FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: słabo grzeje ? - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
słabo grzeje ?

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   robaczek_p 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 10
  • Skąd:mielec
  • Auto:Scenic
  • Silnik:2.0 8V
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 25 wrzesień 2012 - 10:50

Witam mam problem z ogrzewaniem w scenicu słabo grzeje przy obecnych temperaturach sprawdzałem zasilanie i powrót z nagrzewnicy w komorze silnika i sa gorące oba a grzanie cienkie czego może być wina czy nagrzewnica padła?
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   pasek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-grudzień 11
  • Skąd:Kęsowo
  • Auto:Peugeot 406
  • Silnik:1.8 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km):180 000

Napisano 25 wrzesień 2012 - 11:31

Przepłucz nagrzewnice podpinając wąż ogrodowy w jeden wąż a drugi luzem na ziemie trzymaj wąż tak długo aż poleci czysta woda potem podłącz ją do układu i odpowietrz układ uzupełnij płyn. Jeśli nie będzie poprawy to sprawdź termostat i czujnik temp cieczy
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   marekwodniak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-lipiec 11
  • Skąd:Brzeszcze
  • Auto:Renault Thalia
  • Silnik:1500 DCI
  • Przebieg (tys.km):120000

Napisano 25 wrzesień 2012 - 12:50

Ja tak robilem ale w poprzednim aucie .Ale płukałem w odwrotną strone jak krąży płyn i cały bród wypłynoł.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   robaczek_p 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 10
  • Skąd:mielec
  • Auto:Scenic
  • Silnik:2.0 8V
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 25 wrzesień 2012 - 13:02

termostat wymieniony czyjnik racej oki
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   gimak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-luty 08
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
  • Auto:megane I ph II 99r.
  • Silnik:K4J 1.4 16V lpg (Dream XXI N)
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 25 wrzesień 2012 - 14:46

Wyświetl postUżytkownik robaczek_p dnia 25 wrzesień 2012 - 10:50 napisał

sprawdzałem zasilanie i powrót z nagrzewnicy w komorze silnika i sa gorące oba a grzanie cienkie czego może być wina czy nagrzewnica padła?
Według mnie jak zasilanie i powtót są gorące, to nagrzewnica jest w porządku, a coś jest ze sterowaniem powietrza na nagrzewnicą i jej pomijaniem (więcej powietrza ją omija i dlatego jest taki efekt).
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   robaczek_p 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 10
  • Skąd:mielec
  • Auto:Scenic
  • Silnik:2.0 8V
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 25 wrzesień 2012 - 16:41

Dobra jak sie do tego powietrza dostac i to sprawdzic
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   pasek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-grudzień 11
  • Skąd:Kęsowo
  • Auto:Peugeot 406
  • Silnik:1.8 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km):180 000

Napisano 25 wrzesień 2012 - 16:48

1. http://megane.com.pl...__1#entry253233
2. http://megane.com.pl...h&fromMainBar=1
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   demotta 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 31-lipiec 12
  • Skąd:bielsko biała
  • Auto:megane 99'
  • Silnik:1.4
  • Przebieg (tys.km):220000

Napisano 12 październik 2012 - 22:19

JA dzisiaj przerabiałem ten temat ze swoją Renią i okazało się, że pomimo gorących "na rękę" przewodów przy nagrzewnicy to wiało letnie powietrze. Otóż sprawcą zamieszania był uszkodzony termostat, który cały czas przepuszczał płyn do chłodnicy i silnik nie chciał się nagrzewać do odpowiedniej temperatury, a to przy okazji powodowało letnią temperaturę przy ogrzewaniu na maxa.
Tak więc po wymianie termostatu autko grzeje jak ta lala a przy okazji silnik o wiele lepiej pracuje.
Koszt termostatu to ok 40zł i wymiana 40. Skasowali mnie w sumie 80 zeta u mechanika i 30 minut czekałem. Moim zdaniem opłacało się.
Może to komuś pomoże.

Użytkownik demotta edytował ten post 12 październik 2012 - 22:23

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   robaczek_p 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 10
  • Skąd:mielec
  • Auto:Scenic
  • Silnik:2.0 8V
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 13 październik 2012 - 08:34

sprawdzałem termostat jest oki zobacze jeszcze te klapki
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   siemalysy 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-grudzień 13
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I phII
  • Silnik:1.4 16V
  • Przebieg (tys.km):117565

Napisano 22 styczeń 2014 - 18:43

Siema.

Robaczek_p udało się Tobie rozwiązać ten problem. Ja w swoim aucie mam dokładnie to samo. Z powodu małej ilości wolnego czasu chciałbym zlokalizować problem jak najszybciej. W takim razie prosiłbym o odpowiedź :)
Pozdrawiam
Michał
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   robaczek_p 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 10
  • Skąd:mielec
  • Auto:Scenic
  • Silnik:2.0 8V
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 22 styczeń 2014 - 19:16

Cześć a wiec tak wyciągnołem nagrzewnice w scenicu jest to nadzwyczaj proste, ale niestety odgięcie blaszek i zobaczyć jak to w środku wygląda nie dałem rady wiec wsadziłem nagrzewnice do wanny odkręciłem słuchawkę od węża z prysznica i puściłem wodę pod ciśnieniem w nagrzewnice zimną potem ciepła i troszkę z niej wyleciało !
Jak podałem gorącą wode z kranu na nagrzewnice od razu się rozgrzała cała!
Potem montaż i jest oki a klapki po wyciągnięciu nagrzewnicy już widać czy się domyka
Pozdrawiam i powodzenia bo coraz chłodniej

Użytkownik P_r_z_e_m_o edytował ten post 22 styczeń 2014 - 22:38

0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   siemalysy 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 17-grudzień 13
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I phII
  • Silnik:1.4 16V
  • Przebieg (tys.km):117565

Napisano 22 styczeń 2014 - 22:14

Dzięki za szybką odpowiedź. Muszę coś zrobić bo w aucie jest nie za ciepło, a codziennie jeżdżę ponad 100 km.
Pozdrawiam
Michał
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Don_Pedro_123 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-styczeń 09
  • Skąd:Solec Kujawski
  • Auto:Renault Megane Coupe I phI
  • Silnik:2.0 F3R 750
  • Przebieg (tys.km):218

Napisano 24 styczeń 2014 - 14:49

Podepnę się, aby nie dublować :)
Ladies and Gentlemen - I have problem :/
Przeszukałem tematy, lecz nic mi nie pasuje...
Mam problem z ogrzewaniem, a dokładnie z jego intensywnością. Silnik pracuje normalnie, nie przegrzewa się ani nie mrozi, a z ogrzewaniem kiepścizna. Wymieniłem nagrzewnicę, termostat i płyn, układ jest już kilkukrotnie odpowietrzany - i nic! Strzałka na zegarze zatrzymuje się na trzeciej kresce od dołu (czyli nie jest poziomo, lecz o jedną niżej), przewody są gorące (ale można je utrzymać ręką), a ogrzewanie aby-aby letnie. Kabina po pewnym czasie się nagrzewa, lecz "szału nie ma". Tak samo było przy cieplejszej pogodzie, więc to raczej nie kwestia obecnych mrozów. Pompa wody raczej ok, bo silnik się nie przegrzewa. Węże do nagrzewnicy są drożne, bo przy jej wymianie były wyjęte i sprawdzane. W poprzednich samochodach, również zagazowanych (w tym jeden Scenic 1.6 8v) nigdy nie miałem takich problemów.
Może macie jakieś pomysły, bo moi mechanicy już rozkładają ręce?
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   gimak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-luty 08
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
  • Auto:megane I ph II 99r.
  • Silnik:K4J 1.4 16V lpg (Dream XXI N)
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 24 styczeń 2014 - 17:10

Wg mnie są dwie możliwości:
1. Może być coś nie tak ze sterowaniem przepływami powietrza przez nagrzewnicę i z jej pomijaniem (część powietrza omija nagrzewnicę).
2. Rozpływ (rozdział) płynu chłodnica / nagrzewnica jest niewłaściwy, więcej płynu, a zatem i ciepła wędruje do chłodnicy i automatycznie mniej trafia do nagrzewnicy. Przyczyna - zwiększone opory przepływu przez nagrzewnicę i płynowi łatwiej kierować sie do chłodnicy. Można te rozpływy doraźnie (i dla sprawdzenia słuszności diagnozy) skorygować przez odpowiednie ściśnięcie przewodu do chłodnicy.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Don_Pedro_123 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-styczeń 09
  • Skąd:Solec Kujawski
  • Auto:Renault Megane Coupe I phI
  • Silnik:2.0 F3R 750
  • Przebieg (tys.km):218

Napisano 24 styczeń 2014 - 17:14

Dziękuję za sugestie, ale:
ad. 1. Sterowanie rozdziałem powietrza ciepłe/zimne działa w pełnym zakresie linki.
ad. 2. Nagrzewnica jest wymieniona na nową, węże drożne - więc nie bardzo miałoby co stawiać opór płynowi.
0

Udostępnij ten temat:


  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka