Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośny silnik 1.9 dci / Terkotanie


mis666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i na swój problem nie znalazłem odpowiedzi wiec zakładam pierwszy i nowy temat.

Posiadam scenica 1.9 dci 102 km rok 2001 , przebieg 206000 km.

Do dzis wymieniłem pasek klinowy wraz z rolkami i tym drogim napinaczem.

Nastepnie poduszke silnika tą przy rozrządzie na oryginał ale kość czyli poduszke skrzyni na jakąs podróbe - intergum czy cos - i moje pierwsze pytanie czy przez ta podróme może drgac jeszcze troche kierownica i terkotac przy gaszeniu takie up up up.

Nastepnie wymieniłem pompę wspomaganie, maglownice i sprężarke klimy bo te podzespoły były padniete ale kupowałem używki sprawne bo to wszystko juz działa.

Po drodze miałem jeszcze rozrusznik bo sie przycinał wiec dałem do regeneracji.

Pozostał jeszcze inne problemy - z turbiny leci troche na intelcoler i rurka ta miedziana przy turbo jest obsmarowana olejem. a co chodzi o EGR to nie mam pojecia czy jest zalepiony czy tez nie bo tam nie zagladałem i nie wiem jak to rozpoznać - wiec ptyanie drugie czy martwic się tym puszczanie oleju zaznaczam że nie odnotowałem ubytku na bagnecie w ciągu 2000km od zmiany oleju i jak poznac czy egr jest zaslepiony.

A teraz najważniejsze cykocze mi cos przy wtryskach tak jak w bezynie zawory uszkodzone. Chciałem zmienic podkładki pod wtryskani ale nie można ich odkręcić i mechanik stwierdził że tendy kompresja nie ucieka i to nie od tego to cykotanie , kolejny powiedział że zawór jakiś na pompie i nastepny że głowica do regulacji.

Ja upieram sie przy wtryskach i teraz pytanie czy one mogą chałasowac wraz ze wzrostem obrotów - zaznaczam że po mieście pali mi ok 8 l ON ale bardzo krutkie odcinki i za mna nie ma zadnego dymu prucz troche czarnego z rana, samochud ładnie odpala ale jak cos go je....e to czasem faluja obroty na biegu jałowym. Praca silnika jest taka twarda i głośna wiec dlatego szukam tu odpowiedzi bo mechanicy twierdzom ciągle cos innego. Pozdrawiam i prosze o pomoc.

Edytowane przez mis666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drgań to czy po założeniu nowych poduszek skręciłeś od razu na mocno czy pozwoliłeś żeby się silnik "ułożył", możliwe ze dwumas (jeśli jest) zaczyna się odzywać.

Sprawdź ustawienie rozrządu i kąt wyprzedzenia wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drgań to czy po założeniu nowych poduszek skręciłeś od razu na mocno czy pozwoliłeś żeby się silnik "ułożył", możliwe ze dwumas (jeśli jest) zaczyna się odzywać.

Sprawdź ustawienie rozrządu i kąt wyprzedzenia wtrysku

Poduszke to zawsze mechanik skrecał na opór a jak mam zrobic poluzowac sruby i odpalic motor? dwumasy nie ma bo do sprzegła tez zagladałem .

A dlaczego mam sprawdzic rozrząd i jak sprawdzic kat wyprzedzenia wtrysku .

Edytowane przez mis666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!