Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda W Oleju ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,dzis byłemu mojego mchanika ponieważ wymieniał mi blok silnika . nowa uszczelka pod głowicę , głowica splanowana, a podobno mam wodę w oleju , nie wiem jakie sa objawy i jak to się sprawdza , po prostu wyjął wskaźnik oleju i tak stwierdził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyn może być wiele, źle poskladał, pęknieta głowica, uszkodzona uszczelka. Jeśli wina leży po stronie uszczelki a silnik nie zostal przegrzany to twój mechanik powinien na swój koszt doprowadzić to do ładu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) nie wiem jakie sa objawy i jak to się sprawdza , po prostu wyjął wskaźnik oleju i tak stwierdził

Objawy zawsze mogą być inne, ponieważ uszczelka czy też głowica może ulec awarii w różnym miejscu. Przeważnie to utrata mocy, biały dym z wydechu, grzanie się silnika.

Aby to sprawdzić proponuję odkręcić korek od wlewu oleju do silnika i sprawdzić czy na jego wewnętrznej stronie nie ma białej lub brązowej mazi. Jeżeli takowa będzie to świadczy to o znajdującej się wodzie w oleju. Drugi sposób to wyjęcie bagnetu oleju i sprawdzenie czy nie ma na nim (w miejscu gdzie jest olej) malutkich kółeczek powietrza, albo wody, jeżeli takie są to oznacza także zawartość wody w oleju. Możesz także sprawdzić czy w układnie chłodzenia nie ma oleju przez obserwację płynu chłodniczego w zbiorniczku, jeżeli zmienił kolor na ciemniejszy, widać w nim tłuste ,,oczka'' to oznacza, że masz olej w układzie chłodzenia.

Na Twoim miejscu odwiedziłbym tego mechanika i jeżeli występuje taka awaria to powinien to naprawić w ramach gwarancji jak napisał kolega wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał kolega QRA możesz jeszcze powąchać spaliny jeżeli będa miały słodkawy zapach to znaczy ze płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. poza tym skoro tak stwierdził mechanik który to naprawiał to powinien wziąść odpowiedzialność na swoje barki a nie uroczyście oznajmic ten fakt. zależy również z jakiego źródła pochodził blok silnika, mogł mieć pęknięcia na gładzi cylindra też sie o zdarza jednak metody padania są trudne (sondy ultradźwiękowe, próba szczelności ciśnieniem powietrza). ja bym jednak obstawiał że dał lipy jak kładł uszczelkę pod głowicą, i zależy też jakiej firmy bo jak ja założyłem power grip do Golfa III to pożałowałem i to szybko ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!