FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Tarcie w prawym przednim kole.. Czy to lozysk - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Tarcie w prawym przednim kole.. Czy to lozysk

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Marcin 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-grudzień 06
  • Skąd:Nowy Dwor Maz.
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 styczeń 2007 - 08:26

Witam poraz kolejny:)
Od dwuch dni slysze w swojej megancedziwne tarcie w przednim kole.. Tylko wtedy gdy jade wolno a najczesciej gdy hamuje.. Jest to odglos takiego szurania.. ocierania sie.. Czy to moze byc lozysko? I ile ono kosztuje powiedzmy wraz z wymiana? (chyba, ze wymiana jest dosyc prosta, to w takim razie prosilbym o instrukcje;) a jezeli sie tego podejme to owdziecze sie fotkami;) )
A i jeszcze jedno, jezeli to lozysko to wymienic nalezy od razu rowniez i w drugim kole, czy nie ma takiej potrzeby??

Pozdrawiam:)
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 12 styczeń 2007 - 08:31

A kiedy sprawdzałeś stan swojego układu hamulcowego??
Tarcze, klocki – ich zużycie. Zacznij od tego :mrgreen: .
Jak pada łożysko to raczej słychać szum, buczenie, wycie :)
Dołączona grafika
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Marcin 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-grudzień 06
  • Skąd:Nowy Dwor Maz.
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 styczeń 2007 - 08:56

Mam ten samochod od miesiac, tarcze byly wymieniane i klocki tez.. Ale musze sprawdzic kiedy bo mam zapisane.. A najlepiej tam zajzec.. Moze jakis marny klocek sie trafill..
Dzieki za naprowadzenie..

Predkosc odpowiedzi mnie tu zadziwia momentami;)
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 12 styczeń 2007 - 19:21

Marcin napisał:

Predkosc odpowiedzi mnie tu zadziwia momentami;)

Stary ludzie nie mają czasu siedzieć tu cały dzień bo ty akurat masz problem ;-)
Ty wymieniałeś czy poprzedni właściciel ci tak powiedział.
Ja ufam tylko temu co sam zrobiłem - papiery można zdobyć na wszystko :!:
Dołączona grafika
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Marcin 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-grudzień 06
  • Skąd:Nowy Dwor Maz.
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 styczeń 2007 - 20:01

Lozyska i tarcze byly wymieniane ok 25tys km temu.. a klocki niecale 10..
Prezes Ksiedzu chyba zaufam;) Na dodatek dobrze mi znanemu;)
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 12 styczeń 2007 - 21:16

Marcin napisał:

Lozyska i tarcze byly wymieniane ok 25tys km temu.. a klocki niecale 10..
Prezes Ksiedzu chyba zaufam;) Na dodatek dobrze mi znanemu;)


Marcin....własnie cała Polska zastanawia sie czy wierzyć ksiedzom :mrgreen:

Musisz sprawdzić sam. Tarcze możesz sprawdzić skrecając koła i wyczuwając palcami próg na ich górnej krawedzi. Jeżeli jest mocno wyczuwalny, to ksiądz bujał.
Dokładnie mozesz zmierzyc grubosc tarczy srubą mikrometryczną. Nie powinna miec mniej niż 9mm.
Jezeli księżulo lubił ostrą jazde i ostre hamowanie, a przy tym założył oszczedne /tanie/ klocki, to po 10 tyś. mógł je zuzyc i to one teraz "latają" po zacisku i szurają o tarcze.

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 23-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 13 styczeń 2007 - 01:12

janksz napisał:

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.


troszkę namieszałeś koledze...
można to także sprawdzić statycznie opis znajdziesz w temacie głośno w kabinie
http://megane.ruzam....topic.php?t=418
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 13 styczeń 2007 - 12:11

Cytat

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.


A co w tym zawiłego i skomplikowanego, że zrozumiec trudno? Myślę, że Marcin zrozumiał.

".....przednie można sprawdzić czy wyją
podnosisz samochód z jednej strony podkładasz pod koło przednie które stoi na ziemi klocek, zapalasz auto wbijasz 5 bieg jeśli hałasuje to do wymiany łożysko piasty koła które jest podniesione....." / Kopia z Twojego postu./

To dopiero jest "prosty" i bezpieczny sposób na sprawdzanie stanu łożysk..... :mrgreen:
Ale cóż.....każdy ma swoje metody.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 23-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 13 styczeń 2007 - 22:41

chodzi mi o to że się pomyliłeś bo przy skręcie w lewo to lewe koła są obciążone itd tylko o to mi chodziło

co do mojego sposobu to wiele osób ma obawy ale przecież w skrzyni jest mechanizm różnicowy i będzie się kręcić tylko koło podniesione do góry a kołek pod drugim jest taką asekuracją w razie czego (BHP)

spróbuj
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 13 styczeń 2007 - 23:45

Robak napisał:

chodzi mi o to że się pomyliłeś bo przy skręcie w lewo to lewe koła są obciążone itd tylko o to mi chodziło


Czy aby napewno? Napewno tak dzialają siły odśrodkowe? Wyobraż Sobie, że ostro wchodzisz w prawy zakręt. Jak myślisz, na ktory bok przegina sie auto? :mrgreen: Sprawdz....tylko bardzo ostrożnie.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 23-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 14 styczeń 2007 - 23:45

siła odśrodkowa działa przeciwnie, ale tutaj w tym przypadku (wysłuchania uszkodzenia)większą rolę odgrywa siła nacisku i przy skręcie w lewo to lewe koło jest bardziej obciążone i tak samo przy skręcie w prawo.
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   janksz 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Opoczno
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 15 styczeń 2007 - 00:33

Robak napisał:

siła odśrodkowa działa przeciwnie, ale tutaj w tym przypadku (wysłuchania uszkodzenia)większą rolę odgrywa siła nacisku i przy skręcie w lewo to lewe koło jest bardziej obciążone i tak samo przy skręcie w prawo.


Miły Kolego. Siła odsrodkowa działa zawsze w tym samym kierunku i zawsze jest to kierunek przeciwny do kierunku skretu. Może występowac tylko z różną siłą zależną od predkosci i kąta skrętu. Przy dużych predkościach i gwałtownym skrecie dochodzi nawet do dachowania samochodu. Chcąc sprawdzic lożyska moim sposobem musisz jechac tzw. "testem łosia" i wtedy sila odsrodkowa tez tak działa. Przykro mi, że nie jest inaczej.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   1888 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-wrzesień 07
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:1.4 16V 95 KM
  • Przebieg (tys.km):183000

Napisano 28 październik 2007 - 11:57

Witam - aktualnie przerabiam temat łożyska-jest podejrzenie, że lewe przednie jest do wymiany. Coraz częściej mi wyje i buczy podczas jazdy, szczególnie to narasta przy skrętach kół w lewo (nawet lekkich) i od prędkości 50-60 km/h.
Nie znam się na fizyce, ale na tzw. chłopski rozum sądzę, że np. jak jadę sobie prosto - coś buczy i wyje, potem lekko skręcam koła w lewo i słyszę zdwojone buczenie i wycie :-) to jestem pewien, że to koło lewe a nie prawe ;-)
Pozdrawiam!

1888 / Megane Kombi '2000
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer