nie mam zadnych "trzaskow i skrzypien". pod tym wzgledem nie ma zadnej obawy. natomiast opisywany boczny plastyk wcale nie zaslania filtra wiec nie trzeba go ruszac, osobiscie go jeszcze nawet nie probowalem ani razu wyjmowac. jedynie blizniaczy z lewej wyjmowalem, gdy ciagnalem kable do sterowania automatycznym skladaniem lusterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego. Jak już wcześniej napisałem, wcale nie kwestionuję twojej metody lecz jestem zwolennikiem teorii, że jeżeli czegoś robić nie muszę, to tego po prostu nie robię. To jest moje zdanie w dyskusji i tylko tyle. Każdy zrobi jak uważa, czyli:

- zleci wymianę filtra w ASO,

- zrobi to twoją metodą,

- zrobi to po mojemu,

- wymyśli coś innego

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Mirek

Czy to oznacza, że wystarczy ściągnąć maskownicę konsoli, i następnie, nie demontując kolektora pod schowkiem i samego schowka, można filtr wyjąć i włożyć? Jest tam z tyłu za półką tyle miejsca? Pytam, bo nie wiem, którą metodę "demontażu" wybrać, a niestety mnie to czeka.

Doadatkowo, jakic wymiaró jest ten filtr kabinowy? (jeślli ktoś zna będż pamięta).

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Jestem tu nowy, więc kwestia może była już poruszana ale nie znalazłem.

Przy wymianie filtra kabiny warto jest zrobić jeszcze jedną rzecz. Mianowicie po wyjęciu filtra włączyć na chwilę nawiew na full (na rozkręconej obudowie) przełączając obieg wewnętrzny i zewnętrzny. Zawsze przed filtrem zbiera się mnóstwo śmiecia. Miałem tak już że po wymianie filtra przez serwis po tygodniu było z powrotem to samo (parujące szyby i kiepski ciąg nawiewu). Co prawda potem konieczne jest odkurzanie w autku, ale przynajmniej mamy czysty kanał nawiewowy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ten filtr można spokojnie wymienić bez odkręcania czegokolwiek. Jedyne co trzeba zdjąć, to klapkę na obudowie centralnej konsoli.
A ktoś może wskazać która to jest ta "klapka na obudowie konsoli" ?

 

EDIT <ok> wzięło mnie na odwagę, i po zakupie filtra za 36 zł zakasałem rękawy i do roboty.

1) Od strony pasażera dostałem się pod schowek, zdecydowałem się na opcję wymiany bez demontażu schowka (zazwyczaj zostaje mi kuuupę śrubek).

2) Zgrabnym ruchem ku dołowi i na zewnątrz pojazdu odłączyłem przy konsoli środkowej kanał zwany przez DrNO kolektorem na zdjęciach z początku topiku, bez demontażu schowka przylega do niego od dołu - trzymał się na mocowaniu przy drzwiach, przy konsoli uzyskałem lepszy dostęp do filtra.

3) Wyszarpałem stary filtr, po czym całość lekko "przedmuchałem" bez filtra - jak było do przewidzenia czeka mnie odkurzanie całości.

4) "połamałem" nowy filtr i nie wiem jak wcisnąłem go na właściwe miejsce. Nawet się nie podarł w miejscach "łamania" - zawdzięczam to idealnemu połączeniu siły i delikatności.

5) Wstawiłem kolektor na miejsce. Obawiam się, że ten punkt to słabe miejsce mojej metody. Istnieje mozliwość, że kolektor nie trafił dokładnie na swoje miejsce :(

6) Koniec. Czas potrzebny na wymianę - maks. 10 minut, narzędzia - brak (nie licząc latarki do rozpoznania terenu)

Na koniec - mam wielką nadzieję, że ten kolektor jest tym elementem który prowadzi powietrze z konsoli środkowej poprzez podłogę na tylne miejsca a nie czymś ważniejszym. Jeśli jest tak jak myślę - nie będzie to już najbardziej komfortowe miejsce w moim samochodzie. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Przy wymianie filtra kabiny warto jest zrobić jeszcze jedną rzecz. Mianowicie po wyjęciu filtra włączyć na chwilę nawiew na full (na rozkręconej obudowie) przełączając obieg wewnętrzny i zewnętrzny.

GORĄCO ODRADZAM :!::!::!:

W Megance II wentylator znajduje się za filtrem kabinowym. Ja po zrobieniu tego ruchu dorobiłem się "terkotania" z wentylatora - zaciągnęły się liście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Tak dla potwierdzenia metody bez rozbierania schowka <ok>

Dziś po raz pierwszy wymieniałem wspomniany filtr i jak już pisano wyżej obeszło się bez problemów - 15min. z czyszczeniem śmieci, których było całkiem sporo. Wystarczy delikatnie operować każdym segmentem filtra to sprawnie wejdzie (na początku wydaje się to niemożliwe :mrgreen: ). Jedyne co trzeba zdemontować to boczna klapka od konsoli - lepszy widok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!