Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 DCI olej w okolicy turbo


xdjradox

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego w odmie raczej nie ma się co popsuć, trzeba ją wymyć benzyną , przedmuchać i tyle, problemy stwarzają nie drożne kanały, którymi ma spływać olej do misjki. Powinieneś wyczyściś rurę metalową od turbo od środka. Rura się wznosi i potem opada. Olej, który jest w rurze za zakrętem spłynie do chłodnicy, a ten przed spłynie przez oring na turbinę. U mnie z rurki od odmy para była tylko na zimnym silniku i to nie za dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest para cały czas, mogą to być już jakieś oznaki przedmuchów, to będzie do sprawdzenia, nie mniej jednak wydaje mi się że ciśnienie jakie wytwarza turbo

przepycha olej conajmniej do IC. Wyciągałem IC w lato przy okazji wymiany nieszczelnej chłodnicy klimy i w IC nie było oleju na dnie tylko raczej film olejowy na ściankach, po przekręceniu "do góry nogami" nie wylewał się olej z IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do OCT to wklejam link do chłopaków od 1.9 tdi możesz sobie prześledzić ciekawy temat (wszystkie za i przeciw) podpowiem, że sprawdza się separator od lublina http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25355&postdays=0&postorder=asc&start=0

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odnośnik, coś sklecę aby odmie i tubro nie było ciężej. Zakładam też że w fabrycznym stanie nic, no może poza parą z silnika (odmy) - czyli nic pożytecznego do dolotu-turbo się nie dostaje. Chcę sprawdzić czy problem z mokrym i śmierdzącym katalizatorem zostanie rozwiązany przez OCT. Chciałbym mieć możliwość korzystania z każdego KM silnika bez obawy o wdychanie jego ubocznych wydzielin, niech to będzie kosztem sprzęgła, skrzyni, półosi, opon, ale nie wydzielin z odmy które palą się na katalizatorze.

W razie katastrofy będziemy myśleć o tłokach, panewkach, pierścieniach, planowaniu, szlifowaniu docieraniu ale póki co nie mam "zero - jedynkowej" diagnozy.

BTW - miałem wcześniej TDi AFN 130KM (z boxem) w ibizie, nie było żadnych przesłanek do montowania OCT więc nie znanie mi są intencje użytkowników z forum TDi.

 

Dodano: 27 gru 2014 - 14:15

Może żeczywiście olej spływa z tej metalowej rury, w dokumentacji jest info że przy zmianie turbo należy wymienić gumową uszczelkę która jest w tej metalowej rurce, muszę sprawdzić czy jest u mnie ta uszczelka w i jakim jest stanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem ten metalowy przewód, przetarłem, umyłem wszystko (turbinę, katalizator przeowdy) porządnie wodą z ludwikiem :)

Zamontowałem na złączeniu turbo z tym metalowym przewodem gąbkę na opaskę plastkiową i czekam. Póki co nic nie śmierdzi, czekam czy coś kapnie na katalizator, niedługo zmieniam olej w skrzyni i silniku więc popatrzę jeszcze na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Po temacie, winna byla uszczelka na zlaczeniu turbo i rury prowadzacej do IC, koszt w Aso 53 pln i ani kropli oleju po wymianie nie kapie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać numer tej części, z góry dzięki.

 

Dodano: 20 gru 2016 - 20:50

Dziś zakupiłem oring w serwisie :) z góry dzięki i pozdrawiam :)

Edytowane przez djteo45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, u mnie podobny problem.

Oolej zbiera się na spodzie turbo i spływa po przewodach, które doprowadzają olej i kapie na wydech, co powoduje dym.

Myślałem o wymianie tych przewodów ale przeczytałem że pomogła wymiana oringa na rurze do Ic ? 

Możecie podrzucić link do tej części ?

U mnie od dołu wygląda to jak na zdjęciu

IMG_20190810_132048.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro podjadę i dam znać jak zrobię ale nadal mam przekonanie że winne mogą być te 2 przewody olejowe

 

Tak jak przypuszczałem. Wyciek spod dwóch przewodów olejowych.

Uszczelkę nowa kupiłem ale jeszcze nie wymieniłem, póki co dociągnąłem śruby powycierałem przejechałem 1200 km i na razie sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!