Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic IphII 1.9 dCi - przebył trasę a teraz nie odpala


moras

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam nadzieję, że i tym razem któryś z forumowiczów będzie w stanie mi pomóc. W dniu dzisiejszym wróciłem z urlopu, Sceniczek dzielnie i bez problemów pokonał ponad 400 km. Podjechałem nim pod klatkę, żeby wypakować bagaże, potem zszedłem żeby go odstawić na parking i nie chce odpalić. Kontrolki wszystkie prawidłowo zapalają się i gasną, rozrusznik kręci ale silnik nie chce odpalić. Objawy są takie jakby nie dostawał paliwa, bo aż cały podskakuje. Czy to może być pompa paliwa? Co ewentualnie mogę sprawdzić na szybko samemu (jestem laikiem więc proszę o "łopatologiczną" wykładnię). Z góry dziękuję za szybką odpowiedź i liczę że nie dostanę mandatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wężykach powinno być widać czy idzie ropa czy nie, albo po prostu wyciągnij filtr paliwa i jeszcze raz go zalej ropą.

Podejrzewam że bez dostanie się do pompy paliwa się nie obędzie.

Znajduje się ona po prawej stronie nad belka przedniego zawieszenia na wysokosci jak trzyma pasażer nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą zszedłem na dół ponownie spróbować szczęścia i niestety bez zmian. Samochód chce odpalić a nie może. Przeglądałem forum i sprawdziłem, że komputer żadnych błędów nie wyświetla oraz sprawdziłem bezpiecznik (pod maską obok akumulatora) odpowiedzialny za pompę paliwa i też wygląda OK (nie mam żadnych narzędzi, więc oceniam tylko wygląd zewnętrzny).

Nigdy nie zwracałem większej uwagi na dźwięki, które pojawiały się w momencie uruchamiania - czy pompa paliwa powinna być wyraźnie słyszalna?

Nadal czekam na pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach