Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przekręcona panewka scenic II 1,9


Rekomendowane odpowiedzi

Czy miał może ktoś do czynienia z tą usterką czyli przekrecona panewka w Scenic II 1,9.

Chodzi mi głównie o przypuszczalny koszt naprawy. Są też opinie że lepiej kupić nowy używany silnik, ale ktoś

na jakimś forum napisał, że koszt takiej naprawy to ok 1500 zł, czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, czy udało Ci się coś zrobić w temacie panewki ? Wszystko na to wskazuje że mam podobny przypadek, jeszcze nie dostałem informacji od mechanika ale objawy podobne. Znalazłem na sieci że szlifowanie wału kosztuje w granicach 200zł, nic więcej nie wiem.

Edytowane przez Marcinescu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc chlopaki. Ja juz to przerabiałem ,koszt napewno wyniesie powyzej 3 tys. jak chcecie miec to dobrze zrobione.Sama pompa olejowa to około 1tys.,a to podstawa zeby za chwile sie znów to niezrobiło ,a miec spokój znów na jakies 150-250 lub wiecej tysiecy.Nowe panewki,uszczelki,rozrząd,to znow okoł 1,5 tyś.zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na ukończeniu remontu. Kupiłem użuwany silnik i przekładam. Mój mechanik stwierdził że to najlepsze wyjście bo po szlifie wału często i tak obracają się panewki. Dodatkowo dałem sprzęgło z dwumasem do regenaracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - Napisałem do michal72 na priv, na forum faktycznie sporo jest napisane ale przeważnie objawy i mało konkretów o cenach, warsztatach itp...

Krzychu - rozrząd wymieniałem na wiosnę więc to sobie odpuszczę, pompe oleju pewnie wymienię pogadam jeszcze z mechanikiem bo gdzieś czytałem że wystarczy czyszczenie układu olejowego.

GrandPower - nowy silnik to też ruletka a dla mechanika mniej roboty może stąd ta propozycja, ja swój znam i zdecyduje się na naprawę.

W planach mam 1. szlif wału, 2. wymiana panewek, 3. uszczelki, 4.filtr oleju i przy okazji może też uszczelniacze, no i z pompą oleju pomyślę. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie. Poszukuję informacji o dobrym warsztacie z okolic Wa-wy gdzie gdzie porządnie zeszlifują mi wał, czy panewki to przy szlifie dobierają czy sam muszę kupić?

 

Dodano: 21 wrz 2012 - 13:14

Dzwonilem dziś do warsztatu gdzie regenerują wały i szlifowanie wału z mojego silnika, dorobienie panewek, korbowodu i azotowanie to koszt rzędu 600-700zł, przy czym jest to regeneracja tylko jednego uszkodzonego elementu na wale, pozostałe sa nie ruszane. Gościu jeszcze nie daje na to gwarancji bo producent nie przewidział w tym modelu szlifu na wale, nie ma nadmiarowych panewek trzeba dorabiać.

Więc nie wiem czy to się nie skończy wymianą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy bzdura, dzwoniłem do innego zakładu to facio powiedział że przeszlifować wał to on mi może, ale panewki to sam se muszę kupić bo jest z tym problem. Jeśli masz jakiś namiar na takie panewki to wrzuć proszę namiar.

Generalnie to jestem ciekawy czy są na forum ludzie którzy jeżdżą dłużej niż rok na szlifowanym wale z silnika 1,5 lub 1,9 dci bo jakoś straciłem zaufanie do tego remontu wału. Chciał bym tym sceniolem jeszcze trochę pośmigać i nie spartaczyć tej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się ku temu skłaniam, wydaje mi się to najlepsze rozwizanie.

Nowy wał, nowe panewki, wszystko pozostałe moje, znane i sprawdzone.

Jak do tej pory silnik chodził mi świetnie, cicho, małe spalanie i komletnie nie pobierał oleju.

Koszt akceptowalny, na allegro widzialem juz cos takiego

 

Zastanawiam się tylko czy mozna "zamontować" zatrzaski do nowych panewek, bo w sumie sytuacja może się powtórzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna obrócenia to problem braku właściwego smarowania. trzeba przy okazji dokładnie sprawdzić/wymienić pompę oleju i zawór obejściowy.

później wymiana oleju co 10-15 kkm MAX i nie powinno być już problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!