FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana paska rozrządu K7M 8V - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
Wymiana paska rozrządu K7M 8V

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   __Robert__ 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-grudzień 06
  • Skąd:Szczecin
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 11 styczeń 2007 - 21:49

Panowie mam pytanko ,czy ktoś z Was wymianiał pasek rozrządu? Chcę na dniach wymienic owy pasek i chce to zrobić sam, z tego co czytam książke to jest to bardzo proste tylko mam watpliwości co do napięcia tego paska, w książce jest napisane, że potrzebny jest specjalny przyrząd do sprawdzenia naciągu paska, panowie czy ten naciąg można zrobić na własne wyczucie i czy koniecznie muszę wymienić rolke napinacza? Jasli ktos może mi pomóc w tej kwestii to bardzo nprosze o wszelkie3 rady, porady itp. Dzieki
Renault Megane Scenic '98 1,6 8V K7M 702 Klima.

Na sprzedaż jest mój Scenic

Pozdrawiam
Robert
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

Ostatnie artykuły


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 11 styczeń 2007 - 23:07

Jeżeli nie jestes mechanikiem i nigdy tego nie robiłes to nie ryzykuj. Wymiana paska rozrządu to skąplikowana operacja. Wymagane jest prawidłowe ustawienie wału korbowego i kół zębatych zgodnie ze znakami. To nie jest tak, że zdejmujesz jeden pasek i zakładasz drugi. To nie łancuch do roweru. Najmniejsza pomyłka grozi uszkodzeniem głowicy, a to juz potem koszt kilkunastu set złotych. Wymiana u mechanika kosztuje nie wiecej niz 150 zł wiec czy warto ryzykować? Rolkę napinacza powinno sie wymieniac przy kazdej wymianie paska. Przy co drugiej wymianie nalezy pomysleć równiez o pompie płynu chłodzącego. Na ten temat sporo jest informacji na forum. Poczytaj troche.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 12 styczeń 2007 - 09:24

__Robert__ napisał:

i czy koniecznie muszę wymienić rolke napinacza?

Nie tylko tą rolkę i to koniecznie :!: ale też i pompę cieczy, którą się zazwyczaj zmienia co drugą wymianę :!: a która zarazem jest drugim "napinaczem".
Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 styczeń 2007 - 13:03

Prezes napisał:

__Robert__ napisał:

i czy koniecznie muszę wymienić rolke napinacza?

Nie tylko tą rolkę i to koniecznie :!: ale też i pompę cieczy, którą się zazwyczaj zmienia co drugą wymianę :!: a która zarazem jest drugim "napinaczem".


Prezes....teraz to troche przesadziłeś ;-) Napinacz jest gładkim elementem ruchomym, a uzębione kółko pompy wodnej osadzone jest na stałe. Pompa nie pełni wiec roli żadnego napinacza. Z paskiem rozrządu ma jedynie wspólne to, że jest przez ten pasek napedzana. Taka konstrukcja w Megankach i tylko dlatego zalecana jest jej wymiana przy co drugiej wymianie rozrządu. Bardziej profilaktycznie poniewaz pompy te nie sa bardzo drogie, a wytrzymałość ich jest ograniczona.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   __Robert__ 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-grudzień 06
  • Skąd:Szczecin
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 styczeń 2007 - 17:50

janksz, Nie przesadzaj ;-) że wymiana paska rozrządu w naszych silnikach to bardzo skomplikowana sprawa, te silniki ( ośmio zaworowe ) są proste jak budowa cepa i nie ma nic skompliokowanego w nich. Ustawiam sobie na znaki, przecinam stary pasek i wkładam nowy i ew. wymieniam rolke napinacza. Mi tylko chodzi o to czy mogę bez specjalnego przyrządu napiąć pasek rolką? Bardzo lubie sie bawić mechniką i postaram sie zrobić to sam.
Renault Megane Scenic '98 1,6 8V K7M 702 Klima.

Na sprzedaż jest mój Scenic

Pozdrawiam
Robert
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 12 styczeń 2007 - 20:18

janksz napisał:

Napinacz jest gładkim elementem ruchomym, a uzębione kółko pompy wodnej osadzone jest na stałe. Pompa nie pełni wiec roli żadnego napinacza.

A drogi kolega nie zauważył że napinaczem było napisane "napinaczem" a to ("") coś oznacza :!:
Dołączona grafika
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 styczeń 2007 - 21:46

__Robert__ napisał:

Mi tylko chodzi o to czy mogę bez specjalnego przyrządu napiąć pasek rolką? Bardzo lubie sie bawić mechniką i postaram sie zrobić to sam.


Najprostszą metodą sprawadzenia napięcia paska, jest próba wygiecia go palcami na jego najdłuższym odcinku o kąt około 90 stopni /prawie prostopadle do jego powierzchni/. Należy przy tym zdawac sobie sprawę z siły jaką to robimy. Mechanicy z praktyką znają swoje wyczucie. Życzę powodzenia.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   __Robert__ 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 23-grudzień 06
  • Skąd:Szczecin
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 13 styczeń 2007 - 16:40

janksz, dzieki, będę to robił w przeyszłym tygodniu w sobote lub niedzielę. A naciąg paska sobie zobaczę po zdjęciu pokrywy.
Renault Megane Scenic '98 1,6 8V K7M 702 Klima.

Na sprzedaż jest mój Scenic

Pozdrawiam
Robert
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   grzechu1977 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-styczeń 07
  • Skąd:polska
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 16 styczeń 2007 - 12:39

witam dla ułatwienia dodam żę musisz zdjąć przednie prawe koło i odkręcić nadkole tyle mogę powiedzieć bo paska sam nie wymieniałem ale wiem że budowa silnika to banał.pozdrawiam i udanej wymiany.
grzechu1977
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   rosck 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1,6 16v
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 06 wrzesień 2008 - 11:42

A czy w silnikach 1,6K7M też nie macie dolnego znacznika od wału? Z tego co widze trzeba ustawić górne kółko na znacznik a dolne wg znaków na samym pasku? Dobrze kombinuje?
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   krismel 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 08
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):92000

Napisano 06 wrzesień 2008 - 16:19

Mi pasek w garażu wymieniał ojciec - "mechanik starej szkoły". Przy 8V rzeczywiście nie ma nic skomplikowanego - ale sam bym się tego nie podjął. Trochę posiłkowaliśmy się instrukcją, ale były różnice - jak pisze rosck, nie było znacznika na dole - więc samemu trzeba naznaczyć żeby się przy zakładaniu paska nie przesunął. Wymieniałem też napinacz, pompę wody sobie darowałem - jak coś będzie się działo to wtedy wymienię. Robota na jedno popołudnie i czteropak piwa.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   macv6 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-lipiec 07
  • Skąd:Tuszyn
  • Auto:Subaru Forester my03
  • Silnik:2.0X
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 08 wrzesień 2008 - 19:34

Wymieniałem sam. Generalnie nie jest to trudne, tak jak koledzy napisali wyżej nie ma oznaczenia na dole mimo iż w książce jest napisane, ze jest. Ja namalowałem sobie markerem. Mi osobiście najwiekszą trudnośc sprawiło dostanie się do tego paska. Napinanie cóż ja to zrobiłem "na czuja" :) nie polecam nikomu takiej metody, ale i nie odradzam.

Ja się z wymianą uwinąłem w jeden wieczór (od 18 do 0:30).

Może i ryzyko jest, ale jaka frajda gdy później wszystko działa... :) :P
"Franz nie miał racji, Wy nie jesteście złe - Wy po prostu jesteście bezdennie głupie!"
Moja była Megi: http://megane.com.pl...opic.php?t=8448
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   jarciu1111 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-listopad 08
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:1.6 K7M
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 01 listopad 2008 - 13:34

witam podepne sie pod ten temacik bo troszku tu jest napisane ale nic jak to ustawić wiec podobnie jak koledzy wymieniam pasek i jak u kolegów nie mam oznaczenia na dolnym kole nawet na górnym nie mam po zdjęciu obudowy widze pokrywke zaworów no ale na niej nie mam nic. nic co by sie zgadzało z oznaczeniami z ksiązki. mogł bym sobie zaznaczyć jak był stary ale nie mam pewności czy dobrze był załozony . jest jakaś metoda ???? plisss
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   macv6 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-lipiec 07
  • Skąd:Tuszyn
  • Auto:Subaru Forester my03
  • Silnik:2.0X
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 listopad 2008 - 00:28

jarciu1111, chodzi Ci o pasek rozrządu? A dlaczego nie masz pewności czy był dobrze założony? Jeśli z samochodem wszystko ok, silnik normalnie chodzi, to ja bym zdjąc stary pasek i włożył nowy, tylko oczywiście bardzo uważał żeby niczego nie przekręcić. <ok>
"Franz nie miał racji, Wy nie jesteście złe - Wy po prostu jesteście bezdennie głupie!"
Moja była Megi: http://megane.com.pl...opic.php?t=8448
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   gojgien 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 23-czerwiec 07
  • Skąd:RYBNIK
  • Auto:Scenic II Ph II '07
  • Silnik:1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km):119

Napisano 02 listopad 2008 - 00:53

macv6, oczywiście w tym wypadku przed zdjęciem starego paska najpierw porobić swoje znaki np: markerem na kołach i korpusie silnika. Przy silnikach 16V dobrze najpierw dorobić sobie z płaskownika przyrząd do blokowania wałków rozrządu. Jest opisany i zamieszczony rysunek (albo fotka) w którymś z postów na forum.
Dołączona grafika
mój sceniol drugi http://megane.com.pl...km-2007r-ph-ii/
Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zwykle jest to wieko od trumny
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   jarciu1111 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-listopad 08
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:1.6 K7M
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 listopad 2008 - 10:56

no witam panowie własnie o to chodzi ze nie jestem pewnien i dlatego zabrałem sie za to kiedyś w korsie tak miałem dawno temu troszke pobronkowalismy z kumplem i przy zakładaniu umyknął nam jeden ząbek na wałku roz.. przy wkręcaniu sie na obroty strasznie sie mulił tu jest identycznie a było dobrze nie chce robic metody prób i błedów dlatego zadałem takie pytanie. jest jakaś metoda na to??? oglądałem nawet silnik znajomego i on ma czarną pokrywke zaworów chyba blaszana i tam jest znak a u mnie w tej aluminiowej nic nie ma a na dole to juz w ogóle porobiłem niby znaki bo wyciagałem pompe ale za cholere mnie sie to nie podoba to ich ustawienie. moze porobie fotki ktoś coś zkuma. na nowym pasku mam znaki ale czy one coś dają zebym chociaz wiedział odległość ząbków . a czy czasem w koło zamachowe sie jakiegoś bolca nie wkłada??? pamietam w jakimś peugocie tak było. pozdro i czekam ????
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting WWW - serwery w Polsce