Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
ShadoWoW

Megane II phI Nie odpala, rozrusznik nie kręci

Recommended Posts

ShadoWoW    0

Nie da rady właczyć zapłonu (tak przynajmniej mi się wydaje) . Oczywiście jest na kartę i z przyciskiem START/STOP. Auto nie odpala

 

Jak zapłon niby jest nie włączony (karta nie włożona) to:

światła można normalnie włączyć (pozycja,mijania długie), awaryjne chodzą, jest oświetlenie wewnątrz, centralny zamek chodzi, klakson.

 

W momencie włożenia karty i wciśnięcia "start" bez naciskania sprzęgła załączają się dodatkowo takie obwody:

wycieraczki, elektryczne otwieranie okien.

 

cały czas jednak nie chodzą obwody: nadmuch powietrza do wewnątrz, kierunkowskazy, diagnostyka za pomocą złącza OBD nie jest mozliwa (tak jakby ECU nie zasilane).

 

I teraz moje pytanie: czy w związku z tym że załącza się obwód wycieraczek i elektrycznych szyb po włączeniu przycisku "start" oznacza to że zapłon się już włączył a poprostu jest jedynie usterka obwodu zasilania dmuchawy, kierunkowskazów i sterownika czy też zapłon wciaż jeszcze nie jest włączony. Pytam bo nie wiem czy się czepić konkretnych obwodów czy też poprostu sie zapłon ogólnie nie włącza.

 

 

Czytnik rozpoznaje kartę. Wyświetlacz podaje komendę: "włóż kartę", gdy wkładam komenda znika i pojawia sie "wciśnij sprzęgło i przycisk start". Po wciśnięciu sprzęgła i przycisku "start" coś tam pyknie w bsi, można sobie wycieraczkami pomajtać, szybę uchylić i tyle.

 

Tak na marginesie:

Rozrusznik się nie kręci, po wciśnięciu przycisku "start" jedynie co to wyskakuje poziom oleju ok i pikanie ciagłe słysze przez chwile.

 

 

Skopiowałem to z elektordy u mnie ten sam problem tyle ze dzien wczesniej chciałem odłaczyc aku i zrobiłem zwarcie + z masą kluczem do odkreciania aku. Co może być powodme? Kiedys tak juz miałem ale wtedy to jedna karta działała a druga nie. teraz na obu kartach nie działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merkaba    44

Nie prościej wyjąć rozrusznik i sprawdzić czy on jest sprawny?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ShadoWoW    0

rozrusznik jest ok, kiedys tez tak mi sie stało ale potem palił przez miesiac dobrze. Okazało sie bo wyciagnałem skrzynkę bezpieczników i jest bezpiecznik nr3 spalony, zobaczymy jutro czy pomogło;) od czego on wgl jest? Te z pod maski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arek1986    0

Koledzy ja mialem problem z moja megi. stała przez tydzień i nie moglem jej odpalic. Świecil się komunikat o usterce hamulców, migała kontrolka świec żarowych, wycieraczki szarpały, migały swiatła postojowe i wogóle jakieś dziwne rzeczy. Wczesniej potrafiła nawet tracić moc przy zjeżdzaniu z ronda. Wyciągałem rozusznik, bo myślalem ze to jest to. Po wielu godzinach zmagań udało się. Okazało się że w skrzynce bezpieczników, która znajduje się pod maska nad kołem po stronie kierowcy wypieła się czarna kostka w module, który jest bezspośrednio nad tymi dużymi bezpiecznikami. Żeby go wyjąc musiałem odkręcić przewód zasilajacy ten moduł i wymontować wczesniej akumulator, komputer i siodło akumulatora. Nie jest to zbyt skopmplikowane. Po zmontowaniu wszystkiego okazało się że autko zapala i wszystko wróciło do normy. Nawet zaczął z powrotem działąć tempomat, ogranicznik prędkości, ogrzewanie lusterek i tylnej szyby. A nie działały od prawie roku. Mam nadzieje że komuś się to przyda i zaoszczędzi kase na serwis:)) Taka pierdoła a tak psuje nerwy:((((

Share this post


Link to post
Share on other sites
krystian666    0

Witam mam megankę II 1,9 dci rok 2004 po włożeniu karty do czytnika zaświeca się grzanie świec puszcza blokada kierownicy ale nie kręci silnik bateria w karcie wymieniona ale nadal jej nie mogę odpalić czy może ktoś pomódz ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Share this post


Link to post
Share on other sites
damiar    48

Kolego, zacznij od sprawdzenia bezpieczników w komorze silnika. Bezpiecznik 25 A, pozycja nr 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
subratri    11

Witam, dopadło i mnie.

Auto stało cierpliwie przez kilka dni pod chmurką, wczoraj rano wsiadłem odpaliłem, przestawiłem auto i zostawiłem do wieczora.

Wieczorem zonk. po wciśnięciu guzika auto odstawia na czas kręcenia radio, wentylatory itd tyle, że nie kręci. Aku dobre, Clip nie pokazuje mic poza świecami ale te są przez całą zimę i nie było problemu. Clip pokazuje jeszcze jakieś dziwne błędy z pod kierownicy ale to chyba jakieś śmieci są.

Bezpieczniki przed chwilą sprawdziłem, wszystkie wyglądają na dobre.

Ma ktoś jakiś pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites
darekg23    0

Witam

Kiedyś czytałem, że jesli blokada kierownicy nie puści to nie pozwoli zakręcić rozrusznikie, chodzi o to że bolec nie zwolni kierownicy i to może być problemem. zaśniedziłe styki itp. Ja mam Scenic II i też walczę z takim problemem tyle tylko , że u mnie nie pokazuje żadnych błędów, zakpiłem cewkę rozrusznika, szczotkotrzymacz i jestem umówiony z mechanikiem na wymianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
subratri    11

No tak, ale ja nie mam blokady od zawsze, a auto zachowuje się tak, jak by chciało kręcić. W zasadzie myśli, że kręci. Wszystko jest odstawione, wentylatory radio i dopiero jak zwolnię pedał to wszystko wraca.

 

Dodano: 27 lut 2015 - 15:24

ok. u mnie już zdiagnozowane. Padł kolejny rozrusznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hipek_01    0

Dopiszę się tutaj, bo objawy w mojej Megane II są dość podobne.

Wygląda to tak - gdy wciskam Start świecą się kontrolki, spod silnika słychać "pstryk" i tyle. Brzmi to tak jak na tym filmie: link - "pstryk" słychać w tle, tuż po zaświeceniu się kontrolek.

Zaczęło się to od pojedynczych sytuacji - pierwsza próba odpalenia nie skutkowała, wciskam "Start", kontrolki gasną, jeszcze raz - i odpala. Z czasem "pstrykanie" trwało trochę dłużej. Wydawało mi się, że to może kwestia temperatury, bo gdy było cieplej, problemu nie było, pojawiał się w temperaturze w okolicy zera.

I tak sobie zwlekałem z tym, bo auto paliło. W końcu pojechałem na święta, auto postało trochę na zewnątrz (zwykle parkuję je w garażu, gdzie jest cieplej) i odpaliłem go po dwunastej-dwudziestej próbie. A teraz w ogóle się obraził.

Jedyne, co byłem w stanie sprawdzić, to napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku: 12,4 V.

Czy jesteście w stanie określić, co to może być?

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×