Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak się odpowietrza układ chłodzenia w Scenicu I?

Układ mi się rozszczelnił, dolałem płynu ale mam wrażenie, że coś jest nie tak: po włączeniu i nagrzaniu samochodu

wiatrak się włączył ale woda w zbiorniczku pozostaje letnia.

A ten na obudowie termostatu to gdzie on jest? Gdzie jest termostat?

Czy jest gdzieś jakaś śrubka do odpowietrzania?

Z góry dzięki.

 

P.S. Może dodam że przyklejona instrukcja mi niestety nie pomogła. Nie mogę znaleźć wkręta odpowietrzającego i nie wiem gdzie jest rura ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest gdzieś jakaś śrubka do odpowietrzania?

Nie wiem jak jest w Sceniku,ale u mnie jest tam gdzie strzałka czerwona na zdjęciu i stojąc przed samochodem na chłodnicy z lewej strony u góry-wykręcany

post-47116-0-21426200-1351348863_thumb.jpg

 

Ja miałem niedogrzany silnik i wymieniłem teraz na zimę pierwszy lepszy za 25 zł. Powinien być 50mm a mój miał 48mm,bez różnicy bo uszczelniłem silikonem.Temperatura termostatu 92 stopnie z otworkiem przeleowym. Teraz wskazówka jest idealnie na 3 kresce,przedtem oscylowała w okolicach zielonej kreski.Teraz dochodzi do niebieskiej,zasysa zimny płyn do układu i opada na 3 kreskę.Dzieje się tak dwa razy dopóki płyn w chłodnicy nie podgrzeje się na tyle by nie wpływać na termostat.Czerwona linia to moment załączenia wentylatora.

post-47116-0-76927900-1351349419_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, poprawiłem swój profil. Mój scenic to phI. Mimo to dzięki.

Gdzięs przeczytałem że w tych modelach 16v może nie być odpowietrzania. Że niby samo ma się ...

Właśnie wróciłem z przejażdżki. Mam wrażenie, że Wszystkie przewody gorące poza jednym - na dole zbiornika do którego się wlewa woda.

Płyn w zbiorniku nadal chłodny pomimo włączenia się wentylatora. Chyba coś nie tak...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeśli odpowietrzam układ chłodzenia to daję na full ogrzewanie po to by wiedzieć czy nagrzewnica działa i nie słychać "kamyczków" lub "bulgotu", a na innym forach wręcz naciskają żeby tak odpowietrzać (z resztą tu też czytałem o tym żeby dać ogrzewanie na full)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:( we współczesnych autach jest tzw. mieszalnikowi układ ogrzewania kabiny.

Działa on w ten sposób, że w układzie nawiewu jest mieszalnik z klapką, która kieruje powietrze bezpośrednio do kabiny lub poprzez nagrzewnicę.

Na nagrzewnicy nie ma żadnego zaworu odcinającego przepływ cieczy chłodzącej silnik.

Przepływ cieczy nie jest niczym dławiony, a ciecz przepływa przez nagrzewnicę stale i cały czas przy pracującym silniku.

Ustawianie ogrzewania w pozycji maksymalnej nie ma najmniejszego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowietrzałem... bo nie wiem jak...

 

Może więcej szczegółów. Odłączył się przewód od parownika gazowego. Wylał się płyn. Podłączyłem przewód. Dolałem płynu - ok 1,5 litra - wydaje mi się że mało.

Dalej tak jak pisałem. Wiatrak się włącza a w zbiorniku płyn ledwo ciepły. Nagrzewnicę miałem na ful odkręconą (chociaż tak jak widzę to nie miało znaczenia). Powietrze leci lekko ciepłe - nie gorące. nie słychać żadnych bulgotów.

Ale jeszcze raz - nie odpowietrzałem bo właśnie nie wiem jak. Poprostu dolałem płynu i tyle - trochę mnie zastanawia że po dolaniu prawie w ogóle go nie ubyło w zbiorniku.

Edytowane przez logolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowietrzałem bo właśnie nie wiem jak.

:( prawdę Ci powie

Szukana fraza jak odpowietrzyć zwróciła następującą liczbę wyników: 30 Wyniki wyszukiwania

Czytaj, masz tam wszystko co powinieneś wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? Nie należę do osób które piszą posta zanim użyją wyszukiwarki.

Jednak na forum o odpowietrzaniu i informacje są sprzeczne.

1. Śrubka odpowietrzająca w chłodnica - raz jest raz nie ma. U mnie chyba nie ma.

2. Śruba przy termostacie - której nie warto okręcać bo podobno się już z reguły nie zakręci z powrotem.

3. Nigdzie nie jest napisane gdzie ta śrubka jest - ja po prostu nie wiem gdzie jest termostat - przejrzałem przewody którymi płynie woda i nic takiego nie zauważyłem - żadnej śrubki.

4. Są też opinie że w ogóle się nie odpowietrza bo powinno to się zrobić samo.

Czyli Przemo - myślę, że jak ktoś wie jak odpowietrzać to te 30 wyników faktycznie mu pomoże, jednak jeśli ktoś nie wie to odpowiedzi mogą robią tylko totalne zamieszanie.

I dlatego pytam...

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak się włącza a w zbiorniku płyn ledwo ciepły.

A gdzie jest powiedziane, że płyn w zbiorniku wyrównawczym ma być gorący. Ja przynajmniej nigdzie się z takim stwierdzeniem nie spotkałem. Owszem temperatura płynu w zbiorniku wzrasta jak w czasie szybkich zmian obrotów silnika i to w dużym zakresie, następuje chwilowy przepływ gorącego płynu górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego.

Czy są oprócz w/w jakieś są inne symptomy np. słabe ogrzewanie kabiny, niedogrzany reduktor, chłodny dolny przewód z chłodnicy?

Jak włączony jest reduktor do obiegu i jaka jest jego temperatura. Bo jak jest wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, to może trzeba sprawdzić czy on jest odpowietrzony, bo zapowietrzony może blokować nagrzewnicę i wtedy będzie słabe ogrzewanie kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reduktor jest równolegle. jest gorący.

A to nie jest tak że gorący powinien przepływać cały czas przez zbiorniczek? Nie wiem, nie znam się i dlatego pytam.

Kilka razy odkręcałem zbiorniczek i płyn w nim był bardzo gorący... Wydawało mi się, że jeżeli płyn jest gorący w układzie (włącza si ę wiatrak)

to jak jest wszystko ok. to powinien być również gorący płyn w zbiorniczku... ale może to jest bardziej skomplikowane i się mylę.

 

Jeśli chodzi o falowanie temp. to co zauważyłem, że po pewnym czasie temp wzrasta (ponad połowę) i po chwili wskazówka spada (do poziomu mniej więcej)

i tak się już utrzymuje.

 

Czyli co, może jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o falowanie temp. to co zauważyłem, że po pewnym czasie temp wzrasta (ponad połowę) i po chwili wskazówka spada (do poziomu mniej więcej) i tak się już utrzymuje.

I tak jest dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!