Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

korek kontroli poziomu oleju skrzyni


maek1967

Rekomendowane odpowiedzi

Można jeszcze dopisać, ze napełniając skrzynię olejem od dołu, (z kanału, czy na podnośniku kolumnowym) warto zastosować taką pompkę i igelitowy wężyk:

thumb_hosting_zdjec_1354289741__2806662513.jpg

Do nabycia przykładowo tu:

http://allegro.pl/hit-reczna-pompa-transferowa-do-oleju-500-ml-i2806662513.html

http://allegro.pl/strzykawka-olejarka-olejnica-500ml-do-oleju-yato-i2772347886.html

Lub droższa i bardziej skomplikowana (niepotrzebnie) z dwoma króćcami i wężykami:

thumb_hosting_zdjec_1354290260__2772336976.jpg

http://allegro.pl/profesjonalna-pompa-transferowa-do-oleju-yato-i2772336976.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim sprzętem, to już niestety trzeba od góry z pod maski zalewać, a tak jak wcześniej napisano przeszkadza w tym akumulator i jego podstawa. Za dużo odłączania i rozbierania by to grawitacyjnie napełniać. Poza tym, w ten sposób długo trwa zalewanie skrzyni, wężyk nie może być większej średnicy wewnętrznej jak 10 mm, a olej ma swoją gęstość.

Istnieje także większa możliwość że przelejemy ponad stan.

Używając pompki wtłaczanie można przerwać w każdym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką "strzykawką" też wcale szybciej nie napełnisz.

Zresztą jak kto woli.

I jeszcze jeden pomysł ;), w aptece lub od znajomej pielęgniarki można wycyganić strzykawkę poj. 250 ml. jak się dobrze zakręci to jeszcze rurkę od kroplówki skombinuje ;), będzie wolniej ale praktycznie bez kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na szkicach. Właź pod auto i popatrz w górę na skrzynię, trudno go nie rozpoznać.

Przez kontrolny można tez zalewać, a odkręcić go i tak musisz by sprawdzić ile już masz w skrzyni. Choćby nawet był jeszcze jeden od góry to szkoda czasu i zachodu by go ruszać.

Zabrania się natomiast zalewania przez widoczny od góry wężyk odpowietrzający.

W mojej skrzyni TL4 czujnik cofania jest przykładowo na górze skrzyni, dużo wyżej jak otwór kontrolny i wlewowy. Tak wiec to żadna wskazówka z tymi centymetrami.

post-2372-0-89836500-1354296098_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

moja odpowiedź :

- tak jak napisałem w megane 2 16 16 v "wlew " jest na czujnikiem

- co jest podane na tacy!? spójrz na załączony szkic otwór kontrolny jest pokazany ( tak sądzę że to jest to chociaż nie jestem pewny ..) ale nie jest wskazany w którym jest miejscu na skrzyni ( oczywiście w momencie ogladania silnika z pwenością go widać .... ale dobrze jest czasami wiedzieć to teoretycznie....przed pracą ) dodatkowo nie każdy musi wiedzieć że na szkicu są dwie różne skrzynie! Czy wedłg Ciebie poz oznaczona nr 1 to właśnie to?

Zauważcie że moje pytanie-prośba była: jak ,skąd ,dostac się do otworu kontrolnego ( czy wystarczy wyjąc akumulator ,czy zdjąc podstawę ) Jeden z kolegów napisał że z dołu też jest dostęp ...dlatego zadałem szczegółowe pytanie czy Ktoś inny może to potwierdzić...

Podsumowując może dla mechanika jest to jasne ale ja twierdzę że na podstawie dotychczasowych odpowiedzi niemożna ustalic jego miejsca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś inny może to potwierdzić...

Ja mogę potwierdzić ;) ;)

 

Dodano: 30 lis 2012 - 18:44

PS

Ściągnij sobie pdf-a załączonego do mojej wcześniejszej wiadomości, otwórz i popatrz na rys na dole strony, potem przewiń do góry.

Masz tam wyjaśnione co oznaczają nr 1 i 2.

Czego jeszcze nie wiesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie że moje pytanie-prośba była: jak ,skąd ,dostac się do otworu kontrolnego

ginekolog zapewne próbowałby przez wydech......

 

czy wystarczy wyjąc akumulator ,czy zdjąc podstawę

jak już to akumulator I jego podstawę..

Można jeszcze dolot powietrza zdemontować, ale po co skoro od dołu tylko płyta pod silnikiem jest do zdemontowania. Resztę już widać na miejscu, nawet masz przydatne narzędzia pokazane, a nawet z linkami do aukcji gdzie je możesz zakupić.

Tyle teorii w jednym miejscu to masz z nawiązka, teraz pod auto i wprowadzić teorię w czyn.

Sorry ale czasami brak mi cierpliwości do teoretyków i "mechaników" nad klawiaturą, co to wszystko chcą mieć pokazane na monitorze...

Czyżbym miał swoje auto rozbierać i pod nie włazić, by dokładnie co do milimetra miejsce korka na skrzyni zmierzyć by tu podać???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbym miał swoje auto rozbierać i pod nie włazić, by dokładnie co do milimetra miejsce korka na skrzyni zmierzyć by tu podać???

Zapomniałeś dodać średnicy korka i ilości zwojów na gwincie.

Poza tym wyjąłeś mi to z ust ;)

 

PS

A ten ginekolog bardzo mi się podoba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!