Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolejna awaria alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Megane I 1.4 2000r. Opis problemu: podczas jazdy włączyła się kontrolka akumulatora i "stop" oraz ABS. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik i już nie mogłem ponownie odpalić (rozładowany akumulator). Zostawiłem samochód na pół dnia, wróciłem i odpalił ale dalej świeciła się kontrolka akumulatora. Podjechałem niedaleko na akumulatorze do warsztatu i tam sprawdzili miernikiem że nie ma ładowania więc walnięty alternator. Kupiłem używany alternator, zamontowałem go, naładowałem akumulator prostownikiem, odpaliłem auto i działa, jak ręką odjął, wszystko pięknie, nic się nie świeci. Po 2 dniach i przejechaniu około 150km powtórka z rozrywki, kotrolki się zapaliły, kolega zholował mnie do mechanika. Mechanik stwierdził że jest padnięty alternator (już drugi) i zauważył że mam pękniętą kleme na akumulkatorze, co wg niego skutkowało tym że była luźna i mogły być jakies przepięcia które spaliły alternator. Mechnik wymienił mi klemy, podładował mi akumulator, dojechałem do domu na samym akumulatorze. Kupiłem kolejny alternator. Zamontowałem i wszystko pięknie działa. Po przejechaniu tym razem 200km te same objawy (kontrolki akumulatora i ABS). Czy znowu spalił się alternator? Co może powodować spalanie się alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość z takimi rzeczami to się jedzie do Elektryka nie Mechanika...

Po pierwsze spaliło się uzwojenie czy skończyły szczotki pokwapił się chociaż ktoś o sprawdzenie tego?

Kupiłeś drugi na wydojeniu no i niestety też się skończył, podejrzewam ze był droższy od porządnej regeneracji która kosztuje w okolicach 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała rzecz sprowadza się do rozebrania szczotko-trzymacza w alternatorze. Jak szczotki lub komutator się skończyły, to nie ma co szukać przyczyn w akumulatorze, czy innych rzeczach. Wymienić szczotki i komutator i altek znów będzie śmigał. Jeżeli szczotki i komutator są sprawne, należy szukać przyczyny uszkodzenia stojana/wirnika w instalacji auta. Oczywiście w obydwu przypadkach należy również sprawdzić stan łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Zaniosłem uszkodzony alternator do regeneracji. Tam stwierdzili że alternator całkowićie zdechł, a ponieważ nie mogli zająć się nim od razu bo mieli dużo pracy, odsprzedali mi taki sam po regeneracji z gwarancją w cenie niewiele większej niż kosztowałaby naprawa tego pierwszego (naprawa miała kosztować 180zł a ten z gwarancją kupiłem za 200zł). Zamontowałem, przejechałem już 300 km i nic się nie dzieje. Wygląda na to, że było tak jak napisał kolega Merkaba czyli że kupiłem już używaną padline i to był błąd. Trzeba było od razu zanieść ten pierwszy alternator do regenaracji a nie kupować używany. Jeżeli ten po regeneracji i na gwaracji też nawali to napiszę to na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!