Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przepłucz nagrzewnice podpinając wąż ogrodowy w jeden wąż a drugi luzem na ziemie trzymaj wąż tak długo aż poleci czysta woda potem podłącz ją do układu i odpowietrz układ uzupełnij płyn. Jeśli nie będzie poprawy to sprawdź termostat i czujnik temp cieczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem zasilanie i powrót z nagrzewnicy w komorze silnika i sa gorące oba a grzanie cienkie czego może być wina czy nagrzewnica padła?

Według mnie jak zasilanie i powtót są gorące, to nagrzewnica jest w porządku, a coś jest ze sterowaniem powietrza na nagrzewnicą i jej pomijaniem (więcej powietrza ją omija i dlatego jest taki efekt).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

JA dzisiaj przerabiałem ten temat ze swoją Renią i okazało się, że pomimo gorących "na rękę" przewodów przy nagrzewnicy to wiało letnie powietrze. Otóż sprawcą zamieszania był uszkodzony termostat, który cały czas przepuszczał płyn do chłodnicy i silnik nie chciał się nagrzewać do odpowiedniej temperatury, a to przy okazji powodowało letnią temperaturę przy ogrzewaniu na maxa.

Tak więc po wymianie termostatu autko grzeje jak ta lala a przy okazji silnik o wiele lepiej pracuje.

Koszt termostatu to ok 40zł i wymiana 40. Skasowali mnie w sumie 80 zeta u mechanika i 30 minut czekałem. Moim zdaniem opłacało się.

Może to komuś pomoże.

Edytowane przez demotta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siema.

 

Robaczek_p udało się Tobie rozwiązać ten problem. Ja w swoim aucie mam dokładnie to samo. Z powodu małej ilości wolnego czasu chciałbym zlokalizować problem jak najszybciej. W takim razie prosiłbym o odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć a wiec tak wyciągnołem nagrzewnice w scenicu jest to nadzwyczaj proste, ale niestety odgięcie blaszek i zobaczyć jak to w środku wygląda nie dałem rady wiec wsadziłem nagrzewnice do wanny odkręciłem słuchawkę od węża z prysznica i puściłem wodę pod ciśnieniem w nagrzewnice zimną potem ciepła i troszkę z niej wyleciało !

Jak podałem gorącą wode z kranu na nagrzewnice od razu się rozgrzała cała!

Potem montaż i jest oki a klapki po wyciągnięciu nagrzewnicy już widać czy się domyka

Pozdrawiam i powodzenia bo coraz chłodniej

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się, aby nie dublować :)

Ladies and Gentlemen - I have problem :/

Przeszukałem tematy, lecz nic mi nie pasuje...

Mam problem z ogrzewaniem, a dokładnie z jego intensywnością. Silnik pracuje normalnie, nie przegrzewa się ani nie mrozi, a z ogrzewaniem kiepścizna. Wymieniłem nagrzewnicę, termostat i płyn, układ jest już kilkukrotnie odpowietrzany - i nic! Strzałka na zegarze zatrzymuje się na trzeciej kresce od dołu (czyli nie jest poziomo, lecz o jedną niżej), przewody są gorące (ale można je utrzymać ręką), a ogrzewanie aby-aby letnie. Kabina po pewnym czasie się nagrzewa, lecz "szału nie ma". Tak samo było przy cieplejszej pogodzie, więc to raczej nie kwestia obecnych mrozów. Pompa wody raczej ok, bo silnik się nie przegrzewa. Węże do nagrzewnicy są drożne, bo przy jej wymianie były wyjęte i sprawdzane. W poprzednich samochodach, również zagazowanych (w tym jeden Scenic 1.6 8v) nigdy nie miałem takich problemów.

Może macie jakieś pomysły, bo moi mechanicy już rozkładają ręce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie są dwie możliwości:

1. Może być coś nie tak ze sterowaniem przepływami powietrza przez nagrzewnicę i z jej pomijaniem (część powietrza omija nagrzewnicę).

2. Rozpływ (rozdział) płynu chłodnica / nagrzewnica jest niewłaściwy, więcej płynu, a zatem i ciepła wędruje do chłodnicy i automatycznie mniej trafia do nagrzewnicy. Przyczyna - zwiększone opory przepływu przez nagrzewnicę i płynowi łatwiej kierować sie do chłodnicy. Można te rozpływy doraźnie (i dla sprawdzenia słuszności diagnozy) skorygować przez odpowiednie ściśnięcie przewodu do chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie, ale:

ad. 1. Sterowanie rozdziałem powietrza ciepłe/zimne działa w pełnym zakresie linki.

ad. 2. Nagrzewnica jest wymieniona na nową, węże drożne - więc nie bardzo miałoby co stawiać opór płynowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!