Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
Marcin

Megane I phI Tarcie w prawym przednim kole.. Czy to lozysk

Recommended Posts

Marcin    0

Witam poraz kolejny:)

Od dwuch dni slysze w swojej megancedziwne tarcie w przednim kole.. Tylko wtedy gdy jade wolno a najczesciej gdy hamuje.. Jest to odglos takiego szurania.. ocierania sie.. Czy to moze byc lozysko? I ile ono kosztuje powiedzmy wraz z wymiana? (chyba, ze wymiana jest dosyc prosta, to w takim razie prosilbym o instrukcje;) a jezeli sie tego podejme to owdziecze sie fotkami;) )

A i jeszcze jedno, jezeli to lozysko to wymienic nalezy od razu rowniez i w drugim kole, czy nie ma takiej potrzeby??

 

Pozdrawiam:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prezes    39

A kiedy sprawdzałeś stan swojego układu hamulcowego??

Tarcze, klocki – ich zużycie. Zacznij od tego :mrgreen: .

Jak pada łożysko to raczej słychać szum, buczenie, wycie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin    0

Mam ten samochod od miesiac, tarcze byly wymieniane i klocki tez.. Ale musze sprawdzic kiedy bo mam zapisane.. A najlepiej tam zajzec.. Moze jakis marny klocek sie trafill..

Dzieki za naprowadzenie..

 

Predkosc odpowiedzi mnie tu zadziwia momentami;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prezes    39
Predkosc odpowiedzi mnie tu zadziwia momentami;)

Stary ludzie nie mają czasu siedzieć tu cały dzień bo ty akurat masz problem ;-)

Ty wymieniałeś czy poprzedni właściciel ci tak powiedział.

Ja ufam tylko temu co sam zrobiłem - papiery można zdobyć na wszystko :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin    0

Lozyska i tarcze byly wymieniane ok 25tys km temu.. a klocki niecale 10..

Prezes Ksiedzu chyba zaufam;) Na dodatek dobrze mi znanemu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0
Lozyska i tarcze byly wymieniane ok 25tys km temu.. a klocki niecale 10..

Prezes Ksiedzu chyba zaufam;) Na dodatek dobrze mi znanemu;)

 

Marcin....własnie cała Polska zastanawia sie czy wierzyć ksiedzom :mrgreen:

 

Musisz sprawdzić sam. Tarcze możesz sprawdzić skrecając koła i wyczuwając palcami próg na ich górnej krawedzi. Jeżeli jest mocno wyczuwalny, to ksiądz bujał.

Dokładnie mozesz zmierzyc grubosc tarczy srubą mikrometryczną. Nie powinna miec mniej niż 9mm.

Jezeli księżulo lubił ostrą jazde i ostre hamowanie, a przy tym założył oszczedne /tanie/ klocki, to po 10 tyś. mógł je zuzyc i to one teraz "latają" po zacisku i szurają o tarcze.

 

Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9
Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

 

troszkę namieszałeś koledze...

można to także sprawdzić statycznie opis znajdziesz w temacie głośno w kabinie

http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=418

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0
Łożysko możesz sprawdzic następująco. Gdzies na placu, lub wolnej drodze spróbuj pojezdzic robiąc kierownicą nagłe skrety w lewo i prawo/ jazda wężykiem/. Posłuchaj co sie dzieje. Piszesz, że masz szumy w prawym kole. Jeżeli to jest łożysko to przy skrecie w prawo prawe koło jest odciążane i szum powinien maleć, a nawet zanikać. Przy skręcie w lewo odwrotnie....prawe koło jest dociążane i szum powinien wyraznie narastac.

 

A co w tym zawiłego i skomplikowanego, że zrozumiec trudno? Myślę, że Marcin zrozumiał.

 

".....przednie można sprawdzić czy wyją

podnosisz samochód z jednej strony podkładasz pod koło przednie które stoi na ziemi klocek, zapalasz auto wbijasz 5 bieg jeśli hałasuje to do wymiany łożysko piasty koła które jest podniesione....." / Kopia z Twojego postu./

 

To dopiero jest "prosty" i bezpieczny sposób na sprawdzanie stanu łożysk..... :mrgreen:

Ale cóż.....każdy ma swoje metody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

chodzi mi o to że się pomyliłeś bo przy skręcie w lewo to lewe koła są obciążone itd tylko o to mi chodziło

 

co do mojego sposobu to wiele osób ma obawy ale przecież w skrzyni jest mechanizm różnicowy i będzie się kręcić tylko koło podniesione do góry a kołek pod drugim jest taką asekuracją w razie czego (BHP)

 

spróbuj

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0
chodzi mi o to że się pomyliłeś bo przy skręcie w lewo to lewe koła są obciążone itd tylko o to mi chodziło

 

Czy aby napewno? Napewno tak dzialają siły odśrodkowe? Wyobraż Sobie, że ostro wchodzisz w prawy zakręt. Jak myślisz, na ktory bok przegina sie auto? :mrgreen: Sprawdz....tylko bardzo ostrożnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

siła odśrodkowa działa przeciwnie, ale tutaj w tym przypadku (wysłuchania uszkodzenia)większą rolę odgrywa siła nacisku i przy skręcie w lewo to lewe koło jest bardziej obciążone i tak samo przy skręcie w prawo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
janksz    0
siła odśrodkowa działa przeciwnie, ale tutaj w tym przypadku (wysłuchania uszkodzenia)większą rolę odgrywa siła nacisku i przy skręcie w lewo to lewe koło jest bardziej obciążone i tak samo przy skręcie w prawo.

 

Miły Kolego. Siła odsrodkowa działa zawsze w tym samym kierunku i zawsze jest to kierunek przeciwny do kierunku skretu. Może występowac tylko z różną siłą zależną od predkosci i kąta skrętu. Przy dużych predkościach i gwałtownym skrecie dochodzi nawet do dachowania samochodu. Chcąc sprawdzic lożyska moim sposobem musisz jechac tzw. "testem łosia" i wtedy sila odsrodkowa tez tak działa. Przykro mi, że nie jest inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1888    0

Witam - aktualnie przerabiam temat łożyska-jest podejrzenie, że lewe przednie jest do wymiany. Coraz częściej mi wyje i buczy podczas jazdy, szczególnie to narasta przy skrętach kół w lewo (nawet lekkich) i od prędkości 50-60 km/h.

Nie znam się na fizyce, ale na tzw. chłopski rozum sądzę, że np. jak jadę sobie prosto - coś buczy i wyje, potem lekko skręcam koła w lewo i słyszę zdwojone buczenie i wycie :-) to jestem pewien, że to koło lewe a nie prawe ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×