Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto zamulone


jezior85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Objawy jak w temacie:

1. Bardzo słabe przyspieszanie w całym zakresie obrotów silnika.

2. Bardzo duże chwilowe spalanie podczas "próby" przyspieszenia - wciśnięty gaz.

3. Utrudnione ruszanie - sporo gazu trzeba trzymać + delikatnie puszczane sprzęgło.

4. Zdecydowanie brak mocy - jadąc obwodnicą pod górkę (130km/h) prędkość zaczęła spadać, redukcja na 4 bieg + obroty 3000 dały radę.

 

Proszę o diagnozę. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jednak jest to zawór EGR (nie domyka się).

Jaka jest możliwość jego zaślepienia?

Mam kilka pomysłów - proszę o weryfikację:

1. Zaklejenie całej średnicy rurki wychodzącej z kolektora wydechowego do zaworu. Klej zaaplikowany w zagięciu rurki - nie ma w tym miejscu gładkich ścianek.

Klej o którym piszę to klej termiczny wytrzymujący 1200 st.C: >przykładowe kleje<

2. Wywalenie rurki i zatkanie czymś dziury w kolektorze wylotowym. Wywalenie gniazda zaworu z silnika (zawór zostaje podpięty i leży gdzieś w komorze silnika).

Metoda ta została pokazana tu: >przykładowy sposób<

3. Kupno nowego mi się nie uśmiecha, ale w ostateczności będę musiał tak zrobić. Najpierw jednak spróbuję coś wykombinować.

 

Co myślicie o takich metodach zaślepienia tego egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaślepiony, komputer zresetowany, brak błędów i ... nic to nie pomogło :)

Teraz rozważam:

1. Sprawdzić czujniki pedałów (hamulca, sprzędła, gazu).

2. Sprawdzić zakodowanie i dawki wtryskiwaczy (może mechanicy coś zachachmęcili). Ma ktoś pomysł jak "zresetować" ustawienia dawek wtryskiwaczy (aby się same ustawiły)? Wiem, że jeden z mechaników upierał się, że wtryski mi walą i coś w kompie grzebał (potem u innego okazało się że to nie wtryski, a panewki -> remont wykonany!).

3. Sprawdzić jeszcze raz cały dolot.

 

Jeszcze raz objawy:

1. Auto jest zamulone - brak dynamiki w całym zakresie obrotów (od 2k czuć i słychać turbo, przyspieszenie jest lepsze, ale to nie jest to co było).

2. Bardzo duże spalanie podczas nawet niewielkiego wciśnięcia pedału gazu (po 800 km jazdy (w mieście i poza) średnie spalanie to 8,2 L/100km!!!). Podczas utrzymywania prędkości spalanie jest wzorowe (3-4.5 L/100KM).

3. Silnik jakby głośniej pracuje.

4. Brak jakiegokolwiek dymu i innych anomalii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik nie jest wyposażony w przepływomierz. Myślę, że jego funkcję może pełnić czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym - mam go sprawdzić?

Teraz przypomniało mi się, że jak kiedyś bawiłem się ELM327 to pokazywało mi, że temperatura powietrza dolotowego była stała i wynosiła (minus)-40 stC?! Czujnik tej temperatury jest wbudowany we wspomiany czujnik ciśnienia doładowania.

Gdzieś miałem fotę jak to działa - wrzucę zaraz.

 

Wolne obroty silnika na postoju:

wolne%20obroty.JPG

 

Silnik wyłączony:

wylaczony.jpg

Edytowane przez jezior85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!