Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpie !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem. Posiadam renault megane classic 1.4 16V, przebieg 168tys. od pewnego czasu zauważyłem że przy przyspieszaniu auto delikatnie szarpie i jakos kiepsko wkręca sie na obroty. Było to mało odczuwalne więc jeżdziłem z tym. Ostatnio jadąc do pracy rano przejechałem gdzies z 10km ruszając ze świateł auto nagle zaczęło sie dusić i nie mogłem go ogarnąć pedałem gazu żeby nie zgasł (raz więcej dodawałem, raz mniej) ale wreszcie zgasł. Chciałem go odpalic odrazu (bo za mna sznur samochodów) ale nic nie dało.Więc go zepchnałęm na bok. Po 2 -3 minutach znowu spróbowałem go odpalic i odpalił, cięzko pracował jakby był np. zalany, dusił sie. Ale potrzymałem go troche na wysokich obrotach i mu przeszło. Przejechałem później jeszcze z 5 km i było w miare ok. Później tez dochodziło do takich sytuacji ale mi nie zgasł, ale sie jakoś dusił, jakby miał za duzo paliwa czy coś takiego. Byłem u mechanika wrzucił go na kompa i wyszedł mu błąd 04 i 014. 014 to było czujnik temp. czynnika chłodzącego, więc wymienił czujnik, ale niestety nic to nie dąło, mało tego po wymianie czujnika błąd nadal był. Więc postanowił wymienić czujnik położenia wału, nic to nie dało. Sprawdził cewki - ok. Rozrząd - ok. Katalizator - ok.(jak sprawdzał katalizator i gazowałem wtedy silnik, to podobno ogniem waliło w rure). Następnie zaczął sie dobierać do przepustnicy, silniczka krokowego (przeczyścił podobno),wtyczki komputera i wymienił świece które wymieniałem rok temu i przejechane miały 10tys. (4-elektrodowe) i zaczął składać. Po odpaleniu, jest można powiedzieć w 80% dobrze. Ale nadal w sumie baaaaaaaaardzo delikatnie przerywa przydusza sie, poprostu nie wkręca sie idealnie na obroty. Najbardziej jest to odczuwalne np. jak ruszam ze świateł na skrzyzowaniu nieraz trzeba dać trochę jakby więcej gazu żeby dobrze załapał. Aha filtry oleju, powietrza i olej był wymieniany w październiku. Tak więc proszę o pomoc, z góry dziękuję pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne - gdybyś nie napisał, co sprawdzał mechanik, to powiedziałbym, że do sprawdzenia czujnik położenia wału, cewki i przepustnica. Czy komputer, który posiada Twój mechanik, to CLIP, czy coś innego? Cewki były sprawdzane pod kątem przebić, czy tylko pod kątem dawania iskry?

Podobne objawy daje również woda w paliwie oraz nieszczelności w układzie dolotowym (fałszywe powietrze), co skutkuje zbyt ubogą mieszanką i dławieniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem podobny problem z poprzednim autkiem Ford Escort 1.8 benzyna. Problem tkwił w tym że rozsypał mi się katalizator i odłamki katalizatora przy dodawaniu gazu przytykały wylot przez to się dławił i szarpał. może masz podobną sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!