Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Jozef1961

Scenic II phI Problem ze zwolnieniem hamulca ręcznego elektrycznego

Recommended Posts

Jozef1961    0

Witam :mrgreen:

Mam problem ze zwolnieniem ręcznego,a w dodatku świeci się serwis.Gdzie znajduje się czujnik ręcznego?

 

Proszę o szybką pomoc.Z góry dziękuje. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrarek    83

co to znaczy, że masz problem?

jak nie da się go zwolnić, to w bagażniku masz dźwignię awaryjną do zwolnienia.

w dalszej kolejności sprawdzasz: albo linki do wymiany albo moduł do naprawy w Kaczorach

Share this post


Link to post
Share on other sites
witman    30

Nie konicznie w bagażniku w niektórych modelach SII linka do zwalniania hamulaca znajduje się na zewnątrz przy zbiorniku paliwa od strony prawego koła.Przykładem może być Scenic II wersja Conquest rok 2007,2008.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

w niektórych modelach SII linka do zwalniania hamulaca znajduje się na zewnątrz przy zbiorniku paliwa od strony prawego koła.Przykładem może być Scenic II wersja Conquest rok 2007,2008.

Spróbuj tylko tym zwolnić hamulec.....

Mam tak samo i moim zdaniem to co widać to wyjście linki do zwalniania ale fabrycznie brak reszty. Ciekawe tylko jaki był powód rezygnacji z tego elementu przez producenta??

Drugie pytanie, czy jest możliwość z scenioli przed liftem ten element zwalniający do tego dobudować i czy jest taka potrzeba???

Sprawa mnie nurtuje już od października ubiegłego roku, kiedy powstały poniższe fotki:

Widok na linki automatycznego hamulca, po zdjęciu prawego tylnego koła w moim sceniolu drugim

2410201100.jpg 241020aka.jpg 241020unu.jpg

241020qwq.jpg 241020vmv.jpg 241020yfy.jpg 241020dpd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yetiq    5

U mnie w bagażniku jest takie ustrojstwo. W instrukcji do modelu po lifcie (mój scenic to rocznik 2007) nie ma o tym słowa, a w instrukcji do modelu przedliftowego pisze, że służy to do ręcznego zwalniania hamulca postojowego. Mam nadzieję, że w razie draki będę mógł tym zwolnic hamulec.

post-463-0-78352600-1342187041_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

No właśnie u mnie tego brakuje zarówno w bagażniku jak i w instrukcji. (wrzesień 2007)

Nawet brak otworu w plastikowej misie bagażnika w miejscu, gdzie powinna linka zwalniająca przechodzić.

1507201239.jpg

A pomiędzy amortyzatorem i misą bagażnika jest zaślepiony kawałek pancerza linki, wcześniej (w przedliftingowych wersjach) podłączony do dźwigni zwalniającej. (widoczne na fotkach)

Ciekaw jestem jak to u Ciebie wygląda za prawym tylnym kołem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witman    30

Spróbuj tylko tym zwolnić hamulec.....

gojgien masz rację trzeba się wyłożyć odpowiednio na glebie pod autem i mieć sporo siły w palcach, aby pociągnąć plastikową zawleczkę.

Ja rozwiązałem ten problem w następujący sposób, zdjąłem plastikową zawleczkę i założyłem metalowe kółko od kluczy, które teraz łatwo palcem chwycić i można ciągnąć :mrgreen:

Operację przeróbki najlepiej przeprowadzić na podnośniku chyba, że ktoś lubi się tarzać po ulicy :D

Po pociągnięciu zwolnienia hamulca na wyświetlaczu w aucie pojawi się komunikat "awaria hamulca" nie przejmować się tym, wystarczy ponownie uruchomić hamulec i wszytko wraca do normy.

post-16747-0-18131200-1342189040_thumb.jpg

post-16747-0-42120600-1342189051_thumb.jpg

Edited by witman

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

Operację najlepiej przeprowadzić na podnośniku chyba, że ktoś lubi się tarzać po ulicy

Tylko jak do tego podnośnika dojechać skoro hamulec się zablokował tam gdzie auto stało.... Hipotetycznie oczywiście.......

To co pokazałeś trochę wyjaśnia sprawę i przybliża "śledztwo" w kierunku poprawienia stanu fabrycznego. może da się w naszych przypadkach dobudować, to co w wersjach przedliftowych było montowane w bagażniku???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yetiq    5

Ciekaw jestem jak to u Ciebie wygląda za prawym tylnym kołem.

Po urlopie postaram się zrobić zdjęcia, bo w domu mam kanał i nie będzie problemu z obfotografowaniem. Zastanawiam się tylko dlaczego w moim autku (czerwiec 2007) w bagażniku mam możliwość odblokowania hamulca, a w innych poliftowych nie ma takiego ustrojstwa. Przed zakupem byłem na przeglądzie w ASO i nikt się niczego podejrzanego nie dopatrzył.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witman    30

Tylko jak do tego podnośnika dojechać skoro hamulec się zablokował tam gdzie auto stało....

Trzeba mocno chwycić tą plastikową zawleczkę i mocno szarpnąć, zawleczka musi wyciąnąć stalową linkę z mechanizmu hamulca na około 5cm. W razie kłopotów można czymś owinąć zawleczkę np. sznurkiem, zakrecić wokół ręki i ciagnąć, a jak nie masz sznurka, a w pobliżu jest kobieta to można z niej zedrzeć rajtki i próbować okręcić rajtkami, każdy sposób jest dobry, byle był skuteczny :mrgreen:

Warto w wolnej chwili przetestować i popróbować zwalnianie hamulca oraz przerobić zawleczkę na metalowe oczko.

Mnie niestety taki trening spotkał zimą w górach przy -16*C :-(

Edited by witman

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

Przed zakupem byłem na przeglądzie w ASO i nikt się niczego podejrzanego nie dopatrzył.

Ja bym z tego powodu nie wybrzydzał. A co do samego posiadania dźwigni zwalniającej, zawsze tak jest, że przy liftingu są wersje pośrednie, coś z nowego, coś jeszcze z poprzedniego modelu. W przypadku sceniola II właśnie w czerwcu 2007 był lifting. (jeśli się nie mylę)

Sprawdzałem to co w allegro jest oferowane. Niestety wszystkie opcje z linkami zwalniającymi mają inne numery referencyjne jak mój napęd hamulca, a i sama linka do złączki wydaje się dłuższa.

Chyba trzeba będzie coś indywidualnego poszykować, bo wątpię, że uda się takie znaleźć jak Ty masz..

 

Dodano: 13 lip 2012 - 17:20

Mnie niestety taki trening spotkał zimą w górach przy -16*C

Właśnie takiej sytuacji się obawiam i chcę temu zapobiec.

Blokade kierownicy już sobie przerobiłem, by nie spotkało mnie wzywanie lawety w przypadku zablokowania kierownicy na skręconych kołach, co się przytrafiało w Ph I.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ambarass    1

I jak panowie, ktoś się podjął by zrobić tą dźwignię jak to było w starszych wersjach? Kupiłem Conquesta i tu zonk, otwieram bagażnik i wymawiam najpopularniejsze słowo POLSKIE. Trochę się uspokoiłem, że i tak jest możliwość awaryjnego zwolnienia hamulca, ale to trochę słabo przemyśleli. W dwóch poprzednich była ta dźwignia w bagażniku, ba nawet raz musiałem skorzystać i pochwaliłem FR za tą pomysłowość :) A tu nowszy model i weź się martw...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

Ja niestety jeszcze z tym nic nie zrobiłem ale do tej pory nie miałem potrzeby tego używać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×