FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Ustawienie zbieżności - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phII
Ustawienie zbieżności

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   sebak@op.pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 09
  • Skąd:dolnyśląsk
  • Auto:Megane II ph II Grandtour
  • Silnik:1.9 dCi 110KM
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 19 lipiec 2012 - 23:20

Kilka pytań w temacie zbieżności:
1. Jak to możliwe, że jedno koło ma inną zbieżność od drugiego? Wyczytałem to na tym forum. Przcież są połączone na sztywno ze sobą przekładnią i drążkami.
2. Jaka jest prawidłowa zbieżność? Znalazłem info, że od -0,1 do 0,1. W jakich to jest jednostkach?
3. Słyszałem, że pomiary na ścieżce są mało wiarygodne i tylko te przyrządy mocowane do felg dają odpowiednią dokładność.
4. Kiedy konieczne jest zerowanie kąta skrętu? Po każdej zbieżności?
5. Zależy mi na idealnym ustawieniem na wprost kierownicy a nie wszyscy mechanicy sobie z tym radzą - gdzie najlepiej pojechać, do ASO?
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   meganelapua 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-październik 11
  • Skąd:warszawa
  • Auto:megane1phll
  • Silnik:16.16v K4M
  • Przebieg (tys.km):31000

Napisano 20 lipiec 2012 - 06:29

Witam.Może dojść do "podobnego" efektu tylko w sytuacji kiedy z jednej strony będzie niewielki luz i zmieni się kąt wyprzedzenie swożnia zwrotnicy(np. wybite tulejki wahacza (cofnięte jedno z kół)) zaś drugi kąt wystarczająco dobry by zachować prosty kierunek jazdy.Jednakże nie można nazwać tego "różną" zbieżnością.Myśle ,że jeżeli ktoś tak opisał to miał na myśli sytuacje na stanowisku diagnostycznym gdzie kierownica była ustawiona na wprost (do ustawienia zbieżności) i jedno z kół mogło dobrze "patrzeć" zaś drugie "zezować".
To są miary kątowe na mm jest to -1mm do 1mm.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   p.zyga 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-sierpień 07
  • Skąd:wielkopolska
  • Auto:Megane II ph II
  • Silnik:1.6 16v
  • Przebieg (tys.km):32

Napisano 20 lipiec 2012 - 15:37

 Użytkownik sebak@op.pl dnia 19 lipiec 2012 - 23:20 napisał

Kilka pytań w temacie zbieżności:
1. Jak to możliwe, że jedno koło ma inną zbieżność od drugiego? Wyczytałem to na tym forum. Przcież są połączone na sztywno ze sobą przekładnią i drążkami.
2. Jaka jest prawidłowa zbieżność? Znalazłem info, że od -0,1 do 0,1. W jakich to jest jednostkach?
3. Słyszałem, że pomiary na ścieżce są mało wiarygodne i tylko te przyrządy mocowane do felg dają odpowiednią dokładność.
4. Kiedy konieczne jest zerowanie kąta skrętu? Po każdej zbieżności?
5. Zależy mi na idealnym ustawieniem na wprost kierownicy a nie wszyscy mechanicy sobie z tym radzą - gdzie najlepiej pojechać, do ASO?

1-możliwe na stanowisku kontrolnym, zbieżnosć się "sumuje" za sztywno to nie są połączone, na sztywno jest tył rozumując po twojemu
2-jednostki w tym przypadku to mm, może jeszcze być zamienne w stopniach
3 - są wiarygodne,jezeli mechanior jest niedbały to nawet będą dokładniejsze niz na przyżądach,wynik pomiaru wychodzi jak podczas jazdy.
4.chyba nie po każdej
5 można i na stacji kontroli i w aso i niezależnym warsztacie,to nie jest problem, wszystko zależy od fachowości i dobrej woli mechaniora.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   sebak@op.pl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 09
  • Skąd:dolnyśląsk
  • Auto:Megane II ph II Grandtour
  • Silnik:1.9 dCi 110KM
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 25 lipiec 2012 - 00:29

 Użytkownik p.zyga dnia 20 lipiec 2012 - 15:37 napisał

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :D

Pkt. 1. Są połączone na sztywno tyle że z możliwością regulacji. Przy różnych ustawieniach kierownicy każde koło możemieć inną zbieżność ale przecież zakładamy, że koła mają być na wprost ustawione centrycznie do osi podłużnej pojazdu. Wg. mnie jeśli koła lewe i prawe mają różne zbieżności to poprostu nie są centryczne do osi pojazdu. To, że kierownica wtedy nie koniecznie jest "na wprost" to już zupełnie inna historia.
Dołączona grafika
Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   p.zyga 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-sierpień 07
  • Skąd:wielkopolska
  • Auto:Megane II ph II
  • Silnik:1.6 16v
  • Przebieg (tys.km):32

Napisano 25 lipiec 2012 - 08:00

Powiem Ci ze nawet w fabrycznie nowym aucie moze zaistnieć sytuacja ze po zamontowaniu głowic na 4 koła moga byc inne wartości zbieżności na kołach jednej osi w "+ czy -".jeżeli sa małe róznice i auto zachowuje śladowośc jest OK, gorzej może być w autach powypadkowych, ale i tam producent i przepisy dopuszczają pewne wartości. Jedną z jednostek w przypadku zbieżności jest mm.Wyobrażasz sobie że auto jest poskładane co do mm? co do kiery, nie jestproblemem ustawienie jej idealnie równo , nawet w powypadkowym "bananie', trzeba tylko chcieć. Tak na koniec powiem Ci że większośc nowych Man-ów miało przekrzywiona kierę i zawsze w tą samą strone,kierowcy serii Scani narzekali że ściąga.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress