Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE II ciężko odpala, wtryskiwacz czy cos innego...Pomocy


araskowalczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Megane II 1.9dci od niedawne (ok 2 miesiace). Po jakimś miesiącu zapaliła mi sie kontrolka Service i komunikat EINSPRITZUNG UBERPRUFEN. Po przejrzeniu kilku tematów doszedłem ze komunikat wyrzuca zepsuta świeca żarowa.... Tak wiec postanowiłem się do niej dobrać. W sobote chcac odkrecic swiece dla ułatwienia odkreciłem sobie przewód paliwowy z wtryskiwacza(i tutaj chyba zrobiłem błąd). Potem założyłem przewód paliwa spowrotem i odpaliłem i wszystko było dobrze...aż do wieczora. Wyjechałem samochodem i przejechałem około 12km i usłyszałem głośną pracę silnika. natychmiast zatrzymałem sie. Podczas dodawania gazu na biegu jałowym wydobywał sie charakterystyczny terkot jakby metal walił o metal i stuki były równomierne wraz z dodawaniem gazu...Zgasiłem samochod i postanowiłem go spowrotem odpalić. Musiał kilka razy zakrecic zeby odpalic i przy tym trzesło silnikiem na kazdą stronę. Zrobiłem z tym objawem jeszcze ok 30 kilometrów przy czym musze powiedziec ze na początku objawy głośnego klekotania zanikały a później byly juz cały czas i coraz głosniej a przed domem słychac były trzaski i piski z komory silnika. Zostawiłem tak samochod do niedzieli rana. Wówczas odpalił za pierwszym razem ale głośne klekotanie nadal było słyszalne, zgasiłem go i odpaliłem jeszcze ze dwa razy i później juz nie chciał odpalic. Po nacisnieciu Start kręci rozrusznikiem i tak jakby chciał juz załapac ale nie daje rady. Odkręcając delikatnie przewód paliwa przy wtryskiwaczu jest cisnienie wiec paliwo dochodzi do wtryskiwacza....(teraz tez wiem ze to raczej nie zbyt dobry pomysł na sprawdzenie, ale myslałem ze nic sie nie stanie w VW TDI tak sie robiło nie raz....). Dodam jeszcze ze zauwazyłem duże spalanie paliwa bo gdy wracałem do domu poprostu paliwo gineło w oczach przy lekkim przyspieszaniu pokazywało ponad 22l/100km.

Moje pytanie brzmi co to może być? Poradźcie cos..

 

Podsumowując objawy to:

-na zimnym silniku jakos zapala,

-na ciepłym ani rusz lub jak odpali to rzuca go w poczatkowej fazie rozruchu, jakby dostawał za mało paliwa,

-głośne klekotanie nasilające sie z dodawaniem gazu(dochodzi raczej z górnej czesci silnika),

-chyba odczuwalny spadek mocy(bałem sie go troche przeciagac to nie wiem dokładnie)

-odpalony gdy juz ciepły silnik przy dodaniu gazu do 2000obr/min obroty spadaja jakby sie przydusił i wracają do normy, a gdy doda sie gazu do ok 3000obr wtedy puszczajac gaz silnik gaśnie wogóle.

-stan oleju w normie, oraz spaliny tez chyba w normie delikatny czarny dym.

 

Pomóżcie...

 

Narazie auto wstawione do mechanika do wieczora ma zdiagnozowac ciekawe co on powie...

Edytowane przez araskowalczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę cię martwić kolego, ale mogła obrócić się panewka. Przy tym przebiegu jest to całkiem możliwe. Czy jakiś błąd wywala na komputerze?

Napisałeś "głośne klekotanie nasilające sie z dodawaniem gazu(dochodzi raczej z górnej czesci silnika)", być może to tylko coś z wtryskiwaczami, mogłeś go zanieczyścić, zapowietrzyć. Gdzie dokładnie odpięłeś te przewody paliwowe, przy przelewie wtrysku? A z drugiej strony piszesz, że autko jeździło normalnie jeszcze przez jakiś czas. Napisz co powiedział mechanik, jaka diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik nie miał dzisiaj zbyt dużo czasu na sprawdzanie ale na jego oko wtryski są ok i podejrzewa przeskoczenie paska rozrządu jutro ma rozebrac i sprawdzic. Nie podłaczał go jeszcze pod komputer najpierw ma sprawdzic rozrząd. Jakby to była panewka to auto by dosc normalnie chodziło tylko by klekotało od nie smarujacej sie panewki. No nic cokolwiek bedę jutro wiedział na wieczór wiec na bierząco bede informował tutaj. Jezeli byłoby tylko przeskoczenie rozrządu i jakby ustawic spowrtem dobrze o ile nie narobiło sie jakichs szkód w silniku to moze zadziała....

 

Gdzie dokładnie odpięłeś te przewody paliwowe, przy przelewie wtrysku?

Przewód odpiąłem ten co idzie od listwy do wtrysku...

Chyba odpiąłeś ?

No niech bedzie i tak. Staram sie pisać bezbłednie ale jestem w takim stresie przez ten samochod ze prosze o wybaczenie....

Edytowane przez araskowalczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gdyby pasek przeskoczył to silnik nie odpali, na wale korbowym i wałku rozrządu są czujniki, kiedy rozrząd się nie zgadza to silnik nie zapali komputer go blokuje, mimo że rozrusznik kręci. Wiem to na pewno bo u mnie przeskoczył o 2 oczka. Po wymianie 4 zaworów ustawieniu na nowo rozrządu silnik odpalił jak przed awarią. Osobiście obstawiał bym wtryski. Choć nigdy do końca nic nie wiadomo póki do Kładnie nie obejrzysz silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten komunikat moze oznaczac wiele rzeczy tak jak sie doczytałem.WŁasnie z tym komunikatem jeździłem około miesiaca i nic sie nie działo, tak wiec myslałem ze to przez tą swiecę. Musze tez powiedziec ze tego dnia co sie auto zepsuło komunikat dwa razy sie nie wyswietlił poczas odpalania co mnie zdziwiło.

 

Dodano: 24 lip 2012 - 22:57

Rozrzad nie przestawiony wtryski również w normie, prawdopodobnie panewki, korbowód lub wałek uszkodzony...bez wymiany silnika raczej sie nie obedzie. Teraz pytanie dotyczące doboru silnika czy silniki o kodach F9Q i F9K różnią sie tak bardzo zeby przy zakupie zwracac uwagę na to. Powiem ze mam wersje 120 KM z 2004 roku nie orientuje sie zbytnio w temacie renault. No i jesli macie ewentualne namiary na taki silnik byłbym wdzięczny.

Edytowane przez araskowalczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli szukasz silnika, który będzie miał realny przebieg to polecam Ci silnik 1.9 dCI 130KM F9Q870 ze Scenica III. Miałem taki jak Twój 1.9 dCi 120KM z 2003 roku, potrzebna była wymiana. Ja trafiłem na sprzedawany taki silnik od kolegi z forum. Data produkcji jaka na nim widnieje to maj 2011, przebieg miał 800 km! Był z rozbitego anglika z Irlandii. Cena jaką zapłaciłem za blok, głowicę wyniosła mniej więcej tyle co silniki z 2004-2005 roku, które raczej mają wiecej niż 80-100k km jak piszą sprzedający na alledrogo :D

 

Nie należy się obawiać, że jest to inna moc i model. Różni się od F9Q800 120 KM tylko inną łapą do której przykręca się pompę wtryskową i prawe poduszki silnika. U mnie mechanicy wyfrezowali w starej łapie dwie dziury, pasowały do nowego silnika i po kłopocie. Jeżeli znajdziesz kumatych mechaników zrobią Ci to bez problemu. Jeżeli chodzi o moc, to wsadzasz poprostu do nowego bloku i głowicy cały osprzęt ze starego silnika (wtryskiwacze, świece żarowe, czujniki wałków, ta sama turbina) i masz moc 120 KM.

 

Przy okazji przy Twoim przebiegu sugeruję wymienić dwumasę i sprzęgło, bo szkoda kiedyś znowu płacić za robociznę do tych czynności. Jakbyś potrzebował rad służę pomocą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kolega od silnika, witam. Jak autko się sprawuje na nowym silniku i dwumasie?

Co do przeszczepu silnika potwierdzam słowa przedmówcy, szukaj silnika F9Q 870, mała modyfikacja i się nada.

 

A mi potem allegrowicze żyć nie dawali, też taki chcieli.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zadowolony. Choć poza świadomością, że silnik jest nowy i znam jego stan od nowościm to chodzi tak jak wcześniejszy. Nowe sprzęgło lepiej bierze, reszta bez zmian :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przeszczepu silnika potwierdzam słowa przedmówcy, szukaj silnika F9Q 870, mała modyfikacja i się nada.

 

Jeśli mozecie wytłumaczyc dokładnie na czym polega ta modyfikacja i czy jest trudna zebym mógł naświetlic sytuacje mojemu mechanikowi. Mechanik kumaty to pewnie da rade.

No i jest prośba jesli gdzies zobaczycie w dobrej cenie taki silnik lub niechby byl nawet oryginalny jaki jest to dawajcie znać. Bo wiekszasc tych z allegro to nie byłbym pewien co do ich przeszlosci.

Przy okazji przy Twoim przebiegu sugeruję wymienić dwumasę i sprzęgło

No wiesz samo kupno silnika mnie przeraza bo bede musiał na to przeznaczyc dwie wypłaty a gdzie jeszcze sprzegło...napewno mechanik jak wyjmie silnik to sprawdzi stan zużycia ale na moje oko raczej jest w dobrym stanie...zobaczymy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!