Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II nie odpala 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam problem z Megane 1.6 16V 2008 Zostawiłem auto na 8 dni, przedtem przejechało 200km bezproblemowo. Wczoraj nie mogłem go odpalić. Rozrusznik kręci, trudno powiedzieć czy silnik załapuje czy nie, nie szarpie, mam wrażenie, że nie załapuje. Wziąłem akumulator na noc do domu, ładował się z 16h, aku ma już 4 lata, tak jak auto. Miałem taki objaw w starym aucie, że brakowało energii na rozruch - też kręcił ale nie odpalał, po wymianie aku minęło.

W domu okazało się, że wedle prostownika akumulator jest rozładowany, więc się cieszyłem, że to na 100% to. Aku jest Reanulta 50Ah, 4200A.

Dziś go włożyłem i nadal to samo. Jeśli chodzi o lampke blokady rozruchu to miga jednostajnie co sekundę. Na obu kartach jest to samo. Po włożeniu karty prosi o naciśnięcie hamulca i przycisku start. Kiedy ta lampka gaśnie? Czy powinna gasnąć po włożeniu karty odrazu, czy dopiero po wciśnięciu start? Ona miga sobie cały czas co sekundę, nie pamiętam teraz co się z nią gdzieje po wciśnięciu start.

 

Macie jakiś pomysł? BO chyba będę musiał go wziąć na lawetę i do ASO.

 

Acha i jeszcze jedna rzecz - jak włączam teraz radio (wbudowane) to pisze CODE na wyświetlaczu radia, o jaki kod chodzi?

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komputer nie powinien zasygnalizować jakoś słabego aku? Może jakiś komunikat powinien być?

 

Po podłączeniu do prostownika faktycznie wskazówka wychyliła się na maxa, co w teorii oznacza rozładowanie aku. Ale ładnie przyjmował prąd, dopiero po 16h się naładował, więc teoretycznie powinno być OK. Spotkałeś się z takim objawem, że po ładowaniu nadal kręcił i nie odpalał i okazało się że to aku?

 

Dodano: 29 lis 2012 - 19:09

Dam znać co to było, rano dzwonie po lawetę, nie mam pomysłu, pójdzie do ASO. Lawetę mam za darmo, aku nowego nie kupiłem bo coś nie dowierzam, że to aku, skoro go ładowałem.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co dokładniej chodzi z tym zwarciem? Sugerujesz spróbować na innym aku, czy oddać auto do serwisu? Mógłbym po kablach od sąsiada jeszcze spróbować i do jego aku się podłączyć (nie odłączając swojego) ale nie wiem czy jest sens próbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma zwarcie akumulator to oznacza, że padła cela w nim. I nie da rady z takim akumulatorem odpalić auta na przewody. Możesz spróbować odpalić z innego sprawnego akumulatora po wyjęciu swojego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starym aucie mam Centrę CA530 12V 53Ah 540A i podmieniłem nią aku z Reanult 12V 50Ah 420A. Parametry Centra ma lepsze ale czy jest lepsza? Centra ma rok, aku w Renault prawdopodobnie 4 lata.

Odpalił ;) Za dziesiątym razem co prawda, na początku kręcił, ale tym razem silnik zaczął załapywać. Dopiero po 10 razie, z przerwami ok 40sekund udało się odpalić i przejechać, rozgrzałem silnik, odstawiłem auto i po paru minutach spróbowałem znowu i odpalił odrazu. Po paru minutach znowu spróbowałem i znowu odpalił. W międzyczasie aku Reanult zamontowałem do starego auta, też 1.6 i odpaliło ale w porównaniu do Centry minimalnie gorzej, bo kręci z sekundę więcej. Czyli oba akumulatory są sprawne.

 

W starym aucie też po 4 latach pamiętam, że wymieniałem kable, bo co była wilgoć to nie odpalało.

 

Reno stało 12 dni na parkingu a ostatni tydzień to u nas nad ranem potężne mgły i wilgoć. Więc obstawiam że to wilgoć.

Co w tej sytuacji najczęściej jest problemem? Jakie kable wymienić? A może co innego zrobić? Brać go do ASO na odczyt z kompa?

 

Dodano: 30 lis 2012 - 20:09

Dziś po całej nocy i dniu stania o ok19stej odpalił bezproblemowo. Czyli nie służy mu wigloć i długie stanie.

 

Dodano: 04 gru 2012 - 20:59

No i po 4 dniach znów dziś miał problem rano z odpaleniem tyle że jeżdzę już nim codziennie. Temp -5C w nocy nbyła. Czyli ostatecznie zabiorę na kompa auto.

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie kable wymienić

Najwyżej możesz wyjąć cewki i świece, wytrzeć je suchą czysta szmatką razem z gniazdami cewek. W tych silnikach nie ma kabli WN.

Akumulator weź do domu i naładuj, przypuszczam, że tu jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, tak jak pisałem wyżej, po pierwszym takim zdarzeniu zamieniłem aku na roczną Centrę CA530 12V 53Ah 540A. 4 dni było ok 5 nie odpalił. A dziś bezproblemowo wszystko znowu cały dzień, mimo że w nocy chyba tak samo jak wczoraj było

Edytowane przez megan_pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!