Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Test kombi, w tym Megane III


surfmegane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grupowiczów!

 

W ostatnim Motorze 39/2012 (tu link do okładki)

http://motoryzacja.interia.pl/Motor/news/motor-zastrzyk-mocy-silnika-z-pudelka,1845463,6404

przedstawiono porównanie: Chevrolet Cruze Kombi, Hyundai i30 Wagon, Renault Megane Grandtour, Skoda Octavia Combi.

W ocenie Megane zajęło ostatnie miejsce. Dziwne to, bo Meganka ma najnowocześniejszy silnik i niezłe wyposażenie.

Jakie są Wasze odczucia?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JUż przyzwyczaiłem się do negatywnych testów Meganki III.

Jakiś czas temu w "Auto świecie" został skrytykowany zbyt jasny wyświetlacz. Widocznie redaktorzyna nie zadał sobie nawet trudu przestudiowania instrukcji bądź dostępnych klawiszy,pokręteł,gdyż jasnością można dowolnie manipulować ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy promuje i lobbuje swoje produkty, wytwory myśli technicznej. Jako, że w Polsce prym wiodą wydawcy z niemieckim kapitałem, dlatego też możemy zapomnieć o rzetelnych testach samochodów w popularnych tygodnikach i miesięcznikach. "Motor" - wydawnictwo Bauer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co napisali w artykule ale akurat miałem okazję jeździć dzisiaj focusem rocznik 2010 w dieslu. Powiem tyle, że jestem strasznie rozczarowany. Wszyscy się tym zachwycają, a tymczasem wnętrze totalnie plastikowe bez jakiegokolwiek polotu. Silnik diesla w mojej MI pracował ciszej (foka ma 75tys. km). Jak później wsiadłęm do MIII to jakbym się znalazł w innym świecie, jakbym siedział w aucie o 2 klasy wyższym. Czasami jeżdżę też Octavią i powiem szczerze jedyne co mi w niej odpowiada to silnik (1,8T 160 KM). To tyle jeśli chodzi o auta które zazwyczaj wygrywają w testach. Jak tak sobie chłodnym okiem popatrzę na niektóre autka którymi miewam okazję jeździć to coraz bardzie mi się moje MIII podoba :D A tak na marginesie pod tymi wszystkimi artykułami powinien być dopisek "Artykuł sponsorowany" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to artykuł sponsorowany w którym wygrywa zawsze VAG, przed M3 jeździłem Mondeo mk3 kombi które jest niemałym autem. Po przesiadce nie czuje tej ciasnoty o której piszą , z tyłu wiadomo jest mniej miejsca ale bez przesady...

Edytowane przez Tytan555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nieświadomie popełniłem taki włąśnie test. Chyba muszę zastanowić się nad zmianą pracy, może zahaczę się w jakimś wydawnictwie? :D Tylko czy będę w stanie przestawić się na gloryfikację niemieckiej technologii :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę coś powiedzieć....posiadałem i30 cw (uległo złomowaniu)-cena podobna do megane, przy niższym wyposażeniu, silnik 16 122km, sprawiający wrażenie 1,4 100KM, nieprecyzyjny układ kierowniczy, wrażenie z jazdy i wykończenia połączenie golfa z corollą...całkiem nieźle, ale zmiana na megane pozwoliła inaczej spojrzeć na te auta,komfort niesamowity na korzyść renaulta. Co przemawia na korzyść i30 - bardzo dużo miejsca dla kierowcy, pasażerów, a z tyłu można prawie nogi przed siebie wyciągnąć - to kosztem bagażnika. Gdybym miał wybierać wciąż renault, chevroletem nie jeździłem, skoda prowadziła mi się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pisałem, ale możliwe że nie na tym forum. Pod koniec 2006 r. mój senior nabył Focusa II 1.6 16V GoldX, niecały miesiąc później ja wszedłem w posiadanie Scenica IIphII 1.6 16V Expression. Oba samochody nowe, rok produkcji 2006. Jako że róźnią się znacząco (hatchback kontra minivan) nie będę rozpisywał się o różnicach rozmiaru itp. Mogę skupić się na wyposażeniu wpływającym na komfort, materiałach itp.

1. Opis wyposażenia:

-Focus GoldX to wersja w skład której wchodzą:

*automatyczna dwustrefowa klimatyzacja z klimatyzowanym schowkiem;

*wspomaganie kierownicy (hydrauliczne);

*fabryczne radio z CD i sterowaniem pod kierownicą;

*elektrycznie sterowane szyby przednie (lewa impulsowo ale tylko do otwierania) oraz tak samo ustawiane oraz podgrzewane lusterka;

*centralny zamek;

*podgrzewana przednia szyba;

*fotel kierowcy z regulacją wysokości;

*ABS;

*Dojazdowe koło zapasowe.

-Scenic II ph II Expression wyposażona jest następujuąco:

*automatyczna jednostrefowa klimatyzacja z klimatyzowanym schowkiem;

*wspomaganie kierownicy (elektryczne);

*fabryczne radio z CD i sterowaniem pod kierownicą;

*elektrycznie sterowane wszystkie szyby (impulsowo), elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka;

*centralny zamek z funkcją domykania szyb;

*fotel kierowcy z reulacją wysokości;

*ABS;

*Pełnowymiarowe koło zapasowe;

*czujnik deszczu oraz czujnik zmierzchu;

*halogeny;

*elektryczny ręczny;

*środkowy przesuwany podłokietnik ze schowkiem;

*schowki, schoweczk itp.

2. Silniki

 

Focus

1.6 16V 100KM

Scenic

1.6 16V 112 KM (zależy od opisu, spotkałem się z wartościami od 110 do 115 Km więc umówmy się na środkową :D )

3. Materiały i ergonomia wnętrza.

Focus ma strasznie twardą w dotyku i z nieprzyjemnego tworzywa deskę rozdzielczą (mi osobiście bardzo przypominała i przypomina tę z którą zetknąłem się w Loganie z 2006 r.).

Rozmieszczenie poszczególnych elementów sterowania-jak dla mnie trochę od czapy:

*Panel klimatyzacji jest bardzo nisko zasłaniany przez dźwignię zmiany biegów;

*Włączniki ogrzewania szyb pod panelem klimatyzacji.

*Sterowanie radiem po lewej stronie kierownicy po skosie w dół co w przypadku moich długich kończyn powoduje kolizję z nim lewego kolana. (nie będę porównywał tego do Scenika bo tam się inaczej siedzi, ale miałem okazję pojeździć Megane II i tam niegdy nie zahaczyłem nogą o satelitę radia).

*Dosyć wygodne fotele (twarde) z nieco siermiężną tapicerką, ale po prawie 6 latach użytkowania nie widac na nich śladu zmęczenia. Zagłówki tylko z regulacją wysokości. Regulacja pochylenia oparcia pokrętłem od strony drzwi co w przypadku maksymalnego odsunięcia fotela (tak jak dla mnie) daje efekt wpychania ręki w wąską szczelinę między osłonę słupka i bok fotela;

*Wspomniana twarda i nieprzyjemna w dotyku deska rozdzielcza oraz boczki drzwi, podłokietniki na drzwiach są twarde;

*Twarda plastikowa kierownica jak dla mnie bardzo nieprzyjemna w dotyku (moje prywatne zdanie);

*Tunel środkowy z miejscem na dwa kubki obok dźwigni zmiany biegów (ale boję się tam cokolwiek wstawiać), dwa małe zagłębienia na drobiazgi (telefon, klucze sa tam bezpieczne), brak podłokietnika;

*Dźwignia zmiany biegów krótka o pewnych skokach, ale przejście z 2. na 3. bieg jest jakieś ciężkie, mam wrażenie że coś zahacza;

*Brak regulacji podświetlenia zestawu wskaźników.

 

Scenic ma lepsze materiały użyte do wykończenia wnętrza. Wierzch deski rozdzielczej jest miękki i przyjemny w dotyku. Elementy sterowania też nie są rozłożone idealnie ale wygląda to tak:

*panel sterowania klimatyzacją oraz włącznik ogrzewania tylnej szyby wysoko na środku nad radiem;

*Sterowanie radiem nie koliduje z kolanem;

*Dźwignie regulacji fotela łatwodostępne przy każdym ustawieniu, zagłówki "rozchylane", materiał chyba delikatniejszy niż w Focusie ale też wytrzymały, na prawym fotelu sam załatwiłem jedno zaciągnięcie suwakiem na tylnej kieszeni spodni;

*Boczki drzwi dobrze wyprofilowane i wygodne, miękko obłożone. Trochę zbyt przesunięty w tył panel sterowania szybami;

*Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obszyte skórą i przyjemne w dotyku;

*Podłokietnik środkowy z regulacją we właściciwym miejscu, dwa uchwyty na kubki na jego przodzie, też nie wstawiam tam nic;

*Dźwignia zmiany biegów krótka z pewnymi skokami. Chodzi twardo ale wygodnie;

*Regulacja podświetlenia wskaźników jest ale w ciężko dostępnym miejscu, trzeba się nauczyć gdzie jest, często trafiam zamiast w nią w pokrętło regulacji wysokości swiateł;

 

4. Prowadzenie.

Focus prowadzi się bardzo dobrze, ma sztywne zawieszenie, jest jednoznaczny w prowadzeniu. Jednak na dłuższą metę mnie męczy. Silnik dynamiczny, ale dosyć głośny. Dźwięk na dłuższą metę dla mnie męczący. Układ kierowniczy pewny, jednak odoszę wrażenie ze pracuje ciężko. Zawieszenie jednak jest dosyć drogie w naprawach i w tym egzemplarzu wymagało sporej naprawy przy przebiegu 40000 km. (muszę sprawdzić faktury i jutro mogę opisać co to było).

 

Scenic prowadzi się również dobrze ale zawieszenie ma bardziej komfortowe. Mimo tego jest jednoznaczny w prowadzeniu nawet przy bardzo dużych prędkościach. Silnik też nie jest najcichszy ale brzmi jakoś milej. Ale może jest tak dlatego że jestem do niego przwyczajony. Układ kierowniczy pracujący lekko ale pewnie. Z elementów zawieszenia trzeba było wymienić jedynie łącznik z przodu z prawej strony przy przebiegu 80000 km.

 

5. Podsumowanie.

Cena samochodów w chwili zakupu:

Focus 60800 zł.

Scenic 68000 zł.

Różnica w cenie nie była mała, jednak pod względem wyposażenia i jakości materiałów Scenic wygrywa. Focus jest bo jest. Jak dla mnie strasznie bezpłciowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!