Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik poziomu oleju 2,0 Benzyna


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

padł mi czujnik poziomu oleju.

Nabyłem "nowy"(alledrogo) i będę się przymierzał do zmiany, mam kilka pytań

1. Gdzie dokładnie go zlokalizować Silnik 2,0 16v 2004r

2. Czy muszę spuścić olej aby go wymienić

3. Czy po wymianie jest potrzeba podłączenia auta do clipa czy powinnien od razu sam zadziałać.

 

Z gory dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Szczep85

Edytowane przez szczep85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad2. nie spuszczamy oleju

Ad3. nie podłączamy clipa, od razu działa

Ad1. nie wiem jak w benzyniaku 2,0 ale u mnie jest wkręcony pod skosem w dolnej części bloku, z przodu silnika. Jeżeli masz rozrusznik z tyłu to go bez problemu zlokalizujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czujnik wymieniony ale nadal nic sie nie wyświetla.

Czy ten czujnik da się jakoś sprawdzic czy jest sprawny??

Gdzie jeszcze można szukać przyczyny ??!!

 

Pomocy!!!

 

Dodano: 15 mar 2013 - 12:35

Nikt nic nie wie na ten temat???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udało mi się zmierzyć omów,ponieważ dojście od góry jest masakryczne,ale po odpięciu wtyczki od czujnika i zapaleniu auta pokazuję się komunikat OIL LEVEL OK . Gdy podłącze wtyczkę z powrotem, nie wyświetla się nic. Czy to może oznaczać że czujnik padnięty!??

 

Dodano: 18 mar 2013 - 17:10

Czujnik dojechał kolejny ! Zamontowałem go sprawdziłem ma 11,5 oma. Po podłączeniu wtyczki nadal nic nie działa! Gdy odłączę wtyczkę pokazuje się komunikat odnośnie oleju. Paranoja jakaś. Macie jakieś pomysły gdzie szukać dalej przyczyny

Edytowane przez szczep85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam ten sam problem.

Wskazania poziomu raz max, następne odpalenie pół, następnego dnia stan zero i komunikat TOP UP OIL LEVEL, kolejny dzień ful i tak na zmianę.

Po wymianie czujnika non stop napis TOP UP OIL LEVEL, po odpięciu czujnika nie pokazuje nic tak jakby nie było tej funkcji.

oporność czujnika 10 omów (wyjętego oczywiście)

Edytowane przez abuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dopiszę coś od siebie, też u mnie nie było wskazania stanu oleju, myślałem że czujnik walnięty. Poszukiwania nowego - drogo, używka hmmm ciort wie, szukałem po necie informacji co ludzie w temacie piszą ale nic konkretnego nie było więc temat odpuściłem. Po jakimś czasie znowu miałem go na podnośniku więc stwierdziłem że go wyjmę i wyczyszczę - szlag trafił bardzo cieniutki drucik... mówi się trudno... znowu temat odłożony. Zmieniłem licznik na inny, nowszy ale oczywiście wskazań nie było, załatwiłem sobie czujnik od 1,6 16V inna długość więc nie pasował ale za to po podłączeniu go (nie wkręcony) po uruchomieniu zapłonu pokazało się info o oleju :notacrook: W międzyczasie zmieniłem znowu licznik na inny.

Niedawno kupiłem czujnik od SCI RX4 2.0 16V, te same numery czujnika - wygląda identycznie, po zamontowaniu wskazanie zaczęło się ponownie pojawiać za każdym odpaleniem więc problem rozwiązany. Wychodzi na to że stary oryginalnie zamontowany licznik powoli siadał choć ja z nim problemów nie miałem i to on był głównym problemem. Choć na 100% potwierdzę to za jakiś czas. Nawet chyba ktoś gdzieś napisał że po wymianie czujnika też nic się nie zmieniło ale po wymianie licznika wszystko wróciło do normy.

A i tak czujnik miał coś około 10/11omów czy to dla 2.0 czy to 1,6.

Może jutro podepnę pod ktsa i sprawdzę czy będą jakieś błędy związane z czujnikiem, przed zmianą licznika miałem zwarcie do masy i coś tam jeszcze, później znowu coś innego, chyba brak przejścia czy jakoś tak...

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że stary oryginalnie zamontowany licznik powoli siadał choć ja z nim problemów nie miałem i to on był głównym problemem. Choć na 100% potwierdzę to za jakiś czas

Wypisz wymaluj miałem to samo u siebie. Wymiana czujnika, dokładanie opornika i to wszystko półśrodki w sumie nic nie dające. W końcu po raz kolejny wysiadł licznik (swoją drogą naprawiany w el-cars) i kupno używki z 2009 r. anglik. I cud, wskazania poziomu oleju odżyły. Teraz jestem pewny, że za wskazanie poziomu oleju odpowiada również licznik, nie tylko czujnik. I właśnie karllo powyższym wpisem mnie w tym utwierdziłeś :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!