Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odłączenie zaworu EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Proszę mi powiedzieć czy odłączenie wtyczki od zaworu EGR jest równoznaczne z tym jakbym zaślepił zawór. Czy jest to szkodliwe dla silnika jesli tak będę jezdził bo przyznaję ze auto jest bardziej żwawe i lepiej wchodzi na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Proszę mi powiedzieć czy odłączenie wtyczki od zaworu EGR jest równoznaczne z tym jakbym zaślepił zawór.

absolutnie NIE. sama nazwa mówi "odłączenie" wtyczki.

EGR to część mechaniczna i elektroniczna, przy czym obydwie muszą pracować nawet przy zaślepionym EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wtyczka jest wyjeta od egra i nie świeci ci kontrolka swiec żarowych lub wtrysk to możesz jeżdzić

lecz spodziewaj sie że sztanga/tłoczek w zaworze egr może sie zatrzeć niewiadomo kiedy....nie ma konkretnej daty po ilu km i po jakim czasie

zawór nowy około 250 zł wzwyż

jak zawór sie popsuje to wtedy ci zaswieci na liczniku

lepiej zaślepić i pozostawić zawór pracujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 1,9 były stosowane różne zawory egr. W jednych wywala błąd w innych nie. Są takie sterowane podciśnieniem i są sterowane silnikiem krokowym.

Nie wiem czy dobrze kombinuję ale jak wypiołeś wtyczkę przy zamkniętym zaworze to teraz nie ma siły która by go otworzyła. Błędu nie wyświetla to masz problem z głowy. Chyba, że grzybek jest pełny nagaru i zawór jest niedomknięty to wtedy tylko fizyczne zaślepienie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 1,9 były stosowane różne zawory egr.

rozumiem, że masz na myśli silniki dCi. wiec inne są zawory w 1,9 120 KM i 130 KM.

tak jak pisze megane ang - lepiej zaślepić i pozostawić zawór pracujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz taki model, wypiąłeś(oczywiście na wyłączonym silniku przy zamkniętym zaworze) i nic się nie świeci to możesz spokojnie jeździć, tak zrobił waldek708 i sobie chwalił. U mnie tak się nie dało :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek. silników 1,9 dci 120 km jest kilka wersji i różnią się zastosowanym zaworem egr. Za to w 1,5 mamy święty spokój, jest stosowany jeden rodzaj zaworu ale za to trudniejszy do zaślepienia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa ma rację co do tych zaworów w 1,9 dCi, chociaż sterowanych podciśnieniowo EGRów w 1,9 dCi chyba nie było.

U autora tematu wystarczy odłączyć wtyczkę i zapomnieć o sprawie, tylko przed tym dobrze by było zawór wyczyścić, żeby nie było w nim "przewiewów" spalin. Błąd będzie, ale tylko po podłączeniu komputera.

Ja tak samo miałem zrobione w Megane I 1,9 dCi 102KM i nigdy nie było problemów, dolot po ponad 20tys km był czysty. Teraz zawór tam znów jest podpięty i działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!